سیاسی 09:30 - 28 تیر 1397
علی کاظمی:
نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس گفت: کاهش روند صعودی مهاجرت از روستاها با حل مسائل آموزشی ممکن می‌شود.

به منظور مهاجرت معکوس، باید مسائل آموزشی را حل کرد

به‌ گزارش ایسنا علی کاظمی در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: هنوز در استان مدارس خشت و گِلی وجود دارد و در برخی مدارس نیز در مناطق صعب‌العبور هستند و این نشان دهنده این است که مدارس استان شرایط بدی دارند. پراکندگی روستاها در استان بسیار است، با وجود بیکاری، مهاجرت از روستاها روند صعودی داشته و همین امر موجب شده است تا تعداد دانش‌آموزان در روستاها کاهش یابد. هدف عدم مهاجرت روستائیان از روستاهاست و این مهم در برنامه ششم توسعه نیز دیده شده که مهاجرت معکوس صورت گیرد و حاشیه نشینی از اطراف شهرها برداشته شود که این حاشیه نشینی معضلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: به منظور مهاجرت معکوس، باید مسائل آموزشی را حل کرد.

وی با تاکید براین‌که «باید سند برای مدارس  وجود داشته باشد»، گفت: اگر ادارات آموزش و پرورش برای اماکن خود سندسازی نکنند ممکن است روزی زمین مراکز آموزشی خود را از دست بدهند.

محمد خالدی نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید به سمت استاندارد جهانی مدارس برویم اما باید مدارس چهارمحال و بختیاری براساس استانداردهای کشور نیز دیده شوند.

وی ادامه داد: مدارس چهارمحال و بختیاری با نُرم کشوری فاصله بسیاری دارند و نیاز به شکل ویژه دیده شوند. متأسفانه چهار مدرسه شبانه‌روزی عشایری استان با مشکلاتی مواجه هستند و در سال گذشته از اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومانی تخصیص داده شده به این مدارس، تنها 160 میلیون تومان آنان اختصاص یافت که این امر ضایع شدن حق دانش‌آموز است و باید این امور را پیگیری کنیم.

خالدی تاکید کرد: در مناطق محروم استان به دلیل نبود مدارس به ویژه دختران، از ادامه تحصیل منصرف می‌شوند زیرا درآمد خانواده پایین است  و نمی‌تواند هزینه رفت و آمد دانش‌آموز به مدرسه خارج از منطقه خود را پرداخت کند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: 30 درصد مدارس تخریبی در شهرستان بروجن قرار دارد و در برخی از مناطق استان مدارس از حداقل‌های آموزشی برخوردار نیستند که لازم است این مهم در دستور کار نوسازی مدارس کشور قرار گیرد.

خدیجه ربیعی نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز خاطرنشان کرد: بیشتر مدارس شهرستان بروجن فاقد امکاناتی همانند سالن ورزشی هستند که ورزش کردن در پیشگیری از ایجاد رفتارهای پرخطر بسیار موثر است و تحقق این امر با فراهم کردن امکانات لازم میسر می‌شود.

وی گفت: استان‌هایی مثل استان چهارمحال و بختیاری با وجود محرومیت و پراکندگی جمعیت زیاد دارای مدارسی است که نیازمند نوسازی هستند.

انتهای پیام


9846591
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده، دستوراتی را برای رفع این موانع صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است