اقتصادی 20:05 - 07 خرداد 1394
راه در هفته‌ای که گذشت
افزایش نیافتن قیمت بلیت اتوبوس و همچنین افزایش 100 تومانی نرخ سوخت هواپیماهای مسافربری، از مهم‌ترین عناوین خبری این هفته به شمار می‌رود.

افزایش نیافتن قیمت بلیت اتوبوس/  افزایش 100 تومانی نرخ سوخت هواپیماهای مسافربریبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ این هفته بخش راه بر خلاف سایر هفته های گذشته شاهد اتفاقات بسیاری بوده است.




معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از افزایش نیافتن قیمت بلیت اتوبوس خبر داد گفت: سوخت بخش حمل ونقل جاده‌ای نیز از اول تیر ماه سهیمه‌بندی می‌شود.




هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" پنجاه وسومین مسیر بین المللی خود را در مسیر مشهد- کراچی راه اندازی کرد.




معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: پروازهای چارتر تنها در قالب تورها مجاز است و با دفاتری که بلیت این پروازها را بصورت انفرادی بفروشند، برخورد می‌شود.




مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر در بحث رفع مشکلات منابع مالی و سیاست‌های سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی می‌کند؛ همچنین هر تولیدکننده‌ای که نیاز به سرمایه تضمین برای دریافت وام دارد می‌تواند از سازمان بنادر کمک بگیرد زیرا سازمان بنادر برای این کار اعلام آمادگی کرده تا بتواند ضمانت وام‌گیرندگان را انجام دهد.




دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از لزوم بازنگری در آیین‌نامه حقوق مسافران خبر داد و گفت: با حضور وزیر راه شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری جلساتی برگزار کردیم که امیدوار هستیم به نتیجه برسد.




مدیرعامل کشتیرانی والفجر خواستار ایجاد شورای ملی گردشگری دریایی در کشور و رفع مشکلات شرکت‌های کشتیرانی حمل مسافر شد




راه‌آهن میانه - اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: این اداره کل از سرمایه گذارانی که تمایل به مشارکت در احداث، بهسازی و ارتقای مشخصات راه‌های ارتباطی استان دارند استقبال می‌کند.




مدیرکل تنظیم و نظارت بر بازار شرکت راه‌آهن از ایجاد تمهیداتی برای روان سازی ترافیک خرید اینترنتی در زمان پیش‌فروش بلیت قطار خبر داد و گفت: دیگر شاهد صف‌های طولانی برای تهیه بلیت قطار نخواهیم بود.




مدیرعامل شرکت واگن‌سازی ریل ترابر صبا از ارائه بسته‌های حمایتی به سرمایه‌گذاران و تضمین بازگشت سرمایه آنها در چهار سال خبر داد.




سوختگیری هواپیما نرخ سوخت انواع حامل‌های انرژی از جمله نرخ سوخت هواپیما از ساعت ۲۴ سه‌شنبه فردا سه‌شنبه از ۵۰۰ تومان در هرلیتر به ۶۰۰ تومان افزایش می‌یابد.




مدیرعامل شرکت ریل ترابر سبا گفت: تا افق سال 1404 ،‌ بیست و پنج هزار واگن باری نیاز داریم و اگر برای تولید هر واگن‌ نیاز به 15 تن فولاد باشد، صنعت فولاد هم رونق می‌گیرد و صنعت ریلی بدون نیاز و وابستگی به خارج می‌تواند خودکفا شود.




معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، ادعای اخیر دولت آمریکا مبنی بر جلوگیری از فعالیت ناوگان هوایی جدید که وارد کشور شده است را نقض صریح مقررات بین المللی دانست.




معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از برنامه ویژه این شرکت برای تعطیلات نیمه خرداد خبر داد.




معاون فنی ومهندسی راه آهن از افزایش تعدادواگن های مسافری به 4 هزار دستگاه تا سال 1400 خبر داد و گفت: باحمایت های مالی و تشویقی میزان جذب سرمایه گذاران را افزایش داده ایم.




پنجمین اجلاس همکاری‌های حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و افغانستان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی کشورمان و معاون وزیر برنامه‌ریزی و سیاست گذاری وزارت حمل و نقل و هوانوردی افغانستان در تهران به مدت دو روز برگزار شد.




ساطعی از حمل 25 میلیون تن مواد معدنی توسط بخش ریلی خبر داد و گفت: در حال حاضر با 600 دستگاه واگن باری مواد معدنی را جابجا می‌کنیم.




رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:​ دلیل انتظار کامیون‌ها‌ در مرز ایران و ترکیه، عدم تأمین گازوئیل توسط ترکیه برای فروش به کامیون‌های خودشان در مرز است که متأسفانه کامیون‌های ایرانی نیز در یک صف مشترک و پشت همان کامیون‌ها در انتظار هستند.


انتهای پیام/



6462305
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است