استانی 09:22 - 03 اردیبهشت 1396
معاون حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی:
مشهد-معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی گفت: میزان موقوفات آستان قدس رضوی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نسبت به سال های قبل از آن حدود ٢ برابر شده است.

موقوفات آستان قدس رضوی پس از انقلاب ۲ برابر شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام رضا دانشورثانی با بیان مطلب اظهار کرد: این رشد میزان موقوفات در حالی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برخی از خیران به سمت کارهای خیر دیگری مثل ساخت مدرسه، مسجد یا درمانگاه و بیمارستان نیز سوق پیدا کردند که این خود نشان می دهد در مجموع سنت حسنه وقف در میان مردم پس از انقلاب رشد چشمگیرتری داشته است.

وی ادامه داد: با این حال ما نیز در راستای عمل به منشور  مقام معظم رهبری در جهت توسعه موقوفات اقداماتی را پیش بینی کرده ایم.

معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی تصریح کرد: باید اذعان کنیم اگر بخواهیم هزینه های آستان قدس رضوی مثل هزینه پذیرایی از ۲۷  میلیون زائر سالانه و قریب به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون ورودی مجاور و زائر را تامین کنیم به طوریکه برای همه این افراد خدماتی مطلوب در راستای زیارتی دلنشین فراهم شود به بیش از هزار میلیارد تومان در آمد در سال نیاز داریم.

وی گفت: در این میان خدمت به زائران و مجاوران تنها بخش کوچکی از هزینه هاست و هزینه اصلی آستان قدس رضوی مربوط به طرح های توسعه ای آینده است.

دانشورثانی ابراز داشت: آستان قدس رضوی در دوره گذشته زمین های زیادی را در اطراف حرم مطهر و با قیمت گزاف خریداری کرد تا ده ها هکتار بر وسعت صحن ها و اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی اضافه کند و راه های دسترسی را از طریق خیابان های جدید افزایش دهد.

وی عنوان کرد: با این همه و علیرغم اینکه تصور می شود از نظر فضا اشباع شده ایم ولی امروز شاهد هستیم برای پذیرایی از زائران رو به افزایش امام رئوف(ع) به توسعه بیشتری نیاز داریم و اگر بخواهیم این فضاهای جدید را ایجاد کنیم هزینه های هنگفتی نیز باید تامین شود.

معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی با تاکید بر این که ما باید به دنبال ایجاد درآمدهای جدید از محل توسعه موقوفات در آستان قدس رضوی باشیم، اذعان کرد: برای این منظور برنامه ای تدوین کرده ایم که در حال حاضر مرحله مقدمات و مطالعات را می گذراند و امیدواریم در سال جدید با نهایی شدن این مطالعات شکل اجرایی و عملیاتی آن را آغاز کنیم.


9034096
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است