اجتماعی 18:22 - 27 اسفند 1396
مدیرعامل شستا:
مدیرعامل شستا با بیان اینکه ارزش کل حاصل دارایی‌های شستا حدودا مبلغ ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، گفت: سهم شستا از اقتصاد ملی حدود ۱.۲ درصد است.

سهم شستا از اقتصاد ملی حدود ۱.۲ درصد است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) مرتضی لطفی در رابطه با مسائل مطرح شده نسبت به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به نقطه‌نظرات متعدد مطرح شده از سوی محافل مختلف سیاسی، اجتماعی و برخی از نمایندگان محترم مجلس پیرامون عملکرد شستا و همچنین حجم و اندازه فعالیت‌های این شرکت در مقایسه با اقتصاد ملی، وظیفه دارم در جهت دفاع از حقوق کارکنان زحمتکش و پرتلاش شستا که در حوزه‌های مختلف و مشاغل سخت و زیان‌آوری همچون صنعت، معدن، نفت و گاز و... فعالیت می‌کنند، مطالبی را بیان کنم.

وی بیان اینکه مواردی در جلسه استیضاح وزیر کار مطرح شد که خلاف واقعیت بود، اظهار داشت: ضروری است برای روشن شدن افکارعمومی و تنویر جامعه و همچنین نمایندگان محترم مجلس – که من استیضاح را حق مسلم دستگاه مقننه به عنوان نهاد ناظر بر قوه مجریه می‌دانم – به پاسخ شبهات مطرح شده بپردازم. با این حال، این انتظار وجود داشته و دارد که نمایندگان مردم در خانه ملت قبل از هرگونه مباحثه‌ای که با مدیران و مسئولان ارشد اجرایی دارند، خود را وکیل مردم و شاغلین آن دستگاه‌ها بدانند و از هرگونه اظهارنظری که زحمات و خدمات تلاشگران عرصه صنعت را نادیده می‌گیرد یا انگیزه کار را از آنها سلب می‌کند، خودداری کنند و با دقت آمار و ارقام عملیاتی را که ناشی از فعالیت‌های آن گروه است، مطالعه کنند.

مدیرعامل شستا ادامه داد: مدیریت شستا به عنوان امانتدار ذخایر بیمه‌شدگان مجموعه کارگران سازمان تامین اجتماعی بر خود فرض می‌دارد که با حفظ تمامی قوا، ضمن حفظ ذخایر امانتی بیمه‌شدگان نسبت به صیانت از سرمایه‌های کارگران و ارزش‌آفرینی اقدام کند.

لطفی با تاکید بر اینکه آمار و ارقام تطیبقی و مقایسه‌ای عملکرد شستا در دوره مدیریتی دولت دهم و پنج ساله اخیر موید بر این است که این سازمان در جهت حفظ ذخایر امانتی بیمه‌شدگان و در صیانت و افزایش ارزش‌آفرینی حرکت کرده است، تصریح کرد: با توجه به تاکیدات رئیس‌جمهور و پیگیری‌های مستمر آقای ربیعی، اولویت نخست برنامه و سیاست شستا اصلاح ساختار بنگاه‌داری با رویکرد سهام‌داری است که در این راستا اقداماتی صورت گرفته است.

وی در تشریح بیشتر این برنامه خاطرنشان کرد: اعلام عرضه عمومی بنگاه‌ها از طریق جراید، نشست سه جانبه با استانداران، فعالان اقتصادی و مسئولان و واگذاری شرکت‌های تابعه شستا به صورت ادواری که تاکنون در سه استان صورت گرفته است - که درصدد هستیم این کار در سایر استان‌ها نیز صورت بگیرد – از جمله اقدامات عملیاتی و استراتژی‌هایی است که درخصوص اصلاح ساختار و خروج از بنگاه‌داری در دستورکار داشته‌ایم.

مدیرعامل شستا با بیان اینکه ذینفعان و کارگران عزیز بدانند این خروج از حالت بنگاه‌داری به معنای چوب حراج زدن به دارایی آنها یا به مخاطره انداختن امنیت شغلی شاغلین و تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی این بنگاه بزرگ نیست، ابراز داشت: ما درصدد هستیم با استفاده از منابع حاصل از واگذاری این بنگاه‌ها، مشارکت در طرح‌های بزرگ ملی و انجام پرتفوی گردانی همچنان به فعالیت اقتصادی خود ادامه بدهیم و از این طریق، نسبت به بازدهی بیشتر سرمایه در اختیار مبادرت خواهد شد.

لطفی افزود: برای مثال، اخیرا با فروش کلیه ساختمان‌های مازاد حاصل از ادغام شرکت‌ها یا انتقال دفاتر شرکت‌ها به محل استقرار کارخانه‌ها پیش‌بینی شده است تا در پروژه ملی بزرگراه‌ها با وزارت راه و شهرسازی در جهت ارتقای امنیت مسافران جاده‌ای و گسترش زیرساخت‌ها برای توسعه متوازن و پایدار کشور مشارکت داشته باشیم. همچنین امیدواریم بتوانیم در پروژه‌های ملی با توجه به تخصص‌های مختلفی که در زیرمجموعه شستا وجود دارد و همچنین ماشین آلات پیشرفته‌ای که در اختیار داریم، بتوانیم با مشارکت دولت و بخش خصوصی در پروژه‌های بزرگ نقش‌آفرینی کنیم.

مدیرعامل شستا با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر اینکه سوءاستفاده قابل توجهی در شرکت‌ها انجام شده باشد، نداریم، ابراز داشت: البته این سخن به معنای آن نیست که خلافی در شرکت‌های زیرمجموعه شستا صورت نمی‌گیرد. در مجموعه‌های اقتصادی به بزرگی شستا احتمال تخلف هم وجود دارد اما آنچه مهم است، اعمال نظارت و پیش‌گیری‌های لازم با استفاده از مدیران پاکدست، اعمال قدرت از طریق کمیته‌های نظارتی و صدور آیین‌نامه‌های کافی است.

لطفی درباره استفاده از مدیران بازنشسته در شرکت‌های وابسته به شستا بیان کرد: درخصوص اعمال ماده ۲۴۱ قانون تجارت و قانون ممنوعیت استفاده از بازنشستگان نهایت تلاش خود را برای رعایت قوانین انجام داده‌ایم تا جایی که طی نامه‌ای به سازمان ثبت شرکت‌ها اسامی اعضای هیات مدیره و مدیران شاغل در شستا را ارسال کرده‌ایم و درخواست شده در صورتی که این افراد جای دیگری عضویت دارند، اعلام شود تا نسبت به این افراد اعمال قانون صورت گیرد.

وی در پایان یادآور شد: ما آمادگی خود را برای تشکیل جلسات مشترک با کمیسیون‌های مختلف مجلس و همچنین اساتید، کارشناسان، حوزه های تخصصی دانشگاه در جهت استفاده از دیدگاه‌های آنها، تشریح وضعیت کنونی شستا ، بیان محدودیت‌ها، تنگناها، برنامه‌ها و... برای شفاف‌سازی هر چه بیشتر و تنویر افکارعمومی اعلام می‌کنیم.


9719497
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ در پاییز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس راهور فراجا از اعمال محدودیت‌های ترافیکی از روز چهارشنبه ۳۰ فروردین تا شنبه ۰۱ اردیبهشت ماه در جاده‌های شمالی کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است