فرهنگی‌هنری 14:15 - 12 اسفند 1393
دبیر کنگره ملی شهدای دانشجو:
تهران - ایرنا - دبیر کنگره ملی شهدای دانشجو و رییس سازمان بسیج دانشجویی گفت: یادواره شهدای دانشجو تاکنون در 500 دانشگاه، 130 شهرستان و 30 استان برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، محمدودود حیدری روز سه شنبه در نشست خبری اجلاسیه مرکزی کنگره ملی شهدای دانشجو در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهارکرد: این کنگره از خرداد ما امسال در سه سطح دانشگاهی، استانی و ملی آغاز شده و تا خرداد سال آینده ادامه خواهد داشت.



وی افزود: کنگره ملی شهدای دانشجو اقدامی فرهنگی است که قصد دارد متولی حفظ یاد، نام و خاطره و فرهنگ شهادت و جهاد شود و آن را از دفاع مقدس استخراج کرده و رنگ و بوی دانشگاه ها را با آن معطر سازد.



وی، هدف اصلی از برگزاری کنگره شهدای دانشجو تعیین و تبیین سیره شهادت در مجموعه آموزش عالی کشور عنوان کرد و ادامه داد: این کنگره با پیام و فرمایشات مقام معظم رهبری شد و به طور حتم، این موضوع سبب برگزاری هر چه باشکوه تر آن می شود.



رییس سازمان بسیج دانشجویی گفت: فعالیت مطالعاتی کنگره شهدای دانشجو از سال 1392 در بسیج دانشجویی آغاز شده، پیگیری های ستادی آن تا اواسط سال جاری ادامه یافت و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ریاست کنگره را عهده دار شد.



حیدری افزود: این کنگره حول محور مشترک شهدای دانشجو با کمک نهادهای مختلف و بدون توجه به نگاه ها و جناح بندی های سیاسی شکل گرفت و نشست های مرکزی نیز با حضور مسئولان فرهنگی وزارت علوم، وزارت بهداشت، نهاد نمایندگی ولی فقیه و سایر ارگان های مرتبط برگزار شد.



دبیر کنگره ملی شهدای دانشجو با اشاره به در نظر گرفته شدن شهدای شاخص در این کنگره گفت: هر استان تعدادی شهید شاخص دانشجو را مشخص کرده و در کنگره ملی نیز شهدایی از جمله سیدحسین علم الهدی، بهروز مرادی، غلامعلی پیچک و طیبه السادات زمانی به عنوان شهید شاخص معرفی خواهند شد.



ودود حیدری، راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی، چاپ و انتشار 32 جلد کتاب درباره شهدای دانشجو در استان ها، تهیه مستند 60 دقیقه ای شهید علم الهدی، تولید نرم افزار اندروید فرماندهان شهدای دانشجو، برنامه تلویزیونی ستاره ها، نمایش نامه سفر سرخ را از جمله آثار تولید شده برای کنگره شهدای دانشجو عنوان کرد.



رییس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره جمع آوری اطلاعات شهدای دانشجو از سال 1389 برای تشکیل بانک اطلاعاتی گفت: تاکنون اطلاعات 4529 شهید دانشجو جمع آوری شده است.



ودود حیدری خاطر نشان کرد: اطلاعات بیش از 100 شهید دانشجو نیز که در دوراه دفاع مقدس به عنوان فرمانده فعالیت می کردند در قالب نرم افزار چند رسانه ای تهیه شده که منتشر خواهند شد.



وی اظهار امیدواری کرد با تشکیل دبیرخانه دایمی کنگره شهدای دانشجو در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برگزاری این کنگره به طور منظم در برنامه های وزارت علوم لحاظ شود.



دبیر کنگره ملی شهدای دانشجو خاطر نشان کرد: اجلاسیه مرکزی کنگره ملی شهدای دانشجو روز شنبه 16 اسفند ماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می شود و از حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری نیز برای شرکت در آن دعوت شده است.



فراهنگ**7537**1601**

انتهای پیام /*


5966337
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امامی گفت: دو موضوع در زندگی فرهنگی و اجتماعی ما مهم هستند. یکی، مکان رویداد‌ها و دیگری، زمان رویدادهاست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بازیگر کشورمان گفت: بنا دارم برای سال پیش‌رو دو اثر با محوریت جبهه مقاومت اسلامی و نوشته‌ای از ویلیام شکسپیر را روی صحنه نمایش ببرم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته پایانی فروردین ماه با حضور ۵۸۹ مخاطب توانست بیش از ۱۳ میلیارد بفروشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صفوی گفت: محوریت «شکرستان» موضوعات محیط زیست، مسئله آب، فناوری‌های جدید، کارآفرینی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری برنامه «زندگی پس از زندگی» از سه کودکی گفت که زیر آوار‌ها همراه با موجودی ناشناس نگهداری می‌شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است