استانی 19:03 - 19 مرداد 1399

معلمان خرید خدمت یزد خواستار  رفع مشکلاتشان شدند

به گزارش خبرنگار مهر، امروز جمعی از معلمان خرید خدمت استان یزد با حضور مقابل استانداری یزد، به بیان مطالبات خود پرداختند و خواستار رسیدگی به مشکلات کاری خود شدند.

معلمانی که به دلیل شرایط خاص کرونا و مسائل خاص کشور در چند مرحله تجمع خود را لغو کرده بودند، امروز در سراسر کشور از جمله استان یزد در مقابل استانداری اجتماع کرده و مطالبات خود را مطرح کردند.

نماینده این معلمان با بیان اینکه مشکلات معلمان خرید خدمت تمامی ندارد و تبعیض‌های بسیار انگیزه کار را از آنها گرفته است، اظهار داشت: علیرغم میل باطنی، مجبور به اجتماع سراسری و کشوری در مقابل وزارت آموزش و پرورش و استانداری‌ها شده‌ایم و درخواست استخدام خود با توجه به شایستگی‌های مستند را به این طریق اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۰ نفر از معلمان یزد، از نیروهای خرید خدمت هستند، افزود: همه این افراد خواستار تغییر وضعیت و رسیدگی به مشکلاتی هستند که گریبانگیر آنها شده است.

آموزش‌وپرورش برای جبران کمبود معلم روش‌های مختلفی را در پیش گرفته است از ساعات اضافه کار معلمان رسمی «حق‌التدریس شاغلان» تا طرح‌هایی همچون خرید خدمات آموزشی و استفاده از نیروهای حق‌التدریس آزاد.

هر کدام از اشکال مختلف معلمان از خرید خدمات آموزشی تا قراردادی و حق‌التدریس نیز با مشکلات خاص خود مواجهند اما نقطه مشترک این مشکلات، حقوق پایین و نداشتن پوشش بیمه‌ای مناسب است به گونه‌ای که معلمان خرید خدمات آموزشی و حق‌التدریس در ایام تعطیلات تابستان و نوروز و تعطیلاتی که در طول سال تحصیلی پیش می‌آید، حقوق ندارند.

تقاضای تبدیل وضعیت و استخدام یکی از جدی‌ترین خواسته‌های معلمان خرید خدمات آموزشی است، موضوعی که در همان سال‌های نخست اجرای طرح خرید خدمات آموزشی از سوی برخی نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه این طرح باعث شکل‌گیری معلمان شرکتی در آموزش‌وپرورش خواهد شد که بعدها تقاضای استخدام خواهند داشت، شد.

در همان ایام مسئولان آموزش‌وپرورش این مسئله را رد و اعلام کردند که طرح خرید خدمات به ماده ۴۵ قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره می‌کند و استخدام‌ها را یا رسمی و یا پیمانی دانسته و بکارگیری افراد تحت عنوان خرید خدمت را فاقد وجاهت قانونی می‌داند البته دولت و آموزش و پرورش در این طرح دست به استخدام افراد تحت هیچ عنوانی نزده‌اند و افراد مذکور توسط مؤسسان بخش غیردولتی و براساس ضوابط قانون کار به خدمت گرفته شده و می‌شوند.

این در حالی است که اکنون بخش قابل توجهی از معلمان خرید خدمت در مدارس دولتی مشغول به فعالیت هستند.


10659390
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است