ورزشی 05:45 - 07 اردیبهشت 1394
همه چیز به هفته گذشته برمی‌گردد. لیورپول در نیمه‌نهایی جام حذفی انگلیس مقابل آستون ویلا قرار گرفته بود. وقتی سوت پایان بازی به صدا درآمد تابلوی ورزشگاه نتیجه 2 بر یک به نفع آستون ویلا را نشان می‌داد. اما این نتیجه فقط به معنای صعود آستون ویلا به فینال جام حذفی و رویارویی این تیم با آرسنال نبود.

اسطوره، حسرت به دل می‌رود

این نتیجه یک واقعیت تلخ دیگر پشت سر خود داشت و آن این‌که جرارد بدون کسب حتی یک جام در این فصل برای همیشه با تیم محبوبش خداحافظی می‌کند، تیمی که در آن به یکی از بزرگ‌ترین اسطوره‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل شد. جرارد مغموم و ناراحت روی زمین نشسته بود و پس از مدتی در حالی که لبخندی بسیار تلخ بر لب داشت به رختکن رفت.

17 سال بدون جام

استیون جرارد فصل غمباری را پشت سر گذاشت. جرارد سی و چهار ساله در آخرین فصل حضور خود در لیورپول می‌خواست خاطره‌ای خوش از خود بر جای بگذارد اما چنین نشد. لیورپول از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در همان مرحله گروهی حذف شد، در لیگ برتر نیز عملا شانسی برای قهرمانی ندارد و علاوه بر آن هفته گذشته با شکست 2 بر یک مقابل آستون ویلا در نیمه‌نهایی جام‌حذفی انگلیس آخرین امید خود را برای کسب یک جام از دست داد.

جرارد در حالی از لیورپول برای همیشه جدا می‌شود که هرگز با لیورپول طعم شیرین قهرمان شدن در لیگ برتر را نچشید. کاپیتان اسطوره‌ای لیورپول با این تیم قهرمان اروپا و جام حذفی شد اما هرگز به این آرزوی بزرگ خود در لیگ برتر انگلیس نرسید. او از سال 98 میلادی برای بندرنشین‌های لیورپول بازی می‌کند و این یعنی 17 سال بدون جام قهرمانی در لیگ برتر. اسطوره قرار است حسرت به دل برای همیشه از لیورپول جدا شود. جرارد واقعا چند بار جام را از دست داد؟

3 افسوس بسیار بزرگ

فقط چهار سال از حضور جرارد در تیم بزرگسالان لیورپول می‌گذشت که او ‌ همراه تیمش تا یک قدمی کسب جام رفت. اما در نهایت این باشگاه به نایب قهرمانی رسید.

جرارد در سال 2009 برای دومین بار تا لمس رویای خود پیش رفت اما این باشگاه باز هم نایب‌قهرمان شد. آخرین بار فصل گذشته بود. لیورپول فاصله‌ای با قهرمانی نداشت و حتی در مقاطعی از لیگ برتر انگلیس مدعی شماره یک شمرده می‌شد اما در نهایت این منچسترسیتی بود که به قهرمانی رسید. این آخری از همه برای جرارد بدتر بود. شاید در پایان فصل گذشته خود جرارد هم به این نتیجه رسید که دیگر هرگز به رویای خود نمی‌رسد.

یک استثنای بزرگ

در کارنامه بسیاری از ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال می‌توانید کوهی از افتخارات را ببینید که قهرمانی در لیگ داخلی یکی از این افتخارات است. اریک کانتونا، دیوید بکام، دیدیه دروگبا، جان تری، فرانک لمپارد، سرخیو آگوئرو و بسیاری از ستاره‌های دیگر حداقل یک بار طعم قهرمانی در لیگ برتر را چشیدند اما جرارد هرگز به این موفقیت نرسید. او یک استثنای بسیار بزرگ است. شگفت‌آور است که اسطوره‌ای همچون او هرگز به رویایی قهرمانی خود نرسید. در واقع این‌که جرارد با لیورپول هرگز قهرمان لیگ برتر انگلیس نشد یکی از شگفتی‌های بزرگ تاریخ لیگ برتر است.

اسطوره، اسطوره است

با این‌که جرارد هرگز کاپ قهرمانی لیگ برتر را لمس نکرد اما نسبت به بازیکنانی نظیر جان تری که این موفقیت را به دست آوردند بازیکن محبوب‌تر و مقبول‌تری محسوب می‌شود. این بازیکن هرگز در سال‌های اخیر موارد رسوایی‌های اخلاقی در کارنامه خود ثبت نکرد، برعکس آنچه بسیاری از همتایانش مرتکب شدند.

او محبوب هواداران لیورپول بود و هرگز به آنها بی‌احترامی نکرد. بر اساس یک رده‌بندی جرارد در صدر ستاره‌هایی در لیگ برتر قرار گرفت که بهترین رفتار را با هواداران دارند. در واقع یکی از رموز تبدیل شدن او به یک اسطوره تمام عیار این بود که تعاملی بسیار محترمانه هواداران لیورپول داشت. علاوه بر آن ویژگی‌های فنی این بازیکن وی را به یکی از برترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل کرد. البته هنوز بسیاری بر این باورند که او ابدا برترین بازیکن تاریخ باشگاه خود نیست، شاید هم این‌طور نباشد اما او بی‌شک محبوب‌ترین در تاریخ این باشگاه است.

مقصد بعدی، لس‌آنجلس

جرارد را از فصل آینده در لیگ حرفه‌ای آمریکا می‌بینیم. او پیراهن لس‌آنجلس گالکسی را بر تن خواهد کرد. در سال‌های اخیر لیگ آمریکا جولانگاه ستاره‌هایی همچون جرارد شده است که آرام‌آرام به روزهای پایانی فوتبال خود نزدیک می‌شوند. اما در این انتقال الکسی همسر استیون بیشترین نقش را داشت.

او عاشق زندگی کردن در لس‌آنجلس است تا با این اوصاف جرارد نیز دلیل خوبی برای پیوستن به این تیم آمریکایی داشته باشد. اما او نمی‌خواست از لیورپول برود اما حتی اگر اسطوره هم باشی بالاخره دورانت روزی به سر می‌آید و برای جرارد این اتفاق در حالی افتاد که او هرگز به قهرمانی در لیگ برتر نرسید هر چند شایستگی بسیار زیادی برای کسب این موفقیت بزرگ داشت.

دیلی‌میل ‌/‌ مترجم: هیلدا حسینی‌خواه


6268525
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از دعوت از بازیکن پرسپولیس برای ادای پاره‌ای از توضیحات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعلی آذرپیرا با پیروزی مقابل حریف مغولستانی خود سهیمه المپیک پاریس را کسب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعلی آذرپیرا با پیروزی مقابل حریف مغولستانی خود سهیمه المپیک پاریس را کسب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشتی گیر کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق شد سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشتی گیر کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق شد سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشتی گیر کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق شد سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ تمدید شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش قایقرانی ایران در ماده کایاک ۲۰۰ متر قهرمانی آسیا به مدال برنز رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی با چند ملی پوش شانس کسب سهمیه المپیک دیدار و گفت و گو کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت و انتخابی تیم ملی با معرفی نفرات برتر در بخش پسران به پایان رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است