بین‌الملل 01:20 - 08 فروردین 1396
گزارش سازمان اطلاعات فرانسه از تلاش موساد برای جذب جاسوسان دوجانبه از میان افسران فرانسوی به منظور جمع آوری اطلاعات لازم درباره سلاح شیمیایی در سوریه خبر داد.

جاسوسان دوجانبه فرانسوی موساد بر ضد سوریه

العالم - اروپا

روزنامه فرانسوی لوموند تاکید کرد که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در سال 2010 برای جذب مزدوران، به صورت محرمانه فراخوان داده است؛ اما پس از آنکه مقامات فرانسه به این مساله پی بردند، دو دیپلمات اسراییلی را اخراج کردند. سازمان اطلاعات فرانسه موفق شده بود از آن افسران در کنار مزدوران موساد عکس تهیه کند. 

ماجرا از آنجا شروع شد که در سال 2010 عملیات مشترکی میان موساد و سرویس ضد جاسوسی فرانسه برای گردآوری اطلاعات درباره سلاح شیمیایی سوریه آغاز و بر آن نام "راتافیا" اطلاق شد. مجریان این عملیات تلاش کردند تا یک مهندس ارشد سوری را که قرار بود وارد فرانسه شود، جذب کنند. مزدورانی از موساد و فرانسه توافق کردند تا فرانسویها عملیات را از پاریس اداره کنند و موساد هم روند استقبال از مهندس سوریه ای و جذب وی را پیگیری کند.

بنا بر این گزارش، یکی از افسران فرانسوی به آپارتمان رییس هیات موساد در پایتخت فرانسه رفت و آمد می کرد در حالی که یکی از افسران سرویس ضد جاسوسی فرانسه نیز به امارات سفر کرد و از آنجا به تل آویو رفت و بدون اطلاع سازمان اطلاعاتی فرانسه با افسران موساد دیدار کرد. این گزارش حاکی از آن است که مبالغ هنگفتی به حساب افسران فرانسوی که در این عملیات مشارکت داشتند، واریز شده است.

به گفته روزنامه لوموند فرانسه، در این گزارش آمده است که سکوارسینی مدیر سرویس ضد جاسوسی فرانسه درباره جذب افسران فرانسوی به موساد تحقیقاتی را آغاز کرد اما افسرانی را که در عملیات راتافیا مشارکت داشتند، از این تحقیق مستثنی کرد، هرچند از روابط قوی آنها با دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اطلاع داشت.

210


8952731
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع عبری از به صدا درآمدن آژیر‌های هشدار در شهرک‌های شمال اراضی اشغالی خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ترکیه ضمن شبیه خواندن نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هیتلر، تاکید کرد متحدان این رژیم باید مجازات شوند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در دویستمین روز شروع جنگ غزه، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه تظاهراتی را در تل‌آویو ترتیب دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی استعفای چند فرمانده ارشد در ارتش صهیونیستی، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که دومینو وار بودن این اتفاقات نتانیاهو را گوشه رینگ می‌برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین امروز چهارشنبه جدیدترین آمار شهدا و مجروحان تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را اعلام کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک تحلیلگر مسائل مقاومت فلسطین سرنگونی پنج پهپاد ارتش رژیم اسرائل به دست حزب الله لبنان را دارای پیام‌های خاصی برای این رژیم ، مقاومت و حامیان آن دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک سناتور روسی با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به حملات اسرائیل گفت که اعتراضات به این رژیم در آمریکا به ابعاد بی‌سابقه‌ای رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد ایران تا دستیابی به بمب اتم چند هفته فاصله دارد اما به دنبال ساخت آن نیست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیرخارجه انگلیس در نخستین سفرش به قرقیزستان مدعی شد که این کشور شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و بیشکک باید حق انتخاب شریکان را داشته باشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است