اجتماعی 13:05 - 09 آذر 1394
برخی از تاکسی رانها در سرویس مشکلات مردم گلایه کرده اند چرا وام ۲۵ میلیونی خودرو به آنها تعلق نگرفته و مجبورند با تاکسی فرسوده کار کنند. تاکسی رانی می گوید دولت باید پای کار بیاید.

سئوال تاکسیران ها: چرا ۱۷هزار تاکسی فرسوده داریم؟/ تاکسی‌رانی: امیدی به وام نوسازی نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موضوع وام ۲۵ میلیونی خودرو و واگذاری بیش از ۱۱۰ هزار خودرو قسطی به مردم، باعث شده تا برخی از مشاغل که با خودرو، کار می کنند، نسبت به این موضوع معترض شوند که چرا خودروی فرسوده آنها با خودروی نو، تعویض نشده است.

تاکسی رانها نیز می گویند چرا ۱۷ هزار خودروی فرسوده باید در سیستم حمل و نقل کلانشهر تهران وجود داشته باشد که علاوه بر هزینه نگهداری بالا، باعث آلودگی بیشتر شهر می شود.

یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم نیز در این باره نوشته: سلام، از مسئولین بپرسین چرا به رانندگان تاکسی توجهی ندارند ، چرا به خودروهای تاکسی فرسوده رسیدگی نمی کنن ؟ پدر من نزدیک یکساله که برای نوسازی تاکسی اش ثبت نام کرده اما هیچ خبری نیست، والا با این همه خرجی که واسه این ماشین فرسوده کردیم ، می تونستیم یه ماشین نو بخریم اما به خاطر حرف های غیر واقعی مسئولین دست نگه داشتیم، اگه واقعا به گوش مسئولین می رسونین، بهشون بگید چرا به نوسازی ناوگان حمل ونقل اهمیتی نمیدن ...... ممنون

در رابطه با عدم نوسازی ناوگان تاکسیهای فرسوده با ابراهیمی معاون فنی سازمان تاکسی رانی تهران، گفتگویی کردیم که در ادامه می خوانید:

برای این قبیل از کامنت های مخاطبان چه پاسخی دارید؟

حق با آنهاست. اولویت درجه یک ما در سازمان تاکسیرانی و حمل و نقل شهری، نوسازی ناوگان تاکسیرانی است. متاسفانه از دیماه سال گذشته این طرح متوقف شده. برخی از تاکسیرانها از پارسال برای نوسازی تاکسی خود ثبت نام کرده اند و حرف آنها کاملا درست است. در سال جدید به ما گفته اند فرآیند نوسازی عوض شده، بحث نقل و انتقال این تاکسی های به مشکل خورده است.



پس چرا برخی از تاکسیرانها می گویند اگر پول نقد بدهند، تاکسی فرسوده شان را هم بدهند، تاکسی نو به آنها تحویل می شود؟

بحث و مشکل اصلی ما در تخصیص بودجه وامهای نوسازی تاکسی است. به صورت خرید نقدی یک قرارداد ۱۰ هزار دستگاه خودروهای پژو و سمند بسته ایم. تاکنون ۲۰۰ دستگاه تاکسی متقاضی نوسازی که به صورت نقدی که حدود ۳۰ میلیون می شود بودجه داده اند و ۵ میلیون هم بودجه از رده خارج کردن تاکسی فرسوده آنهاست. لیکن عمده متقاضیان ما استفاده از تسهیلات بانکی را طلب می کنند.



چرا در طرح فروش اقساطی ۲۵ میلیونی خودرو، با خودروسازان کنار نیامدید؟

اتفاقا در طرح اخیر فروش قسطی ۲۵ میلیونی، ما پیشنهاد خود را به خودروسازان، دولت و بانک مرکزی داده ایم و پیگیری می کنیم که بودجه برای ۱۷ هزار تاکسی فرسوده فراهم شود. پیگیری های مختلفی از طریق ستاد حمل و نقل سوخت به عنوان متولی اصلی نوسازی ناوگان کشور است، داشتیم.



چقدر می شود امیدوار بود که مشکل نوسازی تاکسی های فرسوده حل شود؟

واقعیت این است که هر چه جلوتر می رویم کمتر به وام خودروهای فرسوده به خصوص تاکسی ها توجه می شود. سالهای گذشته ۲۰ میلیون تومان وام به تاکسیرانها داده می شد که یکی دو سال اخیر، این وام را بانک صادرات با بهره ۱۵ درصد می داد و نسبتا رضایت تاکسیرانها را به دنبال داشت. آورده تاکسیران ها هم بودجه ۳-۴ میلیونی حاصل از از رده خارج کردن تاکسی فرسوده بود که شرایط بازپرداخت سختی هم برای وام نداشت.در شرایط فعلی این مشکلات وجود دارد و همین امروز هم پیگیر بودیم که جلسه ای برگزار شود تا مدیران بانکها و خودروسازان بیایند و اگر توافق شود ما را در اولویت نوسازی قرار دهند. با پیگیری های چند ماهه یک قدم هم در قضیه وام جلو نرفتیم. حتی با نمایندگان شهر تهران در مجلس هم جلسه گذاشتیم و آنها نیز مصاحبه و مکاتبه کردند ولی که بگوییم بودجه ای اختصاص یافته و از فردا شرایط ثبت نام با وام ۲۵ میلیون فراهم شده، این اتفاق هنوز نیفتاده. امیدمان به خداست این کمک دولتی به تاکسی دارهایی که خودروشان فرسوده است بشود و تا کمک نشود، این چرخه راه نمی افتد.

 



۴۵۲۳۱

 


7449469
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات ترافیک پلیس راهور آخرین وضعیت راه‌های کشور را تشریح کرد و گفت: هنوز ۹۸۰ هزار خودرویی که از تهران خارج شده‌اند بازنگشته‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر ضمن تشریح خدمات هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرد که بیشترین عملیات‌های کوهستان در استان‌های فارس، مازندران و ایلام به وقوع پیوسته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس اگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۴ نفره زورگیران اتباع خارجی در غرب استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با آغاز تعطیلات سال نو، مورد استقبال گردشگران نوروزی علاقمند به علوم نجوم قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور که فاقد تصاویر هندسی اصلاح شده بودند در سال ۱۴۰۲ تبدیل به ارتوفتو کردیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان دادگستری بین‌المللی با صدور حکم موقت از رژیم صهیونیستی خواست تا اقدامات لازم برای در زمینه توقف نسل‌کشی در نوار غزه و ارسال نامحدود کمک‌های بشردوستانه اتخاذ کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۵ نقطه محوری شهر تهران میزبان کلان پروژه‌های شهرداری در ماه رمضان و عید نوروز هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است