استانی 12:23 - 03 آذر 1393
در جهت تولید چغندر مورد نیاز کارخانه قند یاسوج
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از حمایت جهاد کشاورزی از کشاورزان این استان جهت تولید چغندر مورد نیاز کارخانه قند یاسوج خبر داد.

حمایت جهاد کشاورزی از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد برای کشت چغندر

جعفر گوهرگانی پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یاسوج، با بیان اینکه بخشی از اراضی کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد به کشت چغندر اختصاص داده می‌شود، اظهار کرد: برای تأمین خوراک کارخانه قند یاسوج و تشویق کشاوزان به کشت این محصول اقدامات مناسبی انجام می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال‌های گذشته چغندر در ابعاد وسیع در استان کشت می‌شد اما در سال‌های اخیر کشت این محصول کاهش داشته و در حال حاضر تنها بیش از 15 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان باشت به کشت این محصول اختصاص داده شده است.در شهرستان‌های گچساران، باشت، چرام و لیشتر و  امامزاده جعفر چغندر کشت می‌شود که عملکرد آن 40 تن در واحد سطح است.

این مسئول تصریح کرد: جهاد کشاورزی برای حمایت از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین کارخانه قند یاسوج، نهاده‌های کشاورزی از جمله سموم را به موقع خریداری و در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد همچنین کارشناسان جهاد کشاورزی بر محصول نظارت دارند تا بدون آفت‌زدگی چغندر سالم و با کیفیت تولید شود.

گوهرگانی با بیان اینکه کشت پاییزه محصول چغندر حداکثر تا 15 آذر در اراضی کشاورزی انجام شود، تصریح کرد: این محصول باید در اراضی مستعد و آبی با مکانیزسیون و ادوات کشاورزی پیشرفته کشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: خود کارخانه قند یاسوج بذر اصلاح شده چغندر را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد که در صورت تأمین ادوات کشاورزی و استفاده از اراضی سدها استان ظرفیت تولید 200 هزار تن چغندر را دارد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون برداشت چغندر در برخی اراضی استان 40 تن در هکتار است که باید این رقم به 80 تن در هکتار برسد، افزود: تحقیقات نشان داده که مزارعی که بعد از چغندر قند به کشت گندم اختصاص داده شده عملکرد گندم یک و نیم برابر بیشتر است.کارخانه قند یاسوج شرکت تعاونی تشکیل دهد تا با استفاد از این شرکت از خط ارتباط مکانیزاسیون استفاده کند.


5257933
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است