استانی 02:17 - 13 شهریور 1394
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، از وجود 137 تعاونی بانوان در این استان خبر داد و گفت: این تعاونی‌ها بالغ بر 1300 فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

وجود 137 تعاونی بانوان در سمنان

«اسماعیل غنیان» هم‌زمان با هفته‌ی تعاون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سمنان، با اعلام این خبر اظهار کرد: تعاونی‌هایی که بیش از 70 درصد اعضای آن را زنان تشکیل دهند، ذیل تعاونی‌های بانوان تعریف می‌شوند.

وی همچنین از افزایش چشمگیر شمار تشکلات بخش تعاون در استان سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: پارسال، تنها دو تشکل فعال در این بخش در استان داشتیم که خوشبختانه با تلاش‌هایی که انجام‌شده هم‌اکنون 109 تشکل فعال در بخش تعاونی استان وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در ادامه با اشاره به تعدد تشکل‌ها و نقش آنها در حمایت از حقوق فعالان این بخش، ادامه داد: این تشکلات شامل تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و ... می‌شوند.

غنیان، از برگزاری همایش نقش تعاونی‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی در هفته‌ی تعاون هم خبر داد و گفت: علاوه‌ بر این برنامه‌های متنوع و متعددی به‌مناسبت هفته تعاون در استان برگزار می‌شود که تجلیل از تعاون‌گران و کارآفرینان برتر استان و برپایی نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی تعاونی‌ها از آن جمله است.

وی، در ادامه با اشاره به سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، یادآور شد: اصولاً اقتصاد مقاومتی با رشد و توسعه تعاونی‌ها محقق می‌شود. ضمن این‌که آنچه در شرایط تحریم‌های ظالمانه به اقتصاد کشور کمک کرد همین تعاونی‌ها و تعاون‌گران بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، با اشاره به ضرورت احیای تعاون‌گری در کشور، خاطرنشان کرد: برای احیای این روحیه و باور اجتماعی موثر، نیازمند تعامل و همراهی همه مردم و دستگاه‌های اجرایی هستیم تا در عصر سازندگی همه ظرفیت‌های این بخش را در راستای بهبود شرایط اقتصادی کشور به کار گیریم.

انتهای پیام


7003075
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است