استانی 13:26 - 02 خرداد 1397
یک مسئول در اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد:
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات مردم و رئیس ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش استان زنجان گفت: پرداخت کمک به مدرسه قانونی اما داوطلبانه است.

پرداخت کمک به مدرسه؛ قانونی اما داوطلبانه

علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مدارس دولتی حق گرفتن پول از دانش‌آموزان را ندارد و رعایت نکردن این قانون تخلف محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به دریافت هزیته کمک به مدرسه، ادامه داد: پرداخت این هزینه توسط اولیای دانش‌آموزان کاملا داوطلبانه بوده و اجبار در این کار برای دانش‌آموزان و اولیای آنان تخلف محسوب شده و آنان می‌توانند این تخلفات را به اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات مردم گزارش دهند.

وی با بیان اینکه مشارکت مالی والدین و کمک‌ به مدرسه امری قانونی است، افزود: این مساله در ماده 11 قانون شورای وزارت آموزش و پرورش عنوان شده است اما در اجرای این قانون باید سه شرط مهم و اساسی رعایت شود.

محمدی با توجه به شرایط اخذ کمک به مدرسه از والدین خاطرنشان کرد: کمک به مدرسه و مشارکت مالی والدین باید در زمان خارج از ثبت‌نام صورت گیرد و هیچ گونه اجباری در اخذ آن وجود نداشته باشد، همچنین والدین باید در ازای مبلغی که پرداخت می‌کنند رسید یا قبض دریافت کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات مردم و رئیس ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش استان زنجان، یادآور شد: مدیر مدرسه باید برای هزینه‌کرد این مبالغ برنامه‌ریزی و آن را به انجمن اولیا و مربیان ارائه کند تا انجمن که نمایندگان منتخب اولیا هستند، آن را بررسی و پس از تصویب انجام شود. مسئولیت نظارت بر چگونگی دریافت مبالغ کمک به مدرسه و هزینه کرد آن برعهده انجمن اولیا و مربیان است .

انتهای پیام


9788159
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است