فرهنگی‌هنری 23:03 - 01 آبان 1398
معاون اعضای صندوق اعتباری هنر در پی اعتراض برخی صنوف سینمایی نسبت به روند بیمه تکمیلی خود از سوی این صندوق با تاکید بر اینکه برای خدمت رسانی بهتر به کمک و نظرات اعضای صنوف مرتبط احتیاج داریم، گفت: صندوق اعتباری هنر خدمت به هنرمندان را وظیفه خود دانسته و به آن افتخار می‌کند.

پاسخ معاون صندوق اعتباری هنر به اعتراض نسبت به تاخیر در بیمه تکمیلی اهالی سینما

به گزارش ایسنا، منصور وحیدی‌فر ادامه داد: میزان خسارت‌ها بسیار ناچیز است و تمام هنرمندان از اول تیر امسال تاکنون هیچ مشکلی نداشتند و تنها تعویق یک ماه تا یک ماه و نیم پرداخت بیمه تکمیلی اعتراض برخی صنوف را به همراه داشته است.

وی گفت: صندوق اعتباری هنر به تمامی انتقادهای سازنده صنوف فرهنگی و هنری احترام می‌گذارد و آن ها را همکار و همیار خود می‌داند و خدمت‌رسانی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را وظیفه اصلی خود می‌دانیم.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وحیدی‌فر با اشاره به روند بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر برای اعضا افزود: مانند سال گذشته با شرکت بیمه سرمد قرارداد خوبی منعقد شده است. این شرکت موظف شد از اول تیر ۹۸ برای هنرمندان جدیدی که ثبت نام کرده‌اند خدمات بیمه تکمیلی ارائه کند. قرارداد ما تا پایان ۳۱ خرداد ۹۹ با این شرکت برقرار است.

وی گفت: هنرمندان ۱۵ روز برای ثبت نام خود و افراد تحت تکلفشان فرصت داشتند؛ همچنین کل افراد عضو خانه سینما که در این سامانه ثبت نام کرده اند چهار هزار و ۹۰۹ نفر است ولی تعداد کل هنرمندان بیمه شده ما حدود ۲۷ هزار نفر است و تمام صنوف از جمله خانه کتاب، خانه موسیقی، هنرمندان تجسمی، فعالان حوزه هنرهای نمایشی و ... در این مجوعه حضور دارند.

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر در عین حال تصریح کرد: طرح بیمه تکمیلی اعضای خانه سینما، طرح آرامش بود که قیمت پایه آن برای هر نفر سالانه ۹۴۳ هزار تومان بوده است، ولی از هر یک اعضای خانه سینما ۲۰۰ هزار تومان دریافت شده و مابقی به عنوان یارانه توسط صندوق اعتباری هنر و سازمان سینمایی پرداخته شده است.

وی افزود: روند ثبت نام انجام و اسامی برای شرکت بیمه جهت ثبت ارسال شد تا هنرمندان بتوانند به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه کنند؛ از ابتدای شهریور نیز فراخوانی را برای افرادی که خسارت داشتند و به مراکز غیرطرف قرارداد مراجعه کردند و اسناد پزشکی در اختیار داشتند منتشر کردیم تا اسناد خود را در سامانه بیمانو ثبت کنند و خسارات خود را دریافت کنند.

وحیدی‌فر در عین حال تاکید کرد: میزان افرادی که از خانه سینما خسارت‌های خود را ثبت کردند ۱۶۴۹ عدد بوده که تا الان ۵۵۶ فقره پرداخت شده و ۱۰۹۳فقره در دست ارزیابی است که تا هشتم آبان ۹۸ وصول می‌شود.

وی درباره علت اعتراض صنوف خانه سینما توضیح داد: سامانه بیمانو دسترسی آسانی دارد و بر اساس قانون شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات هر کدام از کابران دسترسی لحظه‌ای و آنی به صفحه شخصی خود دارند و روند اقدامات را می‌توانند پیگیری کنند.

وحیدی‌فر در عین حال تصریح کرد: قبول داریم که مشکلاتی در مسیر این موضوع وجود داشته اما به کمک اعضای صنوف برای خدمت رسانی بهتر احتیاج داریم. میزان خسارت‌ها بسیار ناچیز است و تمام هنرمندان از اول تیر امسال تاکنون هیچ مشکلی نداشتند و تنها تعویق یک تا یک ماه و نیم اعتراض هنرمندان را به همراه داشته است.

وی افزود: البته برخی هنرمندان تراز اول کشور را داشته‌ایم که بدون ثبت نام مراحل کاری عضویتشان را انجام داده‌ایم و از امکانات بهره‌مند شده‌اند و صندوق اعتباری هنر خدمت به هنرمندان را وظیفه خود دانسته و به آن افتخار می‌کند.

انتهای پیام


10274558
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است