استانی 19:11 - 08 خرداد 1395
سالانه 40 تا 50 نفر در بوشهر دچار مرگ مغزی می‌شوند.

مرگ مغزی سالانه حدود 50 نفر در بوشهر
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس مرکز فراهم‌آوری عضو دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: این افراد یا شناسایی نمی‌شوند یا نمی‌توانیم به موقع رضایت خانواده آنها را برای اهدای اعضایشان بگیریم.



دکتر سعید کشمیری در حاشیه اولین دوره‌ آموزش پیشرفته‌ هماهنگ‌کننده‌ پشتیبان پیوند اعضاء در بوشهر افزود: در حالی این اتفاق می‌افتد که بیماران زیادی داریم که به این اعضا نیاز دارند.



وی ادامه داد: باید هم در زمینه رضایت گیری از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی و هم نگهداری اعضای این افراد و رساندن آنها به بیماران نیازمند بیشتر کار صورت گیرد.



کشمیری از خانواده‌ها خواست اگر یکی از نزدیکانشان دچار مرگ مغزی شدند، در امر خیرخواهانه اهدای عضو آنها شرکت کنند و باعث بخشیدن زندگی به بیماران دردمند شوند. 



مدیرکل پزشکی‌قانونی استان بوشهر هم با اشاره به این که بیمار مرگ مغزی امکان برگشت به دنیا را ندارد، گفت: یک بیمار مرگ مغزی می‌تواند جان یک تا هشت بیمار را نجات دهد و به زندگی برگرداند و پس آغاز مرگ مغزی خانواده‌اش تا 14 روز فرصت دارند تا موهبت ایثار و اهدای عضو را نصیب بیمار کنند.



دکتر محمود منتظری افزود: پس از آن که گروه درمانی مرگ مغزی بیمار را تائید کردند، پزشکی قانونی هم باید آن را تائید کند. قرار است دوره‌ یک‌هفته‌ای آموزش پیشرفته‌ هماهنگ‌کننده‌ پشتیبان پیوند اعضاء، در 10 استان کشور برگزار شود که تاکنون در استان‌های گیلان، همدان و مازندران برگزار شده و این هفته با حضور مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی و پزشکی قانونی بوشهر در بندر بوشهر برگزار می‌شود.



انتهای پیام/ز


7932592
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است