اجتماعی 13:34 - 25 مرداد 1399
سخنگوی سازمان آتش نشانی:
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از رونمایی از یک ربات مانیتور اطفاء کننده حریق ایرانی خبر داد.

پهپادهای آتش نشانی رسید/ رونمایی از یک ربات مانیتور اطفاء کننده حریق ایرانی

سید جلال ملکی در گفت وگو با ایسنا، درباره رونمایی از تجهیزات جدید سازمان آتش نشانی و افتتاح یک ایستگاه آتش نشانی با حضور شهردار تهران و برخی از اعضای شورای شهر اظهار کرد: روز جاری کارگاه های آموزشی عملیاتی از جمله یک کارگاه کاملا تخصصی و عملیاتی جدید که در دنیا مشابه کمی دارد، برگزار شد.

وی ادامه داد: این کارگاه خاص به نام کارگاه عملیات در فضای محدود افتتاح شد و چند مانور کاملا واقعی از جمله اطفاء حریق در یک ساختمان شبیه سازی شده مسکونی، عملیات تانکر مایعات نفتی و عملیات مخازن گاز نیز انجام شد. 

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: در مراسم امروز همچنین از خودروهای جدید سازمان آتش نشانی تهران از جمله خودروهای عملیات تخصصی در مراتع و جنگل ها، خودروهای تخصصی معابر کم عرض در بازار، خودروهای تهویه فوق قوی، خودروهای دستگاه تنفسی و رول آف ها رونمایی شد. 

وی گفت: از موارد شاخصی که  از آن رونمایی شد یک ربات مانیتور اطفاء حریق صد درصد ایرانی بود که قدرت ۳۰۰۰ لیتر آب و کف زدن در دقیقه را دارد و از راه دور کنترل می شود. در مکان هایی که حرارت زیاد است و ریسک خطرات بسیاری برای آتش نشانان وجود دارد می توان از این ربات ها استفاده کرد که البته به تعداد بالاتری خواهد رسید. همچنین از دو دستگاه پهپاد که به تازگی وارد ناوگان شدند هم رونمایی شد که به زودی در ردیف عملیاتی قرار خواهد گرفت.

ملکی اظهار کرد: در آتش سوزی های بزرگ مثل باراندازها و شهرک های صنعتی که به خاطر دود زیاد مشخص نیست کجا آتش گرفته این دوربین ها پرواز خواهند کرد و به خاطر داشتن دوربین های حرارتی کانون حریق را شناسایی می کنند و به فرمانده اطلاع داده خواهد شد. 

ملکی گفت: در برنامه امروز پس از انجام این اقدامات، از ایستگاه جدید سازمان آتش نشانی تهران در محله دولتخواه آزادگان نیز رونمایی شد. 

انتهای پیام


10667879
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است