استانی 19:11 - 14 اسفند 1393
رئیس کمیته ملی المپیک مطرح کرد
رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه امروز قهرمانان ایران در میادین مختلف ورزشی باعث افتخارات زیادی برای کشور می‌شوند گفت: دنیا هرگز نمی‌تواند جلوی به اهتزاز درآمدن پرچم ایران و به صدا در آمدن سرود جمهوری اسلامی را بگیرد.

‌دو خواسته مهم مقام معظم رهبری از ورزشکاران/دنیا هرگز توانایی جلوگیری ‌از به اهتزاز درآمدن پرچم ایران ‌را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر کیومرث هاشمی عصر امروز در همایش تجلیل از قهرمانان ورزشی ملایر با بیان اینکه برگزاری چنین همایش‌ها و برنامه‌هایی باعث بهبود ورزش کشور و ایجاد انگیزه برای کسب افتخارآفرینی در بین ورزشکاران می‌شود اظهار داشت: مهمترین اصل در این میان احترام به پیشکسوتان است.

وی افزود: احترام پیشکسوتان امری مهم در جامعه به ویژه ورزش است چراکه پیشکسوتان جوانان دیروز هستند که در میادین مختلف بین‌المللی و ملی افتخارات زیادی را برای کشور آفریدند.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه نگاه به ورزش از گذشته تا به امروز تغییرات زیادی داشته است گفت: در شرایط امروزی توجه به مادیات پررنگ‌تر از گذشته شده است.

 وی گفت: در میادین ورزشی حرمت‌ها کمرنگ شده و این وظیفه امروز ورزشکاران را سنگین‌تر می‌کند تا توجه بیشتری به این امر داشته باشند.

هاشمی با اشاره به اخلاق و جوانمردی پهلوان‌تختی در میادین ورزشی تصریح کرد: چیزی که باعث شد تا تختی نامی ماندگار در ورزش و جامعه از خود به جای بگذارد مردمداری، حفظ حرمت و مردمی بودن این پهلوان نامی بود.

وی خاطرنشان کرد: شاید کسانی باشند که از نظر قهرمانی از پهلوان‌تختی نیز مدال‌های بیشتری کسب کرده باشند اما از اخلاق ورزشی به دور هستند.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به دیدار اخیر قهرمانان ورزشی کشور با مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار اخلاق و احترام را به عنوان دو اصل مهم در بین ورزشکاران و ورزش برشمردند.

وی مهمترین موضوع امروز در ورزش کشور را توجه به ورزش تربیتی عنوان کرد و افزود: این اصل از آموزشگاه‌ها باید شروع شود و آموزش و پرورش به آن توجه داشته باشد.

هاشمی تصریح کرد: امروز یکی از رسالت‌های جامعه ورزشی توجه به امور فرهنگی در ورزش،  توجه به آموزشگاه‌ها، توجه به ورزش همگانی و ورزش قهرمانی است.

وی در ادامه گفت: همان طور که ورزش قهرمانی در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد توجه به ورزش قهرمانی در کشور ما نیز امری مهم و ضروری به شمار می‌رود.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه امروز قهرمانان ایران در میادین مختلف ورزشی باعث افتخارات زیادی برای کشور می‌شوند گفت: دنیا هرگز نمی‌تواند جلوی به اهتزاز درآمدن پرچم ایران و به صدا در آمدن سرود جمهوری اسلامی را بگیرد.

وی با بیان اینکه ورزش باید از نگاه سیاسی دور باشد عنوان کرد: شاید دشمنان در امور سیاسی و اقتصادی طی سال‌های اخیر فشارهای زیادی را به ملت ایران تحمیل کرده اما با مقاومت ملت ما مواجه شدند.

هاشمی با بیان اینکه در عرصه ورزش قهرمانی کشور ما دارای ورزشکاران با استعداد و ظرفیت بالایی است گفت: با این وجود حرکات خوبی در بحث ورزش قهرمانی انجام شده و این حرکت‌ها باید بیشتر شود.

وی یکی از معضلات امروز در ورزش کشور را حرفه‌ای نبودن در برخی رشته‌ها در ورزش خواند و گفت: ما امروز به معنای واقعی ورزش حرفه‌ای نداریم.

رئیس کمیته ملی المپیک  بیان داشت: برخی مشکلات زیرساختی در این زمینه وجود دارد که باید با حل مشکلات زیرساختی ورزش حرفه‌ای را تقویت کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای ورزشی ملایر افزود: امروز ملایر به عنوان یکی از قطب‌های ورزشی کشور قهرمانان و پهلوانان زیادی را در خود پرورش داده که میثم مصطفی جوکار و صادق گودرزی از شهر ملایر نامی آشنا برای میادین ملی و بین‌المللی هستند.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه سال ویژه‌ای برای ورزش ما سال ویژه‌ای است، گفت: باید سطح عملکردمان را برای سال 95 و حضور در المپیک بالا ببریم.

وی افزود: مهمترین اصل ورزش ما در جهان حضور در المپیک است و در این زمینه باید تلاش کنیم تا در رشته‌های مختلف کسب سهمیه حضور در المپیک را به دست آوریم.

رئیس کمیته ملی المپیک بر تقویت ظرفیت‌های ورزشی و حمایت بیشتر از ورزش شهرستان ملایر تاکید کرد و بیان کرد: 28 رشته ورزشی در المپیک وجود دارد و ورزشکاران ملایری باید تلاش کنند تا در رشته‌های مختلف به ویژه کشتی در المپیک حضور داشته باشند.

در ادامه رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر با اشاره به ظرفیت‌های ورزشی این شهرستان گفت: ورزشکاران ملایر امسال در میادین ورزشی مدال‌های زیادی را کسب کرد که این در تاریخ ورزش ملایر بی نظیر است.

مهدی رضایی عنوان کرد: امسال به غیر از قهرمانان کشوری، 270 قهرمان استانی نیز در رشته‌های مختلف داشته‌ایم.

در پایان نیز از 180 قهرمانان کشوری و بین‌المللی،‌ فعالان فرهنگی- ورزشی، ‌خیرین عرصه ورزش، داوران و مربیان ورزشی ملایر تجلیل شد.

همچنین اداره ورزش و جوانان ملایر به صورت گزینه‌ای از تعدادی از خبرنگاران ملایر تجلیل کرد.


5982091
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است