بین‌الملل 06:49 - 28 آذر 1393
حقیقت‌ها و رویدادها کاملا روشن می‌سازد که میان تکفیری‌ها و صهیونیست ها منافع مشترک وجود دارد و ریشه‌های افراطی گری و تروریسم در نزد هردوی آنان در بسیاری از جهات مانند کشتار، تخریب دین، تروریسم دولتی و... با یکدیگر شباهت دارند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "روزنامه البعث"؛ بسیار تکرار شده و گفته شده که برخی از عرب ها برداشت درستی از واقعیت‌های روشن پیش روی خود ندارند و یا اینکه خود را در مقابل آن به نادانی می زنند که البته این در چارچوب طرح های ژئوپلتیک صهیونیستی-استعماری جدید که حقوق عرب ها و منافع ملی آنان را هدف قرار داده است صورت می گیرد؛ متاسفانه همواره حرکاتی از غرب استعمارگر مشاهده می شود که تهدیدات ناشی از ائتلاف سلفی عرب ها با طرح صهیونیستی-نفتی را به تصویر می‌کشد.


مثلا بیانیه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در خصوص حل بحران سوریه بر دیدگاه برخی دولت های عربی در هم ردیفی و همزمانی آن با نظر جان کری مبنی بر احتمال استفاده واشنگتن از حق وتو علیه طرح پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی تکیه داشت که این بدین مفهوم است که حمایت از تروریسم و افراطی گری با حمایت از طرح صهیونیستی در منطقه همزمان و همسو می‌باشد.


حقیقت ها و رویدادها کاملا روشن می سازد که میان تکفیری ها و صهیونیست ها منافع مشترک وجود دارد و ریشه‌های افراطی‌گری و تروریسم در نزد هردوی آنان در بسیاری از جهات مانند کشتار، تخریب دین، تروریسم دولتی، حمایت های سلفی امپریالیستی و... با یکدیگر شباهت دارند؛ علاوه بر این دولت هایی هم که از آنان حمایت می کنند –مانند آمریکا، عربستان، قطر و ترکیه-  همگی یکی هستند و در مقابل محور مقاومت به صورت همزمان با هردو طرح تروریستی  اعم از صهیونیستی و تکفیری مبارزه می‌کند.


از دیگر حقیقت‌های موجود؛ مستندات بین المللی جدیدی است که گسترش روابط اسرائیل با گروه های تروریستی در سرزمین های سوریه و لبنان را تائید می کند و شاهد حملات هوایی این رژیم به سوریه هستیم که د تمامی تحلیلگران تاکید دارند این حملات در راستای بالابردن روحیه این گروه های تروریستی انجام شده است.


در راستای تلاش غرب و ادعاهای آن مبنی بر فعالیت جهت حل نزاع میان فلسطین و اسرائیل، جان کری نیز در آغاز ماه جاری میلادی علاام نمود که افراطی گری کنونی در منطقه غرب آسیا فرصتی برای تشکیل ائتلاف جدید منطقه ای که اسرائیل و کشورهای عربی را به یکدیگر پیوند می دهد فراهم آورده است.


در همین زمان نیز سایت "آنتی وار" تحقیقی را در خصوص ریشه های مشترک تروریست ها" انجام داد که در آن تلاش های آمریکا جهت آموزش مخالفان باصطلاح "میانه رو" براساس طرح آموزشی جدید و نیز ارزیابی های روانی و بررسی های بیولوژیکی در خصوص تفاوت میان "تروریسم بد" و "تروریسم خوب" را به سخره گرفت و اظهار داشت که این طرح های امریکایی فراموش کرده اند که جهادی ها، تکفیری ها، افراطی ها و تروریست ها همان کسانی هستند که از حمایت های آمریکا، آل سعود، قطر و ترکیه برخوردارند و آنها همان کسانی هستند که برج های تجارت جهانی را در سال 2001 فرو ریختند و اکنون نیز با حمایت آمریکا و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به وحشی‌گری های خود ادامه می‌دهند.


با وجود این حمایت ها از دو طرح تروریست صهیونیستی و تکفیری قطعی است که مهم ترین تهدیداتی که دنیای عرب امروز با آن مواجه است، از طرفی همان جنگ داخلی و از طرف دیگر طرح های حاکمیت برانداز است و این دو تهدید در ریشه های مشترک و اهداف واحد صهیونیست ها و تکفیری‌ها نمود می‌یابد.






انتهای پیام./

5446858
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» موسسه آمریکایی «استاندارد اند پورز» در تازه‌ترین ارزیابی خود، رتبه اعتباری بلندمدت اسرائیل را از AA- به A+ کاهش داد و چشم‌انداز آتی آن را نیز
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است