اجتماعی 20:20 - 27 فروردین 1393
تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران از تشکیل دبیرخانه دایمی امور زنان در استانداری تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری تهران، سید حسین هاشمی در نخستین جلسه شورای مشورتی امور زنان هاشمی گفت: استان تهران در حوزه امور زنان پایلوت کشوری است و باید برای تشکیل کارگروه های تخصصی مورد نظر برای این شورای مشورتی تعجیل کرد.



وی گفت: بعد از تشکیل و پایان این طرح بصورت کشوری اجرا خواهد شد و با حضور نیروهای ارزشمندی که در استان تهران در حوزه های مختلف عمومی و تخصصی حضور دارند می توان موفقیتهای خوبی را رقم زد.



استاندار تهران اضافه کرد: نقش موثر و بالای زنان در کشور و نظام اداری هم مدنظر مقام معظم رهبری و هم شخص رییس جمهور است، البته شاهدیم که زنان نیز با تلاش شان که یکی از نمونه های آن دانشگاه هاست توانسته اند موفقیت های بسیاری را بدست آورند و باید همین تلاش را بگونه ای انجام داد که تصور خارجی از زنان کشورمان را اصلاح و توانایی هایشان را با ایجاد فضای بهتر و همکاری موثرتر نیز به آنها معرفی کنیم.



استاندار تهران ادامه داد: نباید با موضوعات مربوط به زنان شعاری برخورد کرد چون این نوع برخورد با مسائل مشکلات کشور را حل نمی کند، باید سیاست های دولت را مدنظر داشته باشیم و با برگزاری جلسات مختلف و سیاستگذاری های طولانی کاری پیش نمی رود و حتما می توان با استفاده از ظرفیتهای زنان مستعد و متخصص و استفاده از نظرات آنها در حوزه عمل وارد شد و کارهایی را انجام داد.



نماینده عالی دولت در استان تهران گفت: گروهی که در استانداری تهران تشکیل شده متشکل از افراد توانمند و قوی است که توانایی انجام کارهای بزرگ را دارند و چون تهران الگوی کشوری است باید بهترین کار و تصمیمات را در این حوزه انجام دهیم چرا که خوشحالی دولت را نیز به دنبال خواهد داشت.



وی افزود: در حوزه زنان بحث سلامت بسیار مهم است و خصوصا در حوزه زنان باید در این موضوع تمرکز کرد و خوشحالیم که وزیر بهداشت و مجموعه وزارت بهداشت توانسته حرکتهای بسیار خوبی را انجام دهد و سلامت به عنوان یکی از کارگروه های اصلی حتما مورد توجه قرار گیرد و من رسما اعلام می کنم این شورا به عنوان شورای راهبردی و مشورتی انجام وظیفه خواهد کرد و با تجربه ای که در جمع وجود دارد حتما در امور شاهد کمک موثرشان خواهیم بود.



هاشمی افزود: این شورا پنج کارگروه اصلی مانند سلامت، حمایت از زنان سرپرست خانوار و مشارکت های عمومی و سمن ها را در خود دارد و باید با استفاده از ظرفیت کارشناسی این کارگروهها خوراک فکری شورا را تهیه کرد هم چنین در موضوعات فرهنگی و اجتماعی نیز باید با تصمیم گیری با مشارکت نخبگان این حوزه و اعضای شورا گامهایی را برداشت.



استاندارتهران در پایان این جلسه با تشکر از ˈآذرنظریˈ رییس سابق دفتر امور بانوان افزود: با تمام محدودیت ها در استانداری تهران در حوزه امور زنان تلاشهای خوبی صورت گرفته است و خانم نظری در گذشته امور را با علاقه پیگیری می کردند که بنا به اصرار خودشان و با برخلاف میل ما تصمیم بر این شد که مسئولیت دفتر را واگذار کنند و فقط به عنوان مشاور امور زنان در استانداری فعالیت کنند.



استاندار تهران ˈزهرا ساعیˈ را رییس جدید امور بانوان و خانواده استانداری معرفی کرد.



تهرام/7243/1348

انتهای پیام /*


3501094
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است