فرهنگی‌هنری 11:21 - 28 آذر 1393
دبیرخانه‌ «لاکپشت پرنده» در یک فراخوان از پدرها و مادرها و بچه‌های علاقه‌مند به کتاب و کتاب‌خوانی برای همکاری و داوری کتاب‌ها و انتخاب بهترین کتاب سال، دعوت بعمل آورد.

نحوه داوری جایزه «لاکپشت پرنده» تغییر کرد/ والدین و کودکان داور شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، در سایر کشورهای جهان هر ساله فهرستی از بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان به انتخاب بسیاری از گروه‌ها و انجمن‌ها (به طور مثال به انتخاب کتابخانه‌های عمومی، انجمن کتاب‌فروشان و یا گروه‌های خانوادگی) منتشر می‌شود تا بچه‌ها و خانواده‌ها کتاب‌های مناسب را بشناسند و انتخاب بهتری داشته باشند.

این فهرست‌ها و جایزه‌ها هم نویسنده‌ها را تشویق می‌کند تا داستان‌های بهتری بنویسند و هم راهنمای خوبی برای انتخاب کتاب است تا کودکان و والدین راحت‌تر تصمیم بگیرند کدام کتاب‌ها را بخوانند.

چند سالی است که در کشور ما هم فهرستی به ‌نام «لاک‌پشت پرنده» برای معرفی کتاب‌های خوب برای کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود. در واقع، گروه «لاک‌پشت پرنده» تلاش می‌کنند تا کتاب‌خوانی را توسعه و ترویج داده و والدین را به خواندن کتاب برای کودکان ترغیب کنند.

در این میان دبیرخانه‌ «لاک‌پشت پرنده» در یک فراخوان از پدرها و مادرها و بچه‌های علاقه‌مند به کتاب و کتاب‌خوانی نیز برای همکاری و داوری کتاب‌ها و انتخاب بهترین کتاب سال دعوت کرده است.

در این طرح، گروه داوری شامل والدین و کودکان داوطلب است که کتاب‌ها را می‌خوانند و درباره آنها از نظر محتوایی و ظاهری نظر می‌دهند و بهترین کتاب را انتخاب می‌کنند.

اگر شما هم پدر و مادر یک (یا چند) دختر یا پسر زیر هشت سال هستید و دوست دارید در فعالیت‌های ترویجی کتاب‌خوانی مشارکت کنید، می‌توانید داور این جایزه باشید. برای اینکه داور این طرح باشید و بهترین کتاب سال کودک و نوجوان را انتخاب کنید فقط کافی است نام و نام‌خانوادگی، سن و تحصیلات، نام فرزند، سن فرزند، تحصیلات فرزند، آدرس و تلفن، ایمیل، نام کاربری در شبکه‌های اجتماعی و تصویر کارت ملی‌تان را به نشانی «lakposht.parandeh@gmail.com» بفرستید.


5447654
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال و پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای مدرن و همین طور، روش‌های راستی‌آزمایی اخبار توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بکتاشیان گفت: من نتوانستم آنچه ایده‌آلم در تصویر است، در متن پیاده کنم. هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسانه ملی برنامه و سریال‌های مختلفی را برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ تدارک دید که می‌توانید آمار بازدید آن‌ها را مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است