استانی 14:54 - 21 آذر 1398

کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه‌ها با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام  محمد مهدی صالحی ظهر امروز در دومین جشنواره ملی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه فردوسی مشهد، با اشاره به گزارشات ارسالی به دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در این گزارش ارسالی به ۱۱ مورد آسیب جدی و ۱۳ پیشنهاد کاربردی برای اجرای بهتر کرسی‌های آزاداندیشی به عنوان یکی از مطالبات رهبری در حوزه دانشگاه، اشاره شده است.

معاون فرهنگی، سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها کشور با بیان اینکه فاصله زیادی با نقطه مطلوب در طراحی و اجرای کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه های کشور داریم، افزود: برخی از موانع برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی درونی است.

وی تصریح کرد: برخی از محورهای آزاداندیشی مساله محور و مطالبه گر نیست لذا بحث در این حوزه‌ها به نتیجه نمی رسد. مباحث کرسی های آزاداندیشی باید به گونه‌ای مطرح شود که دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران نتوانند از آن استفاده کنند.

 حجت‌الاسلام صالحی با تاکید بر اینکه باید مراقب جریان فرهنگی دانشگاه ها باشیم، ابراز کرد: یکی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد شناخت بین آزاد اندیشی و باور یک عقیده و اعتقاد است چرا که برخی از افراد ممکن است سوالی را مطرح کنند ولی اعتقاد راسخی به آن موضوع نداشته باشند.

وی با اشاره به سخن شهید بهشتی که گفته اند:« شک از آن جهت که مقدمه رسیدن به علم است مقدس است»، ادامه داد: دانشگاه باید برای همه شک و شبه‌های دانشجویان پاسخی داشته باشد.

همچنین محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم، اظهار کرد: فعالیت کرسی های آزاداندیشی باید از دایره موضوعات فرهنگی و مذهبی خارج شود و محورهای بیشتری را در برمی گیرد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به انتخاب شعار سال توسط رهبری، ابراز کرد: چند سال متوالی است که شاهد هستیم شعار سال توسط رهبری در حوزه اقتصاد انتخاب می شود لذا مجریان کرسی‌های آزاداندیشی باید به این مسئله نیز ورود پیدا کنند. 


10317491
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است