استانی 09:23 - 09 مهر 1399
داور بین‌المللی جودو:
ایسنا/فارس داور بین‌المللی و رئیس سابق هیئت جودوی استان فارس اعتقاد دارد که شیراز با پتانسیل‌های فراوان، باید به لحاظ زیرساخت ورزشی در وضعیت بهتری قرار داشته باشد و وجود یک سالن جودو، پاسخگوی نیاز این کلانشهر نیست.

یک سالن جودو پاسخگوی نیاز شیراز نیست

غلامرضا صابری نژاد در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا استان فارس به اندازه پتانسیلی که در رشته جودو داشته، جایگاه مناسبی به دست آورده است یا خیر، گفت: به نظر من بله. البته اگر کمک شود و امکانات کافی در اختیار بچه های استان قرار بگیرد وضعیت بهتر هم خواهد شد.

وی ادامه داد: الان ما در استهبان که یک شهرستان شصت هفتاد هزار نفره است، قهرمان آسیا داریم. مرودشت، داراب، استهبان، نی ریز  از شهرستان های فعال جودو محسوب می‌شوند که اگر امکانات بیشتری در اختیارشان قرار بگیرد خیلی بیشتر از اینها می توانند خودشان را نشان دهند.

صابری‌نژاد ادامه داد: یک مشکل عمده‌ای که در جودو داریم، کمبود تاتامی است. مخصوصا الان که خیلی گران شده و هیئت نمی‌تواند تهیه کند. روی یک تاتامی صد نفر می توانند جودو کار کنند و از این ۱۰۰ نفر حداقل ۱۰ جودوکار خوب در حد قهرمان می توان در آورد.

این داور بین‌المللی جودو گفت: هر چه هم جلوتر می رویم، این شرایط سخت‌تر می‌شود. هم فدراسیون و هم اداره کل کمتر می توانند کمک کنند و این باعث بسته شدن دست و بال هیئت‌ها می‌شود. جودو لباس گرانی هم دارد و در مجموع نسبت به رشته‌های رزمی دیگر ورزش گرانی محسوب می‌شود. یک دست لباس جودو الان حدود ۲ میلیون تومان قیمت دارد؛ پرداخت این هزینه‌ها از عهده همه بر نمی‌آید. امیدوارم وضعیت اقتصادی مملکت بهتر شده و در همه زمینه‌ها فرجی شود که مردم از این مشکلات رهایی پیدا کند.

وی در خصوص چگونگی تامین هزینه های هیئت جودو گفت: به طور کلی بخشی از درآمدهای هیئت، یک بخش از بودجه توسط اداره کل و بخشی هم از طرف فدراسیون تامین می شود، البته در سال‌های اخیر، فدراسیون کمکی نکرده است.

رئیس سابق هیئت جودوی فارس گفت: درآمدزایی هیئت از محل تامین اسپانسر یا فروش احکام و ... است البته بخش قابل توجهی از اعتبارات مورد نیاز هیئت‌ها از طریق اداره کل ورزش و جوانان تامین می‌شود. البته در گذشته که مسئولیت هیئت را داشتم این کمک‌ها بسیار خوب بود و مدیران کل ورزش و جوانان در ادوار مختلف حمایتهای خوبی را داشتند.

صابری نژاد افزود: برخورداری از سالن اختصاصی هم اهمیت دارد اما خیلی از شهرستان‌های فارس هنوز سالن اختصاصی ندارد؛ البته سالن شیراز هم مربوط به 30 سال پیش است و الان دیگر جوابگوی کلان شهری مثل شیراز نیست. شیراز یک سالن اختصاصی دیگر هم لازم دارد.

داور بین‌المللی جودو با بیان اینکه جودو یک ورزش سالم و نجیب محسوب می‌شود، گفت: حرف و حدیث هایی که در ورزش های دیگر رایج است را من در جودو ندیده ام.جودو  یک رشته سنگین ورزشی‌ست که در عین حال با خشوع، خضوع و فروتنی همراه است. در کشور ما هم خوب جا افتاده چون با فرهنگ ما همخوانی دارد. من به ژاپن رفته ام و مردمش را از نزدیک دیده ام. همیشه می‌گویم که ژاپنی‌ها مودب ترین مردم دنیا هستند. باور کنید بخش عمده‌ای از این ادب ژاپنی‌ها نشأت گرفته از جودوی آنهاست که در رگ و پوستشان رخنه کرده و در فرهنگ شان تاثیرگذار بوده است.

انتهای پیام


10741193
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است