استانی 16:36 - 01 تیر 1397
معاون اقتصادی وزیر کشور:
معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: عملکرد طرح رونق اقتصادی در خراسان‌شمالی رضایت‌بخش نیست.

عملکرد طرح رونق اقتصادی در خراسان‌شمالی رضایت‌بخش نیست

به گزارش ایسنا، «بابک دین‌پرست» در جلسه اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر کشور در بجنورد برگزار شد، افزود: تسهیلات ارائه شده برای طرح رونق تولید در خراسان‌شمالی حدود 55 میلیارد تومان بوده این در حالی است که این رقم در استان‌های همجوار حدود 900 میلیارد تومان بوده است.

وی درباره طرح‌های اشتغال پایدار روستایی نیز اظهار کرد: مبلغ 262 میلیارد تومان به چهار بانک خراسان‌شمالی برای اجرای طرح‌های اشتغال روستایی واریز شده است که طی بررسی‌های به عمل آمده یک هزار و 612 طرح به بانک‌ها معرفی شده که اگر مصوب می‌شد باید رقم 313 میلیارد تومان پرداخت می‌شد اما تاکنون 609 طرح مصوب شده که منجر به پرداخت برای 310 طرح شده است.

وی ادامه داد: یک هزار و سه پرونده یا عودت داده شده و یا در حال رسیدگی است و از رقم 262 میلیارد تومان پرداخت شده فقط 17 میلیارد تومان پرداخت شده است این در حالی است که باید بانک‌ها تا پایان خرداد ماه امر رسیدگی به پرونده‌ها را تمام می‌کردند و امر واریز را انجام می‌دادند.

دین‌پرست با بیان این‌که نرخ بیکاری در خراسان‌شمالی از 12.2 در سال 95 به رقم 9.7 در سال گذشته رسیده است به مدیران هشدار داد که مراقبت‌های لازم را انجام دهند تا این رقم دوباره افزایش نیابد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که خراسان شمالی رتبه 25 جذب سرمایه‌گذاری خارجی را دارد، اظهار کرد: در سال گذشته 90 میلیون دلار برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای این استان هدف‌گذاری شده بود که رقم 200 هزار دلار جذب شده است.

وی همچنین یادآور شد: شهرستان راز و جرگلان یکی از شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته از 31 شهرستان کمتر توسعه‌یافته در کشور است که پایلوت اجرای طرح اقتصاد مقاومتی شده و باید کوشیده شود تا این امر اجرایی شود.

انتهای پیام


9818778
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است