استانی 17:10 - 12 خرداد 1399

نبض فرهنگ باید در کتابخانه ها بزند

به گزارش خبرنگار مهر، علی مصطفوی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با مدیر کل کتابخانه های عمومی اظهارکرد: برای آنکه به فرهنگ زنده برسیم، راهی نیست جز آنکه مسأله کتاب به نهضتی گسترده و عمومی تبدیل شود.

وی افزود: کتابخانه های عمومی می‌توانند سر چشمه‌های جوشنده این نهضت‌ها باشند. ما به پیوندهای فرهنگی زنده‌ایم و چه خوب است که دست کتابداران خدمتگذار و بخشنده و مهربان این پیوندها را برقرار کند.

مصطفوی افزود: در جهانی که با بهره گیری از تکنولوژی نوین سعی در کسب هر چه بیشتر اطلاعات داشته و ارتقا سطح دانش توسط کشورهای مختلف روند رو به رشد دارد، فراهم آوردن اطلاعات مناسب و اطلاع رسانی سریع و به موقع نوعی قدرت و توانایی محسوب می شود، قدرتی که به رشد فرهنگی- اجتماعی و در نتیجه به رشد اقتصادی سیاسی جوامع فعال‌تر در زمینه گردش اطلاعات منجر می‌شود.

مصطفوی تصریح کرد: جوامع پیشرفته، سال‌ها است که توجه به ارتقا سطح آگاهی و دانش عمومی کلید و رمز پیشرفت محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه کتابخانه ها و ایجاد مراکز مطالعاتی و اطلاعاتی جهت کسب آگاهی مردم در یک جامعه می‌تواند نشانه‌ای از رشد فکری و فرهنگی مردم آن جامعه باشد.

معصومی مدیر کل امور کتابخانه های آذربایجان غربی نیز گزارش از فعالیت‌های این نهاد و بویژه در بخش جشنواره کتابخوانی رضوی ارائه کرد.


10556692
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است