بین‌الملل 12:13 - 08 خرداد 1401

یورش ۷۰۰ صهیونیست به مسجدالاقصی/ مقاومت در حالت آماده‌باش کامل

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: صهیونیست‌ها درحالی از بامداد امروز به صورت گسترده و وحشیانه «مسجدالاقصی» را هدف حمله قرار دادند که گروه های مقاومت همچنان درحال آماده باش کامل برای دفاع از این مسجد قرار دارند.

یورش ۷۰۰ شهرک نشین به مسجدالاقصی و آماده باش مقاومت

یورش گسترده شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی از صبح امروز یکشنبه آغاز شده است. منابع فلسطینی اعلام کردند تاکنون ۷۰۰ شهرک نشین در چند گروه مختلف به مسجدالاقصی یورش برده‌اند. همچنین ۳۰۰۰ نظامی صهیونیست برای حمایت از تعرضات شهرک نشینان در مسجدالاقصی مستقر شده‌اند. این درحالی است که منابع فلسطینی اعلام کردند گروه های مقاومت در حال آماده باش قرار دارند.

جنگنده های اسرائیلی در واکنش به تهدید مقاومت به پرواز در می آیند

صهیونیست‌ها امروز یکشنبه در حالی برای انجام راه پیمایی تحریک آمیزشان موسوم به «راه پیمایی پرچم» که هر ساله برگزار می‌شود، آماده می‌شوند که روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد که امسال ارتش رژیم صهیونیستی از بیم واکنش فلسطینی‌ها و دیگر گروه‌های مقاومت به حالت آماده باش در آمده است.

یدیعوت آحارونوت در گزارش خود می‌نویسد که امسال انتظار می‌رود تعداد شرکت کنندگان صهیونیست در راهپیمایی یادشده به اوج خود برسد. در همین رابطه ارتش این رژیم با به پرواز درآوردن جنگنده‌های نیروی هوایی خود و همچنین با فعال نگه داشتن سامانه‌های ضدهوایی گنبد آهنین تلاش خواهد کرد تا به اصطلاح امنیت را تأمین کند.

خبرگزاری رویترز در همین رابطه گزارش داد که «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، علیرغم درخواست‌ها برای تغییر مسیر این راهپیمایی، بر برگزاری این راهپیمایی مطابق برنامه قبلی آن تاکید ورزیده است.

فوزی برهوم: باید همه جبهه‌های نبرد محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی باز شود

فوزی برهوم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروز یکشنبه درباره اهداف خطرناک رژیم صهیونیستی در ارتباط با مسجدالاقصی هشدار داد. برهوم با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای اجرای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی، تاکید کرد: مردم فلسطین امروز در نبردی مقدس حضور دارند و اجازه تعرض جدی علیه مسجدالاقصی را به شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست نمی‌دهند.

وی در گفتگو با المیادین تاکید کرد: مقاومت فلسطین معادله واضحی را ترسیم کرده است که بر اساس آن قدس، مسجدالاقصی و خون فلسطینی‌ها خطر قرمز محسوب می‌شوند. سخنگوی حماس تاکید کرد: امروز همه جای فلسطین یک میدان درگیری در دفاع از قدس و مسجدالاقصی است. البته ما معتقدیم نبرد با اشغالگران باید در بین همه اضلاع محور مقاومت در همه سطوح انجام شود.

وی افزود: باید همه جبهه‌های نبرد علیه اشغالگران باز شوند تا عمر رژیم صهیونیستی کاسته شود و این معادله بر آنها تحمیل شود که فلسطین هرگز تنها نیست. در این شرایط برخی میانجیگران به برقراری ارتباط با مقاومت فلسطین روی آورده‌اند اما ما به آنها تاکید کرده‌ایم که این اقدامات اشغالگران است که میدان نبرد و زمان آن را تعیین می‌کند.

وی افزود: مقاومت هرگز در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی نمی‌تواند ساکت و دست بسته باقی بماند و البته به نظر می‌رسد اشغالگران به خوبی پیام مقاومت را دریافت کرده‌اند.

فوی برهوم تاکید کرد: من از همه امت اسلامی و ملت‌های عربی می‌خواهم که با ملت فلسطین متحد شده و در نبرد آزادسازی فلسطین، قدس و مسجد الاقصی در کنار ما باشند.

عضو کنست رژیم صهیونیستی به «مسجدالاقصی» تعرض کرد

«ایتمار بن غفیر» عضو کنست رژیم صهیونیستی همراه با شهرک نشینان این رژیم به «مسجدالاقصی» تعرض کرد.

رسانه های فلسطینی اعلام کردند که هدف اصلی و اساسی نظامیان صهیونیست از یورش به مسجدالاقصی، فراهم کردن زمینه برای ورود شهرک نشینان به این مسجد بوده است. اکنون نیز آخرین گزارش ها حاکی از آن است که شهرک نشینان با چراغ سبز نظامیان وارد مسجدالاقصی شده اند.

تقویت‌ سیستم دفاع موشکی ارتش رژیم صهیونیستی در مرز غزه و لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای از تقویت استقرار سیستم دفاع موشکی در مرزهای غزه و جنوب لبنان خبر داد. بنابراین گزارش، علت اصلی این اقدام نگرانی از واکنش گروههای مقاومت فلسطین در غزه و جنوب لبنان به برگزاری راهپیمایی پرچم است.

براین اساس، ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله احتمالی با موشک‌های مقاومت سیستم پدافند موشکی خود را تقویت کرده است. این در حالی است که روز گذشته سخنگوی جنبش حماس از هماهنگی نزدیک میان مقاومت فلسطین و لبنان در راستای آمادگی برای مواجهه احتمالی با رژیم صهیونیستی در نبرد آینده خبر داده بود.

اعلام «بسیج عمومی» راه مقابله با صهیونیست‌ها در «مسجدالاقصی» است

«شیخ عکرمه صبری» خطیب «مسجدالاقصی» امروز یکشنبه سخنانی را در خصوص تعرض وحشیانه نظامیان و شهرک نشینان رژیم صهیونیستی به این مسجد، مطرح کرد. بر اساس این گزارش، خطیب مسجدالاقصی در این خصوص اظهار داشت: یورش و تعرض وحشیانه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی از بامداد امروز آغاز شده است و همچنان به صورت گسترده و فشرده ادامه دارد.

این شخصیت فلسطینی عنوان کرد: تمامی فلسطینیان باید از هر ابزاری برای مقابله با صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی استفاده کنند. بدون شک، راهکار مؤثر برای مقابله با صهیونیست‌ها اعلام بسیج عمومی است.

استقرار گسترده نظامیان صهیونیست در قدس در آستانه راهپیمایی پرچم

رسانه‌های صهیونیستی بامداد یکشنبه گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی شمار زیادی از نظامیان خود را در منطقه باب العمود قدس مستقر کرده است.

این اقدام در آستانه برگزاری راهپیمایی پرچم انجام شده که بیانگر نگرانی ارتش رژیم صهیونیستی از وقوع درگیری با فلسطینی‌ها است.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که پیش از برگزاری راهپیمایی پرچم در ساعت ۱۶ به وقت محلی، قرار است ۳۰۰۰ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف مسجدالاقصی مستقر شوند.

از سوی دیگر مردم فلسطین برای تقابل با راهپیمایی پرچم، تلاش دارند از مناطق داخل خط سبز به مسجدالاقصی آمده و در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها از قبله اول مسلمانان جهان دفاع کنند. این در حالی است که نظامیان صهیونیست از شب گذشته تاکنون از ورود بسیاری از فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی جلوگیری به عمل آورده‌اند.

روزنامه هاآرتص نیز به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که ورود احتمالی بن غفیر به مسجدالاقصی می‌تواند تنش‌های امنیتی با فلسطینی‌ها را به شدت بالاتر ببرد.

سخنگوی حماس: «تل آویو» از نبرد «شمشیر قدس» عبرت بگیرند/نبرد دفاع از مسجدالاقصی

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس به اصرار صهیونیست‌ها بر برگزاری راهپیمایی پرچم واکنش نشان داد. وی گفت: پافشاری مقامات صهیونیست بر لزوم برگزاری راهپیمایی پرچم موجب خواهد شد تا این رژیم تاوان سنگینی را بپردازد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس اظهار داشت: دشمن صهیونیستی باید به خوبی پیام‌های واضح مقاومت در این زمینه را دریافت کرده باشد و بداند که پیامدهای هرگونه نبرد آینده چگونه خواهد بود. صهیونیست‌ها باید از اتفاقات نبرد «شمشیر قدس» عبرت بگیرند.

عبداللطیف القانوع در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: نوع رفتار اشغالگران صهیونیست در میدان و تداوم تجاوزگری هایشان علیه فلسطینیان و مقدسات آنها، معیاری است که نوع برخورد ما با تل آویو را مشخص می‌کند.

این شخصیت برجسته فلسطینی عنوان کرد: تمامی اقشار ملت فلسطین اکنون برای ورود به نبرد دفاع از مسجدالاقصی و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس همچنین ادامه داد: هرگونه تعرض و تعدی به مسجدالاقصی و تلاش برای تغییر ماهیت آن موجب شکل گیری نبردی جدید خواهد شد و اشغالگران، تبعات و پیامدهای این نبرد را متحمل می‌شوند.

تعرض گسترده اشغالگران به «مسجدالاقصی»/ محاصره مصلای «القبلی»

نظامیان رژیم صهیونیستی از صبح امروز یکشنبه اقدامات خصمانه خود علیه مقدسات فلسطینیان را تشدید و به صورت گسترده به صحن های مختلف مسجدالاقصی یورش بردند. آخرین اخبار حاکی از آن است که صهیونیست‌ها درهای مصلای «القبلی» مسجدالاقصی را با زنجیر بستند و معتکفان فلسطینی در داخل آن را محاصره کردند.

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود که هم اکنون اوضاع در قدس اشغالی به دلیل یورش وحشیانه صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی همزمان با موعد برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی، بسیار پُرتنش شده است.

رسانه های فلسطینی اعلام کردند که هدف اصلی و اساسی نظامیان صهیونیست از یورش به مسجدالاقصی، فراهم کردن زمینه برای ورود شهرک نشینان به این مسجد بوده است. اکنون نیز آخرین گزارش ها حاکی از آن است که شهرک نشینان با چراغ سبز نظامیان وارد مسجدالاقصی شده اند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که تاکنون ۶ گروه از شهرک نشینان اشغالگر صهیونیست به مسجدالاقصی یورش برده اند و هم اکنون نیز صدها شهرک نشین دیگر منتظر چراغ سبز نظامیان برای ورود متجاوزانه به صحن های مسجدالاقصی هستند.

در حال تکمیل ...


11576943
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی که سال گذشته بار‌ها به قرآن کریم هتاکی کرده بود، در پی اخراج از سوئد به نروژ پناهنده شد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «جوزف لیبرمن» سناتور اسبق آمریکایی که اغلب به اتخاذ مواضع ضد ایرانی و حمایت از رژیم صهیونیستی شهرت داشت، در سن ۸۲ سالگی در اثر عوارض ناشی از زمین خوردگی درگذشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از حمله تروریستی روز جمعه در یک سالن کنسرت در روسیه، ۹۵ نفر مفقود هستند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات فرانسه روز چهارشنبه اعلام کردند بیش از پنجاه مؤسسه آموزشی در پاریس، عمدتاً کالج ها، روز چهارشنبه از طریق ENT (فضا‌های کاری دیجیتال) هدف تهدید حملات جدید قرار گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمار‌ها حاکی از افزایش شمار مهاجران غیرقانونی است که در سه ماهه نخست سال جاری به طور غیر قانونی و از طریق کانال مانش وارد خاک انگلیس شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه می‌گویند ارتش اشغالگر حمله زمینی به رفح را برای اواسط آوریل یا نهایتا اوایل ماه مه برنامه‌ریزی کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از شهادت چهار رزمنده خود در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آرژانتین در ادامه حمایت بی قید و شرط خود از رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل حتی یک اقدام افراطی هم در غزه مرتکب نمی‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده و بقیه نیز با حملات ارتش اشغالگر و کمبود منابع مواجه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آلمان پاسخ دادن به سوالات در مورد زندگی یهودیان و رژیم صهیونیستی را به آزمون شهروندی خود اضافه می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است