فرهنگی‌هنری 12:45 - 28 مهر 1393
«نسیم» در ایام محرم چه می‌کند؟
دبیر شورای معارف سیما ضمن اعلام برنامه‌های ایام محرم، در حالی از «پرده‌نشین» به عنوان تنها سریال محرمی تلویزیون یاد کرد که این مجموعه‌ی تلویزیونی این روزها در سکوت خبری در حال تولید است و پیشتر خبرهایی درباره توقف آن به دلیل مشکلات مالی عنوان شده بود.

«پرده‌نشین» تنها سریال محرمی تلویزیون

حسن گروسی همچنین از پخش سریال تاریخی «مختارنامه» در شبکه اچ‌دی با کیفیت فول اچی‌دی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا‌، حسن گروسی، دبیر شورای معارف سیما‌ و مدیر شبکه قرآن و معارف در نشستی خبری با اصحاب رسانه به اعلام برنامه‌های محرمی شبکه‌های مختلف سیما پرداخت.

گروسی دربخشی از نشست امروز - سه شنبه - در پاسخ به اینکه سیاست شبکه نسیم با عنوان شبکه نشاط و سرگرمی در ایام محرم چه خواهد بود؟ اظهار کرد: این شبکه برای خنده و شادی حلال طراحی شده و سیاست‌های آن در ماه محرم نیز اعلام خواهد شد. قطعا در این شبکه سیاست‌های ابلاغی ماه محرم رعایت خواهد شد.

دبیر شورای معارف سیما در ابتدای نشست از پخش سریال «پرده نشین» بهروز شعیبی از شبکه یک سیما خبر داد و گفت: مستند روایت‌های عاشورا نیز در ایام محرم از این شبکه پخش خواهد شد.

وی با اشاره به پخش مستندهای «صبحی دیگر»، «قصه‌های ناخوانده»، «وقتی ابرها پایین می‌آیند» و «نخل گردانی قمصر کاشان»، از بازپخش سریال «رخنه» و همچنین تله‌فیلم‌های «بزرگمرد کوچک» و «تا آخرین نفس» از این شبکه خبر داد.

وی همچنین درخصوص ویژه برنامه‌های شبکه سه سیما در ایام محرم توضیح داد: برنامه‌های مصباح، عترت‌، مثل باران‌، زنده‌ی عشق‌ از جمله برنامه‌های ترکیبی این شبکه هستند. مستند نامه‌های شفاهی نیز در این شبکه به پخش می‌رسد.

دبیر شورای معارف سیما همچنین از پخش برنامه‌های «گفت‌وگوی تنهایی»، «مجله تئاتر»، «کتاب شناسی عاشورایی»، «ادبیات آیینی عاشورایی» و «آواهای حسینی» در شبکه چهار سیما خبر داد.

وی افزود: شبکه تهران نیز ویژه برنامه‌های فانوس، برنامه عشاق‌، دلدادگان حسینی‌، درس‌های عاشورایی‌، آیه‌های سرخ‌ را در ساعات مختلف به روی آنتن می‌برد.

مدیر شبکه قرآن در عین حال از بازپخش سریال «سرگشته» در شبکه قرآن خبر داد و گفت: این شبکه پخش ویژه‌ برنامه‌های «شکوه نی»‌، «مرثیه‌ی خورشید» و همچنین برنامه‌هایی برای معرفی جریان‌های افراطی را در دستور کار دارد.

همچنین برنامه‌ی «چاوش» و مستند گزارشی «مرثیه‌ی خورشید»، مسابقه فردوس (ویژه ایام محرم)، سه باکس سخنرانی روزانه‌ و همچنین مسابقه نور مبین،‌ حدیث معرفت، که به معرفی عزاداری استان‌ها می‌پردازد از شبکه قرآن پخش خواهد شد.

گروسی در ادامه این نشست از پخش مجموعه پشت فرات در شبکه مستند خبر داد و گفت: مستندهایی همچون پیرغلامان، مثبت 70 ، نردبام، عاشورایان‌، با پای دل سفر کن‌، ضریح عشق‌، تک چراغ شب تار‌ از شبکه مستند به روی آنتن می‌روند.

دبیر شورای معارف سیما از پخش ویژه برنامه ترکیبی حسینیه، برنامه معراج عشق و همچنین مستند گزارشی پنجره در شبکه جام جم نیز خبر داد.

وی در عین حال از بازپخش مجموعه‌ای از سریال‌های محرمی در دهه اول محرم تا اربعین در شبکه‌ی تماشا خبر داد و گفت: این سریال‌ها هر شب ساعت 23 از شبکه تماشا به روی آنتن می‌روند. سریال‌های پریدخت‌، خون بها، یک تکه زمین‌ ، زمانی برای عاشقی‌ و فرات از جمله این سریال‌ها هستند.

گروسی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به پخش انیمیشن‌های سینمایی از شبکه پویا گفت: انیمیشن عاشورایان به روایت زندگی یکی از یاران سیدالشهداء می‌پردازد، خورشید نینوا و همچنین علمدار کربلا نیز شامل انیمیشن‌هایی هستند که از این شبکه به روی آنتن می‌روند.

وی در ادامه از پخش ویژه برنامه «طبیب دل‌ها» در شبکه سلامت خبر داد و گفت: این برنامه قرار است به بهداشت تغذیه و محیط عزاداری در ایام محرم بپردازد.

گروسی با اعلام بازپخش سریال «مختارنامه» از شبکه اچ دی، زمان پخش این مجموعه تاریخی را ساعت 24 عنوان کرد.

دبیر شورای معارف سیما همچنین گفت: در شبکه افق برنامه‌های بسیاری طراحی شده است که از جمله آنها می‌توان به «من اینجا هنوز دلتنگم» که به معرفی عزاداری برخی کشورهای جهان می‌پردازد‌، «نوار هدایت»، «زائر سرای مهران»، «ضامن آهو»، «یادداشت‌های عراق» و برنامه ترکیبی «عصر خمینی» اشاره کرد.

همچنین برنامه نمایشی «ابا عبدالله» و انیمیشن «حضرت حر» نیز در این شبکه نیز پخش خواهد شد.

گروسی در عین حال با اشاره به اقدامات و نوآوری‌های سیما در ایام محرم گفت: در تاریخ هفت محرم انعکاس همایش سراسری قاسم ابن‌الحسن را خواهیم داشت که با همکاری هیات رزمندگان اسلام 10 صبح در میادین کل استان‌ها با عنوان امام حسین(ع) برگزار خواهد شد.

همچنین برنامه «لبیک یا زینب» نیز با محوریت شورای معارف سیما و مهدیه تهران در تمام مهدیه‌های سراسر کشور و بقاع متبرکه با هدف تجلیل از مادران ، خواهران‌ و همسران هشت سال شهدای دفاع مقدس در 12 محرم برگزار می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سخنرانی‌های گوناگون برای پخش از شبکه‌های سیما در کنداکتور شبکه‌ها جانمایی شده است، از حضور حاج منصور ارضی، حاج صادق آهنگران، عزاداری مرحوم سید محمد کوثری در محضر امام خمینی در شبکه یک خبر داد.

وی افزود: در این شبکه همچنین سخنرانی مرحوم حاج آقا تهرانی، مصباح یزدی، قرائتی و رحیم‌پور ازغدی پخش می شود. شبکه دو سخنرانی مرحوم آیت الله حق شناس، حسین انصاریان، پناهیان و شهاب مرادی را پخش می کند و در کنار بهره گیری از مداحان نوجوان از حاج محمود کریمی، حاج احمد واعظی، فخری، موذن زاده و محسن طاهری بهره می برد.

گروسی همچنین عنوان کرد: در شبکه سه سخنرانی حجت الاسلام خوشبخت، طباطبایی، رفیعی و کارشناسان برنامه سمت خدا و مداحی مداحانی چون سعید حدادیان، محمدرضا طاهری و حاج مهدی سلحشور روی آنتن می رود. شبکه چهار نیز مداحی‌های حاج مرتضی طاهری، حاج حسن خلج، سید محمد موسوی و ابوالفضل بختیاری را پخش می‌کند. شبکه پنج نوای مداحانی چون سماواتی، احمد چینی، سازور، سید مجید بنی فاطمه و سخنرانی‌های حجت الاسلام صدیقی، هاشمی نژاد، رئیسی، سید ابوالقاسم شجاعی و آیت الله سید احمد خاتمی را پخش می‌کند.

مدیر شبکه قرآن درباره سخنرانی‌هایی که از شبکه قرآن پخش می‌شوند، گفت: سخنرانی‌های مرحوم تهرانی و سخنرانی انصاریان در حسینیه همدان هر روز ضبط و روز بعد پخش می‌شود. سخنرانی مسجد ارگ، حرم مطهر رضوی و حرم حضرت معصومه روی آنتن می رود. کارشناسان برنامه «به یاد خدا» نیز به سخنرانی می پردازند و مداحی افرادی چون حدادیان، محمدرضا طاهری، محمود کریمی، آهنگران و مرحوم کوثری در شبکه قرآن و معارف سیما روی آنتن می رود.

دبیر شورای معارف سیما از تلاش برای ارتقای سطح بینش مخاطبان از طریق برنامه سازی خبر داد و گفت: تفسیر کتبی چون «لهوف»، «نفس المهموم» پخش می شود و کتاب‌های متعددی نیز بررسی خواهد شد. در برنامه کوتاه «خیمه» نیز هر بار گفتگوهایی با مداحان و شعرای اهل بیت (ع) خواهیم داشت. همچنین در شبکه قرآن توجه ویژه‌ای به مفاهیم سوره فجر خواهیم داشت.

وی در پایان این نشست، از طراحی گسترده برای قرار دادن نسخه ای از گزیده برنامه‌های محرمی در فضای مجازی خبر داد و افزود: امسال از اصلی‌ترین رویکردهای ما ترویج عزاداری سنتی در کشور خواهد بود و در این راستا از ظرفیت تمام استان ها استفاده خواهیم کرد. همچنین نماز ظهر تاسوعا و عاشورا نیز از شبکه‌های سیما پوشش داده می شود و ششم محرم که اولین جمعه محرم به حساب می‌آید همایش «شیرخوارگان حسینی» را در سراسر کشور با همکاری تمام شبکه‌ها خواهیم داشت و یک یا دو شبکه نیز این مراسم را به صورت زنده پخش خواهند کرد.

انتهای پیام


4992205
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برای همدردی با مردم و کودکان مظلوم غزه در ایام ماه مهمانی خدا، روز جمعه از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با عنوان «مثلا جنگ نیست» رونمایی شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اماکن متبرکه، هیأت‌ها و مساجد کشور همزمان با شب‌های قدر مجالس احیا و مناجات برپا می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از سوالات و شبهاتی که ممکن است برای خیلی از افراد به وجود آید این است که آیا واقعاً اسلام دین آسانی است؟ که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است