بین‌الملل 15:48 - 28 مرداد 1397
رهبر کره شمالی با انتقاد مجدد از تحریم‌های آمریکا علیه کشورش تاکید کرد تحریم‌های نیروهای متخاصم و ایجاد مزاحمت آنها یک مانع جدی بر سر راه پیشرفت کره شمالی است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون در جریان بازدید از پروژه های در دست ساخت در منطقه گردشگری 'سامجیون' اظهار کرد علیرغم تحریم های ظالمانه، مردم کره شمالی همچون کوه پشت حزب حاکم هستند و این شرایط سخت نیز با حمایت مردم خواهد گذشت.

او افزود: ساخت این مجتمع بزرگ نیز مانند مجتمع ساحلی وونسان - کالما در راستای شکست دشمنانی است که سعی دارند با تحریم و محاصره، مردم کره شمالی را سرکوب کنند.

رهبر کره شمالی روز جمعه هفته گذشته نیز در جریان بازدید از مجتمع توریستی در حال ساخت وونسان - کالما از تحریم های جدید آمریکا علیه این کشور به شدت انتقاد کرده و کشورهای تحریم کننده را به «تلاش مذبوحانه» برای «خفه کردن» مردم کره شمالی از طریق تحریم و محاصره وحشیانه متهم کرده بود.

کیم با اظهار نارضایتی از تحریم های بین المللی علیه پیونگ یانگ تاکید کرده بود ساخت و تکمیل چنین مجتمع بزرگی، ضربه ای سنگین به کشورهای متخاصم است که قصد دارند با تحریم و محاصره مردم کره شمالی را خفه کنند.

رهبر کره شمالی گفته بود: راه اندازی چنین پروژه های با شکوهی در مقیاس وسیع، در این شرایط سخت و تحریم، می تواند مردم، نخبگان و دولت را خوشحال کند.

وزارت خزانه داری آمریکا چهارشنبه گذشته اعلام کرد سه شرکت کشتیرانی خارجی در چین، روسیه و سنگاپور که با انتقال غیرقانونی کالا به کره شمالی به این کشور در پیشبرد برنامه هسته ای اش کمک کرده اند را تحریم می کند.

به موجب تحریم های جدید آمریکا، دارایی های شرکت های مزبور در حوزه قضایی آمریکا مسدود می شود و شرکت های آمریکایی اجازه داد و ستد با این شرکت ها را ندارند.

خبر اعمال تحریم های آمریکا علیه کره شمالی در حالی منتشر شد که رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی چندی پیش در سنگاپور دیدار کردند و طبق توافقی که بین دو کشور منعقد شد، کره شمالی به آزمایش های هسته ای خود پایان داد و بقایای اجساد سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ شبه جزیره کره را هم به واشنگتن بازگرداند، اما آمریکا همچنان با خلف وعده خود نه تنها اقدامی برای رفع تحریم ها انجام نداد، بلکه سیاستی خصمانه تر را علیه کره شمالی در پیش گرفت.


9879424
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده چین در سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس در غزه و عدم حمله زمینی به شهر جنوبی رفح شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است