استانی 12:32 - 11 شهریور 1393
استان تهران - خبرگزاری مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شمیرانات از دستگیری شکارچی غیرمجاز به همراه لاشه یک راس میش وحشی در منطقه حفاظت شده ورجین خبر داد.

شکارچی غیرمجاز یک راس میش وحشی در ارتفاعات ورجین دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بیژن مقیمی اظهار داشت: ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شمیرانات حین گشت و کنترل تنگه عالیدر در منطقه حفاظت شده ورجین به یک مورد شکار غیر مجاز برخورد کردند که پس از بررسی موضوع و تجسسهای لازم موفق به دستگیری فرد متخلف شدند.

این مسئول افزود: از این شکارچی یک اسلحه گلوله زنی 270 و لاشه یک راس میش وحشی کشف و ضبط شده و متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

نجات یک بهله پرنده شکاری در شهریار

عزیز عبدل زاده بیان کرد: یک بهله پرنده شکاری از نوع عقاب توسط ماموران اداره اماکن شهریار کشف و به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داده شد که بر اساس بررسی های بعمل آمده مشخص شد عقاب کشف شده در داخل مغازه ای و در شرایط نامناسب در داخل یک قفس نگهداری می شد.

وی گفت: این پرنده پس از تحویل گیری و تیمار اولیه در شهریار، جهت انتقال به پارک پردیسان به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تحویل داده شد.

کشتارگاه آلاینده در قدس به مراجع قضایی معرفی شد

شیدا آکار اظهار داشت: یک واحدکشتارگاه دام با وجود دریافت دو اخطاریه زیست محیطی در دو مرحله جهت اصلاح عملکرد سیستم تصفیه فاضلاب، تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نداده و بر این اساس بعنوان تهدید علیه بهداشت عمومی برای برخورد لازم به مراجع قضایی معرفی شد.

این مسئول با اشاره به اینکه مسئولان این واحد تاکنون نسبت به تکمیل فرمهای مدیریت پسماند و خود اظهاری نیز اقدامی نکرده اند افزود: این امر بیانگر بی توجهی مسئولان این واحد به محیط زیست و اهمیت موضوع است.

وی با بیان این مطلب که پساب ناشی از کشتار حیوان و شستشوی لاشه گوسفند و گاو دارای چربی، خون، مایعات و جامدات داخل بدن حیوان با غلظت بالا است، متذکر شد: این نوع فاضلابها بطور کلی از مواد آلی تشکیل شده  و حاوی مواد معلق و جامد بسیار زیادی هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قدس تصریح کرد: از مهمترین شاخصهای آلودگی فاضلاب این صنایع بالا بودن میزان ,TDS, COD , BOD  رنگ ، کدورت وآلاینده های میکروبی بوده که در صورت عدم تصفیه یا تصفیه ناقص، با ورود به محیط های پذیرنده  موجبات آلودگی میکروبی و بیولوژیکی را فراهم می کند.


4626972
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۲۹ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است