اقتصادی 13:35 - 23 آذر 1398
موانع برطرف شد
با رفع مشکلات و اختلاف‌نظرهایی که در رابطه با تعیین تکلیف کاغذهای دپو شده در گمرک وجود داشت، به زودی ترخیص این ۲۳ هزار تن کاغذ آغاز خواهد شد.

آغاز ترخیص ۲۳ هزار تن کاغذ دپو شده در گمرک

به گزارش ایسنا، کاغذهای دپو شده در گمرک درسال جاری ماجرای خود را داشتند؛ زمانی به دلیل سیاست‌های ارزی ترخیص‌شان با مشکل مواجه شد و زمانی هم مسائل مربوط به تعرفه، مالیات و عوارض.

حدود سه ماه از سل ۱۳۹۸ گذشته بود که کاغذهای دپو شده در گمرک حاشیه‌ساز شدند. در آن زمان ماجرا به تعیین سیاست‌ ارزی در رابطه با واردات کاغذ بر می‌گشت. به نحوی که هنوز مشخص نبود که قرار است پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به کاغذ ادامه داشته باشد یا خیر. تا اینکه سرانجام تصمیم دولت بر این شد که کاغذ هم مانند سایر کالاهای اساسی در لیست ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار گیرد و در آن برهه با تعیین تکلیف شرایط ارزی، ترخیص کاغذ به روال عادی برگشت.

اما از چندی پیش، بار دیگر دپوی کاغذ و ترخیص آن مشکلاتی را ایجاد کرد که این بار ظاهرا ماجرا ارزی نبود و به شرایط واردات آن بر می‌گشت.

۹۰۰۰ تن کاغذ ترخیص شده است

چندی پیش حتی مطرح شد که رسوب کاغذ در گمرک به دلیل شرایط استاندارد آن بوده است ولی بعد از آن سازمان ملی استاندارد تاکید کرد که محموله‌های کاغذ به دلیل تعیین نشدن نوع کاربرد، احراز نشدن کد تعرفه صحیح و تعیین نشدن حقوق و عوارض گمرکی دپو شده و به کیفیت کاغذ و مطابقت آن با استاندارد ربطی ندارد.

با این وجود، آخرین اعلام ارونقی- معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران- در رابطه با آخرین وضعیت ترخیص کاغذ از این حکایت دارد که در حال حاضر ۲۳ هزار تن کاغذ در گمرک شهید رجایی موجود است که اختلاف نظرهایی درباره‌ تعیین تعریفه و مالیات و عوارض آن مبنی بر کاربرد و نوع کالا وجود داشته است و در راستای حل این اختلاف‌نظرها تفاهمی بین سازمان استاندارد، گمرک و وزارت صمت انجام شد.

به گفته ارونقی، با تفاهم انجام شده بین دستگاه‌های ذیربط و ابلاغ آن در روز جاری(شنبه) ترخیص کاغذ آغاز خواهد شد.

وی درباره میزان واردات کاغذ چاپ تحریر و خمیر کاغذ نیز توضیح داده که از ابتدای سال تا ۱۶ آذرماه بیش از ۲۳۳ هزار و ۷۳۰ تن کاغذ چاپ و تحریر وارد شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۲۵ هزار و ۷۹۰ تن بوده است و میزان واردات خمیر کاغذ از ابتدای سال تا ۱۶ آذرماه ۱۶۶ هزار و ۵۸۹ تن بوه است که نسبت به سال گذشته افزایش ۱.۱۶ درصدی دارد.

ارونقی این را هم گفته که البته ترخیص درصدی کاغذ در چند ماه گذشته انجام شده است و بیش از ۹۰۰۰ تن کاغذ در این مدت از گمرکات ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام


10318711
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲وصول شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد: ایران طبق دو قرارداد گازی با عراق از ژوئیه ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز صادر کرده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی، هرگونه گران‌فروشی و افزایش قیمت را تضییع حقوق مردم دانست و از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: حراج‌های خرده فروشی در سال ۱۴۰۳ به صورت روزانه از شنبه تا سه شنبه هر هفته برگزار خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۸ فروردین به ۲۳.۶۲ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی رجبی مشهدی گفت: توسعه کنتور‌های هوشمند در ادارت در دستور کار قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال از سوی ادارات ۱۵۰۰ مگاوات صرفه جویی داشته باشیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال ۱۴۰۲ علاوه بر تولید و تنظیم بازار تخم مرغ به صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ دست یافتیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است