سیاسی 15:16 - 05 اردیبهشت 1394
سفیر ایران در مسکو با اشاره به دستاوردهای روابط میان ایران و روسیه در سال گذشته گفت: خوشبختانه سالی را که پشت سر گذاشتیم سال شکوفایی در روابط ایران و روسیه بود. گام‌های مهمی برداشته شد که برخی از آثار آن نیز به تدریج نمایان می‌شود.

سنایی: سال 93 سال شکوفایی دیپلماسی تهران - مسکو بود

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هشتمین همایش علمی سالانه دانشجویان ایرانی در فدراسیون روسیه صبح امروز(شنبه) از سوی دانشگاه سن پترزبورگ ، رایزنی علمی سفارت و انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در مسکو با حضور مهدی سنایی، سفیر کشورمان در روسیه و دکتر نیکلای کریاچف، رئیس دانشگاه دولتی سن پترزبورگ و همچنین تهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی و کیوان حسینی از دانشگاه علامه در دانشگاه سن پترزبورگ برگزار شد.

سنایی که نخستین سخنران این همایش بود ابتدا به زبان روسی و سپس به زبان فارسی با اساتید، دانشجویان و پژوهشگران حاضر در سالن کنفرانس دانشگاه دولتی سن پترزبورگ سخن گفت.

سفیر کشورمان در روسیه حضور خود در این سمینار را احترام و تعظیم به دانشجویان ایرانی دانست و تاکید کرد: این کنفرانس نه تنها به عنوان یک همایش و گردهمایی دارای اهمیت است، بلکه دستاوردهای علمی چشمگیری به دنبال دارد.

وی در ادامه افزود: خیلی از تئوری ها جرقه هایی است که در ذهن دانشجویان با استعداد زده می شود که می تواند به مراکز پژوهشی، تحقیقاتی و مطالعاتی کشور کمک کند.

سفیر کشورمان در روسیه در ادامه به شکوفایی دیپلماسی تهران-مسکو اشاره کرد و اظهار داشت: گفت‌وگوهای بسیار خوبی میان دو رئیس‌جمهور ایران و روسیه شکل گرفته و سطح دیدارهای سیاسی میان دو کشور بی سابقه است. گفتگوهای میان دوکشور فراتر رفته و برای اولین بار گفت‌وگوهای حقوق بشری میان دو کشور دایر شده است. در بخش هسته ای نیز تحول مثبتی صورت گرفت.

نماینده تام الاختیار کشورمان در فدراسیون روسیه همچنین به بزرگترین موفقیت اقتصادی سال ۹۳ اشاره کرد و تاکید کرد: کاهشی که در چند سال اخیر از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ صورت گرفته بود در سال ۲۰۱۴ متوقف شد و با اقدامات صورت گرفته امیدواریم در سال ۱۳۹۴ شاهد جهش چشمگیری در این عرصه باشیم.

سنایی همچنین به وجود مشکلاتی در این عرصه نظیر تحریم ها علیه روسیه و کاهش نرخ روبل اشاره کرد.

به دنبال ملاقات سال گذشته سنایی با رئیس دانشگاه سن پترزبورگ همکاری این دانشگاه با دانشگاه های ایرانی آغاز و به زودی رئیس دانشگاه سن پترزبورگ به ایران سفر خواهد کرد.

انتهای پیام


6258963
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی گفت: ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است