وبگردی 10:00 - 10 فروردین 1396
سن وسال، لباس و زبان مادریشان مهم نیست. پوپولیستها هر کجا که باشند خوب می دانند که بهترین راه افزایش محبوبیت در میان عامه مردم پرداختن به مشکلات کنونی جامعه و قول دادن در مورد حل فوری این مشکلات است.

از برجام تا پاریس؛ ترامپ شما را به‌یاد چه‌کسانی می‌اندازد؟

آنها برای رأی جمع کردن حاضرند مسیر توسعه را تغییر دهند، سیاستهای حاکم را دگرگون کنند و نظام های مدیریتی غالب را یک شبه متحول نمایند.

وعده دادن، دروغگویی و اتخاذ تصمیم های انقلابی و هیجانی از تکنیکهای اصلی موردد استفاده رهبران سیاسی عوام فریب است. آنها با حافظه کوتاه مدت جامعه کاملا آشنا هستند و خوب می دانند که برگ برنده آنها افزایش منافع کوتاه مدت و اجرای طرح های زودبازده است. مهم نیست افزایش منافع در کوتاه مدت چگونه آینده کشور و منافع دراز مدت را تحت تأثیر قرار می دهد چون هدف اصلی حفظ مسند ریاست و سکان مدیریت است.

فرمان جدید و انقلابی دونالد ترامپ دستاوردهای سالها تلاش دولت باراک اوباما در زمینه محیط زیست و مقابله با تغییر اقلیم را تحت الشعاع قرار می دهد. رئیس جمهور ایالات متحده مغرورانه از شروع دوره جدید مدیریت انرژی و استقلال بخش انرژی در کشورش نوید می دهد و به این مفتخر است که فرمان جدیدش به ایجاد فرصت های شغلی و شکوفایی اقتصادی در صنعت انرژی های فسیلی منجر می شود.

او خوب می داند افزایش فرصت های شغلی و اقتصادی مردم را در کوتاه مدت خشنود می کند حتی اگر منافع درازمدت کشورش به خطر بیفتد. پس با افتخار قوانین دست و پاگیر مرتبط با محیط زیست و تغیر اقلیم را از سر راه بر می دارد که رأی دهندگان را در دوران ریاستش خشنود کند. بودجه سازمان محیط زیست کشورش را کم می کند و شخصی را بر مسند ریاست آن می گذارد که اعتقاد دارد افزایش گازهای گلخانه ای عامل اصلی تغییر اقلیم نیست. او در جلوی میلیون ها نفر توی دوربین نگاه می کند و مسأله تغییر اقلیم را حقه چینی‌ها می‌نامد و تعهدات کشورش به توافقنامه پاریس را همچون تعهدات کشورش در مورد برجام، "معامله‌ای بد" می‌نامد و وعده می‌دهد که کشورش را از به زودی از چنگال این معامله بد رها کند.

ترامپ سیاستمدار پوپولیست ماهری است که جامعه اش را می شناسد و با دغدغه های آنان و نحوه تفکر سطحی آنان آشنایی دارد. هرچند که تجربه و تاریخ نشان می دهد سیاستمداران پوپولیست عمری محدود دارند اما آثار مخرب تصمیمات و مدیریت آنان نامحدود و ماندگارند.

راستی؛ ترامپ شما را به یاد چه کسی می‌اندازد؟


8956260
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» گردشگری مذهبی به عنوان یکی از مهم‌ترین زیر مجموعه‌های صنعت بزرگ و متنوع گردشگری جهانی از جایگاه ویژه‌ای در رشد اقتصادی کشورها به ویژه نواحی روستایی برخوردار است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» اگر جزو آن دسته از کسانی هستنید که فکر می‌کنید اگر کالای خود را در فضای مجازی آگهی کنید، بی دردسر به پولتان می رسید، باید بدانید که پاسخ نه است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» نامگذاری سال‌های مختلف نشان دهنده منظومه اقتصادی است که رهبر معظم انقلاب طی انتخاب اسامی شعارهای سال بدان تاکید دارند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در این خبر به جواب پرتکرارترین سوال‌ها درباره سلامت که در گوگل جستجو شده است پرداخته‌ایم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» خشکسالی یکی از موضوعات مهم کشور است که برای کاهش تبعات آن هم مردم و هم مسوولان می‌توانند اقداماتی انجام دهند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کنکور ۱۴۰۳ نیز همانند آزمون سال گذشته در دو نوبت (اردیبهشت و تیر ماه) برگزار می‌شود با این تفاوت که سوابق تحصیلی داوطلبان در آزمون تاثیر خواهد داشت.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» باطبی به عنوان یک مهره سوخته به درجه‌ای رسیده که دنبال کارفرمای جدید است و ماحصل آن نیز عکسی می‌شود که پیام جالب توجهی از نتیجه و آخر و عاقبت امثال وی دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» سوئد را بهشت گردشگران می‌خوانند اما یکهزار و ۶۰۰ روز است که «حمید نوری» یکی از شهروندان ایران؛ غیرقانونی در این کشور بازداشت شده است و در حالی که سوئدی‌ها مدعی حقوق بشر هستند اما ابتدایی‌ترین حقوق او را نقض کرده‌اند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در دمای انجماد، روغن موتور، ضد یخ و سایر مایعات خودرو غلیظ می‌شوند، این می‌تواند باعث شود که موتور به سختی روشن شود یا اصلا روشن نشود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» گم کردن یا دزدیده شدن گوشی، تبلت یا لپ تاپ همیشه پر استرس و ناراحت کننده است اما خوشبختانه ابزارها و روش‌هایی وجود دارد تا صاحبان آن‌ها بتوانند دستگاه الکترونیکی خود را ردیابی کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است