استانی 12:37 - 10 اسفند 1399
رئیس دانشگاه غالب کابل:
ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه غالب کابل گفت: نیاز جامعه افغانستان، ارتقای ظرفیت استادان دانشگاه است و به این منظور تفاهم‌نامه‌ای را با دانشگاه علمی کاربردی منعقد کردیم تا از پتانسیل‌هایی که در ایران وجود دارد استفاده کنیم.  

نیاز جامعه افغانستان، ارتقای ظرفیت استادان دانشگاه است

دکتر عبدالرحمن حمید در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه نشست دانشگاه جامع علمی کاربردی با دانشگاه‌های افغانستان اظهار کرد: دانشگاه غالب در سال ۱۳۸۹ در افغانستان و در شهر کابل تاسیس شد و در رشته‌های پزشکی، علوم پزشکی، دندانپزشکی، اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی فعالیت دارد. در حال حاضر حدود ۳۰ هزار و ۲۰۰ دانشجو دارد که تمامی دانشجویان و اساتید تبعه افغانستان هستند.

وی با اشاره به اینکه نیاز جامعه افغانستان، ارتقای ظرفیت استادان دانشگاه است، افزود: خوشبختانه تفاهم‌نامه‌هایی را با کشور ایران داریم و در دوره‌های دکتری اساتیدی را برای ارتقای ظرفیت خود به افغانستان فرستادیم که منجربه ارتقای ظرفیت میان دو کشور همزبان و هم فرهنگ  است و می‌توانیم از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در کشور ایران وجود دارد، برای ارتقای ظرفیت کادر علمی در دانشگاه غالب استفاده کنیم. 

رئیس دانشگاه غالب کابل تصریح کرد: تفاهم‌نامه دانشگاه غالب با دانشگاه علمی کاربردی ایران، نقطه امید و عطفی برای تداوم همکاری میان دو کشور است تا بتوانیم در آینده، دانشجویانی را که در رشته‌های علمی کاربردی متقاضی هستند و اینکه نیاز جامعه ما به این مورد بیشتر است و متاسفانه هنوز فرصت آن میسر نشده را به فال نیک بگیریم و امیدوارم که بتوانیم با امضای تفاهم نامه میان این دو کشور و دانشگاه‌ها، روزنه امیدی برای تداوم همکاری‌های دو کشور و ارتقای ظرفیت قشر جوان افغانستان برای آموزش‌های فنی و کاربردی ایجاد شود. 

وی تصریح کرد: ما با کشورهای دیگر مانند پاکستان، هندوستان، قاره آمریکا و کانادا تفاهم‌نامه‌هایی را داشته‌ایم اما تفاهم‌نامه‌هایی که بسیار مفید و موثر واقع می‌شود، امضای تفاهم‌نامه با کشور ایران است و بیشتر مثمر ثمر واقع شده و مفید بوده است که توانستیم اساتید را برای ارتقای ظرفیت‌شان به ایران بفرستیم. 

حمید خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه افغانستان کشوری توریستی است و با توجه به موقعیت جغرافیایی و سوابق تاریخی که دارد، تصور می‌کنم در خصوص رشته علمی کاربردی مانند کاغذ سفید هستیم که در هر بخش از لحاظ صنعتی، تولید بخش مهندسی، تولید محصولات غذایی، حرفه‌های مهم از جمله هتلداری، بازرگانی، تجارت و... می‌تواند فعالیت کند. بستر پذیرش دانشجویان برای رشته‌های علمی کاربردی باز است و ما تا هر چقدر که بتوانیم در هر رشته‌ و حوزه که نیاز شدید افغانستان است، دانشجو داشته باشیم، در این عرصه سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

انتهای پیام


10970460
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است