استانی 00:09 - 02 بهمن 1396
استاندار تهران:
استاندار تهران با بیا اینکه وظیفه شوراها، فراتر از انتخاب شهردار و دهیار است تاکید کرد که شهرداران و دهیاران به ساختمان های غیر مقاوم پایان کار ندهند.

شهرداران و دهیاران به ساختمان غیر مقاوم پایان کار ندهند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمدحسین مقیمی در جمع اعضای شوراهای شهر و روستا و شهرداران شهرستان اسلامشهر به موضوع تعیین حریم چهاردانگه و منطقه ۱۸ اشاره کرد و گفت: این موضوع از ۱۳ سال قبل نیز در این منطقه مطرح بوده است و معاونت امور سیاسی و اجتماعی استانداری و معاونت امور عمرانی با اراده جمعی حل این مشکل را با کمک فرمانداران و اعضای شوراها و شهرداران اسلامشهر به عهده خواهند داشت.

 

وی افزود: در جلسات شورای برنامه ریزی استان مشترک با کمیته شهرستان اسلامشهر نیز موضوعات مختلفی در بخش راه اندازی قطار حومه ای ،موضوعات مربوط به آب، رسیدگی به کمبود فضای ورزشی نیز مصوب شد که پیگیر آنها نیز هستیم.

 

استاندار تهران در ادامه سخنانش گفت: در قانون اساسی اصول ۱۰۰ تا ۱۰۵ ،مربوط به جایگاه و نقش شوراها است اما شوراها وظیفه خود را به انتخاب شهردار و دهیار محدود کرده اند در حالیکه در اصل ۱۰۰ قانون اساسی جایگاه والایی برای شوراها در توسعه منطقه در نظر گرفته شده است. همه اموری که در شهر و روستا می گذرد باید با نظارت شوراها باشد .امروز ۱۱۷ هزار نفر عضو شورا داریم که حدود ۴۰ لشگر تقویت شده از نظر نظامی هستند. مدیرانی که مردم انتخاب کردند اگر به خوبی وارد موضوع مدیریت شوند مشکلی در شهرها و روستاها نخواهیم داشت.



مقیمی ادامه داد: در روستا سه نفر عضو شورا ، می توانند سرمایه های روستا را شناسایی کنند و با دهیار ،افراد با تجربه و جوانان تحصیلکرده روستا نشست بگذارند و پتانسیل های روستا را برای توسعه شناسایی کنند.

 

به گفته استاندار؛اکنون که ۱.۵ میلیارد دلار برای توسعه اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است، نقش شوراها تعیین کننده است و با نظارت، این منابع را می توانند به شغل تبدیل کنند.

 

وی با بیان اینکه شوراها غیر از آن چیزی است که اکنون نشان داده می شود تصریح کرد: شوراها می توانند به مباحث اقتصادی و اجتماعی ورود پیدا کنند و در مورد فقر،حاشیه نشینی، طلاق ،مسائل اخلاقی،اعتیاد وآسیب های اجتماعی چاره جویی کنند.شوراها ،همه نیروهای منطقه را بسیج کنند. اکنون که عوارض ارزش افزوده بالا رفته با این پول می توان منابع درآمدی ایجاد کرد .

 

مقیمی در بخش دیگری از سخنانش به شهرداران و اعضای شوراهای اسلامشهر گفت: کشور ما زلزله خیز است و گسل ها در آن فعالند،در شرایطی که پیش بینی دقیق وقوع زلزله غیرممکن است باید با این گسل ها کنار بیاییم تنها کاری که باید انجام دهیم این است که ساختمان ها را در مقابل زلزله مقاوم کنیم و بیشترین مسئولیت کنار آمدن با گسل را ما به عهده داریم .



وی افزود: شهردار و دهیاری که انتخاب می کنید اگر اجازه ندهد ساختمان غیر ایمن ساخته شود مسئله ما با زلزله حل می شود.در زلزله کرمانشاه ساختمان های مقاوم تخریب نشدند اگر مهندسی از دستگاه نظارت، در خانه نشسته و کار نظارت را انجام می دهد باید به مراجع ذی صلاح معرفی شود.



استاندار با اشاره به اینکه بعد از زلزله بم مقرر شد سالانه ۱۰ درصد خانه های روستایی با وام ۴ درصد مقاوم شود عنوان کرد: در خیلی روستاها آنجا که مدیران قوی بودند این کارها انجام شد.دهیار ،بنیاد مسکن و مدیریت روستایی مسئول انجام این کار هستند. بافت فرسوده شهر و حاشیه نشینی ها جزء اولویت دولت برای  مقاوم سازی است. باید بافت های فرسوده اسلامشهر با کمک شهرداری و شوراها و مردم شروع به مقاوم سازی شود. این تصمیم بزرگ را بگیرید که شهرداران و دهیاران به هیچ ساختمان غیر مقاوم پایان کار ندهند.

 


9647445
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است