علمی فناوری 11:57 - 09 تیر 1401

آغاز تست های مدل تونل باد هواپیمای جت ۷۲ نفره در دانشگاه امیرکبیر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تست های مدل تونل باد هواپیمای جت ٧٢ نفره در آزمایشگاه تونل باد دانا دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور رئیس سازمان صنایع هوایی و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شد.

مراسم آغاز ‌تست های مدل تونل باد هواپیمای جت ٧٢ نفره با حضور امیر سرتیپ دوم دکتر افشین خواجه‌فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی، دکتر منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر سیدحسن قدسی‌پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این دانشگاه برگزار شد.

دکتر سیدحسن قدسی‌پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: فاز طراحی مفهومی هواپیمای جت ۷۲ نفره به اتمام رسیده و اکنون در مرحله انجام تست های اولیه مدل تونل باد هواپیما در این دانشگاه هستیم.

قدسی پور افزود: با اتکاء به تجربه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در طرح کلان توسعه فناوری های کلیدی هواپیمای مسافری ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره، این دانشگاه از ۴ سال پیش فرآیند طراحی هواپیمای جت ٧٢ نفره را با مشارکت شرکت های دانش بنیان آغاز کرده و اکنون در مرحله انجام تست های اولیه مدل تونل باد هواپیما قرار دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه باید کشور را به فناوری های استراتژیک مجهز کرد، گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر این اطمینان را می دهد که همه ظرفیت های دانشگاه را در خدمت این پروژه ملی قرار دهد.

امیر سرتیپ دوم دکتر افشین خواجه‌فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی نیز در این مراسم گفت: سعی داریم در پروژه ساخت ‌هواپیمای جت ۷۲ نفره یک شورای راهبری تشکیل داده و از دانشگاه ها انتظار داریم تا فاصله فناوری های صنعت هوایی را پر کرده و در این حوزه فعالیت جدی داشته باشند.

در ادامه دکتر منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد : تجربیات منحصربفرد طرح کلان توسعه فناوری های کلیدی طراحی و ساخت هواپیمای ۱۵۰ نفره در پروژه ساخت هواپیمای ۷۲ نفره مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: جناب رئیس جمهور تاکید بسیار زیادی به اجرای پروژه طراحی و ساخت هواپیمای ۷۲ نفره داشته اند و تاکید دیگر ایشان به استفاده از پتانسیل نخبگان در این پروژه و دیگر پروژه های فناورانه است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پروژه های مربوط به حوزه هوایی از جذابیت های بسیاری برخوردار است و برای اینکه بخش خصوصی به این پروژه ها وارد شود باید در اجرای این پروژه ها برنامه ریزی صحیح صورت گیرد.

وی افزود: درحال حاضر وزارتخانه های علوم، راه و شهرسازی، سازمان صنایع هوایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حامیان پروژه ساخت هواپیمای ۷۲ نفره بوده و پیش بینی می شود در ادامه حامیان دیگری به این پروژه افزوده شود.


11609967
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل پس از واکنش‌های منفی کاربران یوتیوب، طراحی جدید این پلتفرم را از دسترس خارج کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با اشاره به شناسایی افرادی که ابزار ممنوعه به همراه داشتند، از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها تشکر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل متا اعلام کرد: که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی هنر و همچنین گروه آزمایشی زبان‌های خارجه راس ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است