فرهنگی‌هنری 11:55 - 11 بهمن 1393
روزنامه فجر آذربایجان در شماره اخیر خود از آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 300 تختخوابی تامین اجتماعی در استان آذربایجان شرقی، پس از گذشت شش سال خبر داد.

به گزارش این روزنامه چاپ تبریز، انتظار شش ساله برای مشخص شدن وضعیت این مرکز درمانی درحالی است که اگر این روزها گذری به بیمارستان های تبریز داشته باشید انبوه مراجعه کنندگانی را از شهرها و استان ها و حتی کشورهای همسایه شمالی شاهد می شوید که برای انجام امور درمانی، خود را به تبریز رسانده اند ولی بیشتر آنها به دلیل نبود فضاهای درمانی و تخت بیمارستانی با مشکلات متعددی مواجه شده اند.



کمبود تخت بیمارستانی در این کلانشهر گردشگر سلامت پذیر، مسوولان دولت را مجاب کرد تا چاره ای بیندیشند و برای همین، احداث بیمارستان 300 تخت خوابی تبریز طی سفر استانی دوم اعضای هیات دولت به آذربایجان شرقی در سال 1387 به تصویب رسید و پروژه احداث بیمارستان بر عهده سازمان تامین اجتماعی گذاشته شد که در آن روزها قرار شد این مجموعه در قسمت جنوب شرقی تبریز احداث شود.



*** بیمارستان جدید در غرب تبریز و در 15 هکتار زمین ساخته می شود ***



نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: امیدواریم عملیات اجرایی این بیمارستان جدید که زمین آن از سوی شهرداری واگذار شده به زودی آغاز شود.



رضا رحمانی با تاکید بر اینکه ایجاد این بیمارستان از مصوبات دولت بوده اما تامین اجتماعی زیربار اجرای آن نمی رفت، افزود: به رغم اختصاص زمین از سوی استانداری، تامین اجتماعی در صدد آن بود که این بیمارستان را در محل بیمارستان 29 بهمن تبریز و توسعه آن احداث کند.



وی همچنین گفت: زمینی که قبلا از سوی استانداری در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته بود، در شهر جدید سهند بود که تامین اجتماعی با آن مخالف بود و در نظر داشت آن را در شرق تبریز احداث کند.



*** احداث بیمارستان جدید تامین اجتماعی از نیازهای اساسی کلانشهر تبریز است ***



رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: احداث بیمارستان جدید تامین اجتماعی از نیازهای اساسی کلانشهر تبریز است.



میرهادی قره سید با بیان اینکه نباید مصوبات با تغییر دولت مورد غفلت قرار گیرد، افزود: موقعیت خاص آذربایجان شرقی به جهت وجود پزشکان خوب و باتجربه باعث شده روزانه تعداد زیادی گردشگر سلامت از استان ها و کشورهای مجاور به تبریز سفر کنند و این خود به خود باعث ناکافی بودن امکانات و تخت های بیمارستانی فعلی شده است.



*** بیمارستان تامین اجتماعی در سهند ساخته نمی شود ***



مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این زمینه از منتفی شدن ساخت این بیمارستان در ابتدای بزرگراه تبریز- سهند خبر داد و گفت: نظر هیات مدیره این سازمان بر این است که بیمارستان جدید تامین اجتماعی در خود کلانشهر تبریز ساخته شود.



و اما آخرین تصمیمات قطعی در تعیین محل بیمارستان 300 تختخوابی تبریز، دکتر سیدی مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: کمیسیون مربوط به تعیین زمین بیمارستان روز چهارشنبه هفته گذشته (93/11/9) در حضور استاندار، معاون عمرانی، مسوولان درمان و تامین اجتماعی، مسکن و شهرسازی استان، رییس شورای اسلامی شهر و شهرداری منطقه 4 تبریز تشکیل شد که حاضرین دلایل دیرهنگامی اقدامات و تعیین محل بیمارستان را بررسی و در نهایت با پیشنهاد دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی و موافقت اعضای کمیسیون، قطعه زمینی به مساحت 10 هکتار از اراضی جنبی محدوده پارک بزرگ تبریز و به طور دقیق (ضلع جنوبی سه راهی فرودگاه) که از هر جهت مورد تائید بوده و از نظر نزدیکی به شهر و دسترسی مردم هنگام وقوع حوادث و نیز ترافیک روان، مکان مناسبی است، تعیین و تصویب و مقرر شد کاربری فضای آن سریع اصلاح و هیات ارزشیابی برای صدور مجوز اقدامات لازم را انجام و به تامین اجتماعی ارایه کند.



با این حال و با گذشت بیش از شش سال از تصویب ساخت این بیمارستان امید است با همت جدی برخی مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان و تجهیز و بهره برداری آن باشیم.



7240/587

انتهای پیام /*


5739954
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است