استانی 19:30 - 29 مهر 1400
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:
ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: هنرمندان در افزایش تاب‌‍آوری و نشاط اجتماعی جامعه نقش بسزایی دارند.

هنرمندان در افزایش تاب‌‍آوری و نشاط اجتماعی جامعه نقش بسزایی دارند

 احمدحسین فتایی در آیین اختتامیه جشنواره استانی کمانچه نوازان لرستان ( تال ) ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: پشتیبانی و حمایت از تولیدات هنری یکی از مهمترین اهداف این جشنواره است که در قالب برگزاری نمایشگاه کمانچه‌های دست‌ساز هنرمندان استان و اجراهای موسیقی توسط راه یافته‌گان به بخش مسابقه جشنواره محقق می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: حضور اساتید برجسته‌ای همچون استاد علی اکبر شکارچی، استاد فرج علیپور و استاد محمد باجلاوند در این جشنواره، فرصتی مغتنم است تا نوجوانان و جوانان شرکت کننده از تجربیات گران بهای آنان برای رشد و تعالی هنری و اخلاق خود بهره لازم را ببرند.

وی با اشاره به « نقش ویژه هنرمندان در افزایش تاب‌آوری و نشاط اجتماعی جامعه با ارائه اثر در قالب فضای مجازی » افزود: یکی از مهمترین محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، تعطیلی گسترده فعالیت‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری بود و این برنامه شروع رسمی فعالیت‌های ما در شرایط مساعد کرونایی است که در صورت تداوم، تا پایان سال شاهد برگزاری برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی خواهیم بود.

فتایی عنوان کرد: در ایامی که فعالیت‌های کرونایی بالاجبار تعطیل یا محدود بود، برنامه تقویت زیر ساخت‌های تخصصی فرهنگ و هنر استان به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با حمایت‌های مسئولین استانی من‌جمله استانداری لرستان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شاهد افتتاح و یا تعمیر و تجهیز بسیاری از پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام و فرسوده استان بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تاکید کرد: تقویت توان اقتصادی و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر یک اولویت اصلی برای مدیران این حوزه است که خوشبختانه در طی دو سال گذشته در استان رشد چشمگیری داشته و اتفاقات بسیار خوبی در زمینه اعطای تسهیلات تحفه،کارا، هنرکارت و بیمه و مستمری اعضای صندوق اعتباری هنر صورت گرفته است. 

دبیر جشنواره کمانچه‌نوازان  لرستان در بخش پایانی سخنان خود، کمک به توسعه و اشاعه هنر موسیقی و نوازندگی کمانچه را از اهداف پیش روی این جشنواره عنوان کرد و یادآور شد: بسیاری از هنرجویان حاضر در این جشنواره می‌توانند با تمرین و ممارست در کنار استعداد ذاتی  و استفاده از ظرفیت اساتید برجسته این حوزه، به هنرمندانی مطرح و صاحب سبک مبدل شوند، اتفاقی که در جشنواره «تال» در دهه هشتاد روی داد و امروز بسیاری از هنرجویان حاضر در آن جشنواره به نوازندگانی چیره دست و مدرسانی با دانش مبدل شده‌اند.

انتهای پیام


11282799
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است