استانی 13:51 - 01 خرداد 1397
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: 543 نفر بیمار دیالیزی در استان وجود دارد که 270 نفر آنها آماده پیوند هستند.

543 بیمار دیالیزی در کردستان زندگی می‌کنند

هومن قصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: به دلیل اهمیت و ترویج فرهنگ اهدای عضو، 31 اردیبهشت ماه به عنوان «روز ملی اهدای عضو» نام‌گذاری شده است.

وی افزود: اهدای عضو به این معنی است که یک فرد یا ولی دم او اجازه می‌دهد تا بافت‌ها یا اعضای سالم او به شخص دیگری برای پیوند اهدا شود که این پیوند می‌تواند زمانی که فرد زنده است یا پس از مرگ او صورت گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: قلب، ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده و کلیه‌ها به علاوه برخی از بافت‌های بدن از قبیل قرنیه، مغز استخوان، دریچه قلب، تاندون ها و غضروف ها نیز قابل پیوند هستند.

وی با بیان این‌که، در حال حاضر پیوند عضو یکی از مهم‌ترین روش‌های پزشکی است که برای بیماران لاعلاج و درمان ناپذیر به کار برده می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 10 هزار نفر در فهرست انتظار برای دریافت اعضا قرار دارند که از این تعداد هر روز به‌طور متوسط 10 بیمار نیازمند پیوند عضو در کشور به‌دلیل این‌که نوبت پیوند به آنها نمی‌رسد جان خود را از دست می‌دهند، از سویی روزانه 14 نفر دیگر به این فهرست انتظار پیوند عضو اضافه می‌شوند.

قصری گفت: سال 94( چهار نفر اهداء کننده عضو)، سال 95 (پنج نفر اهداء کننده عضو) و سال 96 یک مورد اهداء کننده عضو در استان کردستان ثبت شده است، در صورتی که 543 نفر بیمار دیالیزی در استان وجود دارد که 270 نفر آنها آماده پیوند هستند.

لازم به ذکر است؛ کلیه کسانی که نسبت به اهدای عضو رضایت و آگاهی دارند می‌توانند از طریق وب سایت www.ehda.ir برای دریافت کارت اهدای عضو اقدام و تمایل خود را نسبت به اهدای عضو در دسترس دست اندرکاران این امر در سراسر کشور قرار دهند.

انتهای پیام

9787004
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است