گوناگون 15:04 - 17 مهر 1394
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی عنوان کرد:
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی می گوید: حدود 18 هزار دانشجو در 39 مرکز فعال دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

تحصیل 18 هزار دانشجو در 39 مرکز فعال علمی کاربردی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، محمد امین‌فرد در نشست خبری با بیان اینکه 550 کد رشته محل در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان وجود دارد، گفت: سعی می کنیم با آموزش علم کارآمد در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موثر واقع شویم.

وی با اشاره به اینکه تنها 52 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در مراکز علمی کاربردی ماشین سازی، ایدم و شیرین عسل تحصیل می کنند، اعلام کرد: مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی با دیگر دانشگاه ها متفاوت است؛ بطوری که در دانشگاه علمی کاربردی هر واحد بر اساس نیاز خود کلان پروژه تعریف کرده و در دوره ای محدود و دانشجوی محدود می پذیرد و بعد اتمام دوره، آن رشته حذف می شود.

امین‌فر در خصوص امکانات دانشگاه جامع علمی کاربردی، اعلام کرد: کارگاه‌های جوشکاری، تراشکاری و ... دانشگاه جامع علمی کاربردی پیشرفته و مجهز است و از این رو دانشگاه های آزاد و گاهأ سراسری کارگاه های ما را اجاره می کنند.

وی با اعلام اینکه تنها یک عضو هیات علمی داریم، اظهار کرد: 3800 استاد ثبت نام کرده داریم که در این بین 1347 نفر از آن ها در مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی تدریس می کنند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی در خصوص برنامه این دانشگاه برای تأسیس واحد بین‌الملل و جذب دانشجوی خارجی، گفت: مرکز آمیکو جلفا این پتانسیل را دارد در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجوی خارجی پذیرش کند، اما در این بین ابتدا باید سعی کنیم جذابیتی در دانشگاه‌هایمان ایجاد کنیم تا دانشجویان ما به‌جای رفتن به ترکیه در حود کشور ما تحصیل کنند.

وی با اشاره به اینکه 18 مهرماه سال روز تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشد، اظهار کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با استاندار آذربایجان شرقی و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز از جمله برنامه های ما به مناسبت سال روز تأسیس دانشگاه است.

امین‌فرد با بیان اینکه جوانان فعال و با کفایت علم و اقتصاد پویا از مولفه های اقتدار کشور هستند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها با این مولفه‌ها به نوعی درگیر هستند و دانشگاه جامع علمی کاربردی هم تمام سعی خود را می کند تا با تولید و آموزش علم مرتبط با اشتغال سهمی در افزایش اقتدار کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی برای کمک به توسعه استان در تدوین و اجرای سند تدبیر و توسعه استان همکاری های نزدیکی با مدیریت آذربایجان شرقی دارد.

انتهای پیام


7182469
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است