گوناگون 17:14 - 15 اسفند 1393
جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه لند کشور سوئد در راستای رساندن نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به مخاطبان آن، با حضور در شهر اصفهان، از گلستان شهدای آن بازدید کردند.

سفیران سوئدی نامه رهبری با چفیه و سربند +عکس



به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه لند از کشور سوئد، با توجه به نامه اخیر رهبر انقلاب به جوانان اروپایی بر اساس هماهنگی صورت گرفته، عصر پنج شنبه در گلستان شهدای اصفهان حضور پیدا کردند و از فرهنگسرای پایداری واقع در گلستان شهدا بازدید نمودند.



 



فرهنگسرای پایداری گلستان شهدای شهر اصفهان دارای نمایشگاه‌ها و بخش‌های متفاوت شبیه ساز جنگ است و دانشجویان و اساتید کشور سوئد در جریان بازدید از این فرهنگسرا به عکاسی پرداختند.



 



در این بازدید بهرامی، استاد دانشگاه و از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس به بیان خاطرات دفاع مقدس پرداخت و از رشادت‌های فرماندهان در جنگ تحمیلی سخن گفت.



 



وی افزود: در دوران دفاع مقدس ایران به همه نشان داد که می‌تواند روی پای خود بایستید و به دنیا ثابت کرد که یک کشور چگونه با اراده‌ی ملت خود می‌تواند رودروی چندین کشور قرار بگیرد.



 



 در بخش دیگری از برنامه افضلی، از اساتید دانشگاه مقاله‌ای در مورد ترجمه‌های نامناسب متون دفاع مقدس به زبان انگلیسی ارائه نمود و در این‌باره گفت: متاسفانه شاهد ترجمه‌های بد متون دفاع مقدس به زبان انگلیسی هستیم و در این ترجمه‌ها حتی عکس و نام کتاب‌ها هم عوض می‌شود و در برخی از موارد بخش‌هایی به کتب اضافه و یا حذف شده که این علاوه بر ترجمه‌ی نامناسب متون و کتاب‌هاست که متاسفانه معنا و مفهوم آنها به کلی دچار تحریف می‌شود.



 



در پایان این بخش یکی از دانشجویان بوسنیایی در تایید صحبت‌های افضلی گفت: متاسفانه این تحریفات را در ترجمه‌ی متون مربوط به جنگ بوسنی هم مشاهده می‌کنیم که مترجمان آمریکایی بر اساس برداشت‌های شخصی خود اقدام به ترجمه می‌کنند و علت آن معلوم نیست!



 



همچنین دانشجویان با حضور بهرامی، استاد دانشگاه ضمن بازدید از گلستان شهدا، در کنار مزار شهیدان جعفرزاده که چهار شهید از یک خانواده تقدیم انقلاب کرده‌اند، و مزار برداران دوقلوی خودسیانی که در یک روز و یک ساعت به دنیا آمدند و در یک روز و یک ساعت به شهادت رسیدند، حضور یافتند.



 



حضور در کنار مزار حاج حسین خرازی، فرمانده‌ی لشگر امام حسین (ع) بخش دیگر از این بازدید بود و بهرامی، استاد دانشگاه، از زندگی نامه‌ی سردار شهید حاج حسین برای گروه سوئدی سخن گفت.



 



لازم به ذکر است، دانشجویان و اساتید دانشگاه لند کشور سوئد در ادامه حضور خود در شهر اصفهان، در منزل خانواده‌ی شهید جعفرزاده که چهار فرزند خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند، حضور یافتند.

 

 

 

 

 

 

 

دانشجو

115

 


5986253
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است