بین‌الملل 12:08 - 02 شهریور 1398
بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، اکثریت مردم آمریکا می‌خواهند یک رئیس جمهور جدید وارد کاخ سفید شود اما ۵۹ درصد هم می‌گویند، ترامپ نباید استیضاح شود.

اکثریت آمریکایی‌ها خواهان رفتن ترامپ هستند اما نه با استیضاح

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، ۵۷ درصد از رای دهندگان در این نظرسنجی که توسط دانشگاه "مون‌موس" انجام شد، گفتند که زمان آن رسیده تا یک رئیس جمهوری جدید برای آمریکا انتخاب شود. اما تنها ۳۵ درصد گفتند که ترامپ باید استیضاح شود.

بر اساس این نظرسنجی همچنین مشخص شد، حامیان دموکرات‌ها به اتفاق – ۷۲ درصد - موافق استیضاح هستند. تنها ۳۹ درصد از حامیان مستقل‌ها و هشت درصد از جمهوری خواهان موافق این روند هستند.

از آغاز روند انجام نظرسنجی و مطرح شدن استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ژوئیه ۲۰۱۷، میزان حمایت از استیضاح بین ۳۵ و ۴۲ درصد بوده است.

اوایل ماه جاری میلادی، جرولد نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که روند رسمی استیضاح ترامپ را آغاز کرده و در حال جمع آوری شواهدی است تا بعدا در سال جاری میلادی تصمیم بگیرد آیا به مفاد این روند رای داده می‌شود یا خیر. حدود ۱۳۰ تن از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا موافق روند استیضاح هستند.

از ۵۹ درصد از آمریکایی که گفتند از استیضاح رسمی حمایت نمی‌کنند، ۲۷ درصد گفتند علت این عدم حمایت این است که فکر می‌کنند ترامپ کار نادرستی انجام نداده است. همچنین ۱۳ درصد گفتند، روند استیضاح طرفداری از یک "اقدام موهوم" است.

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۲۰ درصد از شرکت کنندگان گفته اگر مجلس نمایندگان آمریکا مفاد استیضاح را تایید کند، سنا به برکناری ترامپ رای می‌دهد. برای استیضاح رئیس جمهوری آمریکا دو سوم سنا نیاز است که اکنون تحت کنترل جمهوری خواهان است.

همچنین حدود ۳۱ درصد گفتند، روند استیضاح بدون محکوم کردن ترامپ تنها وی را در موقعیت قوی‌تر برای انتخاب مجدد قرار می‌دهد. تنها ۲۳ درصد هم گفتند که چنین نتیجه‌ای ترامپ را در یک موضع ضعیف‌تر قرار می‌دهد و ۳۶ درصد هم گفتند که روند استیضاح نتیجه‌ای چشمگیر ندارد.

تنها ۳۹ درصد هم گفتند که ترامپ باید سال آتی میلادی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود.

این نظرسنجی در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۰ اوت و از طریق تلفن و با حضور ۸۰۰ آمریکایی انجام شده است.

انتهای پیام


10216909
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۸۰ سرباز اوکراینی را کشته و ۱۳۱ پهپاد آن را ساقط کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمیت هالیوی در یک گزارش به پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد از زمان آغاز جنگ پس از هفتم اکتبر، جنبش حماس ده دستاورد محقق کرده است، در حالی که این رژیم فقط یک دستاورد داشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بزرگترین شرکت آب و فاضلاب انگلیس موسوم به «تمز واتر» در پی انصراف سهام‌دارانش برای تزریق ۵۰۰ میلیون پوند کمک اضطراری برای نجات این شرکت، با خطر ورشکستگی روبه‌روست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر از هفتم اکتبر تا کنون خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر از هفتم اکتبر تا کنون خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که اوکراین محدودیت زیادی درباره پوشش رسانه‌ای جنگ اعمال می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا مدعی شد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر (آبان) نقش کلیدی در پایان دادن به جنگ اوکراین دارد و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه احتمالا منتظر نتایج این انتخابات است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عناصر اشغالگر رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته دست کم ۲۵ فلسطینی از جمله یک کودک و اسرای سابق را از کرانه باختری بازداشت کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس حزب راست افراطی فرانسه اعلام کرد که دولت پاریس برای جبران اشتباهات خود در جیب مردم دست می‌برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر لتونی تصریح کرد: اعضای ناتو هنوز آمادگی کافی برای مذاکره بر سر اعزام نیرو به اوکراین را ندارند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است