ورزشی 03:46 - 29 مهر 1393
باشگاه خبرنگاران نقش پرورش اندام در جامعه
کارشناس بدنسازی در خصوص ورزش پرورش اندام گفت: ورزش پرورش اندام چند سالی است که رواج زیادی در بین زنان و مردان ایرانی پیدا کرده است.

کریمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: این روزها رفت وآمد‌ در باشگاه بدنسازی بیشتر از هر موضوعی در ورزش کشور و سطح شهر جلب توجه می‌کند.

 

 در ادامه بیان کرد: تندرستی صرفا گذاشتن بیماری و ضعف نیست بلکه منظور سلامتی کامل جسمی، ذهنی و روحی است وهدف آن در پرورش جلوگیری از بیماری است و در راستای بدن در بخش های قلبی و عروقی تنفسی نقش بسیاری دارد .

 

کارشناس بدنسازی در خصوص بانوان در پرورش اندام گفت: این ورزش در بانوان علاوه بر سوزاندن سریع چربی اضافه وزن، اندام را موزون و هماهنگ می‌کند.

 

و با  توجه به عدم تحرکیکه بانوان ایرانی حاکم است بدن سازی نه تنها برای آنها مفید است بلکه الزامی است.

 

وی گفت: با آمار بسیار زیادی که از پوکی استخوان، و رماتیسم مفصلی و .... در بانوان ایرانی دیده می‌شود تنها درمان آن بدن سازی یا همسان ساختن بدن است.

 

وی در خصوص معایب ورزش بدنسازی عنوان کرد: بیش از حد ورزش کردن و فشار بیش از حد توان فرد به عضله آوردن یکی از معایب این ورزش محسوب می‌شود.

 

و نباید به پرورش عضلات فقط در یکی از نقاط بدن اکتفا کرد زیرا عوارض بدی را به دنبال خواهد داشت و یکی از خطرات این ورزش بیش از حد قدرت و طولانی کار کردن آن است که دچار بهم ریختن سیستم بدن می‌شود.

 

وی همچنین تصریح کرد: چندینمکمل غذایی با ادعای افزایش دادن قدرت و اندازه عضله به بازار عرضه گردیده است.

 

بسیاری از این ادعاها فاقد پشتوانه هستند برای ورزشکاران قدرتی، سرمایه گذاری براین مکمل های ناکار آمد و بی اثر ممکن است فقط به هدر رفتن پول منجر گردد.

 

وی گفت: از جمله مکمل‌های مجاز می‌توان کراتین را نام برد که در این رشته محبوبترین است که در مواد غذایی بی نظیر گوشت و ماهی وجود دارد و خستگی را در تمرین به تاخیر می‌اندازد.

 

اگر چه شواهد بیان می‌کند: میزان گرفتگی عضلات در اثر مصرف مکمل کراتین است ولی هیچ گونه عارضه جدی و وخیمی از لحاظ علمی تاثیر نشده است.

 

 کار شناس بدنسازی گفت: گرایش جوانان به رشته ورزشی پرورش اندام و بدن سازی در کشور بالا است که علل و عوارض خاصی دارد و از جمله عوارض مکمل‌ها می توان به نکاتی توجه کرد افسردگی، پرخاشگری، ناتوانی جنسی، سکته، پوکی استخوان، عوارض دیگر مکمل‌ها هستند و آگاه بودن از جمله این مکمل‌ها بسیار ضروری است و استفاده آن در سن کم بیشتر به چشم می‌خورد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: شاید گرایش جوانان به این ورزش نقطه مثبتی در سلامت جامعه محسوب می‌شود.

 

 اما رواج استفاده از  داروها و مواد نیرو زا غیر مجاز در رشته پرورش اندام به مضلی تبدیل شده است و برای سلامت جوانان و نسل مولد کشور باید جلوگیری شود.



انتهای پیام/

4998102
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه تراکتور از توافق با یک سرمربی خارجی مطرح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی اروپایی را دارد، خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف این تیم و تنش بین سرخابی ها توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله‌ای با جرم ۳۳ برابر خورشید، بزرگ‌ترین سیاه‌چاله‌ی ستاره‌ای دیده‌شده تاکنون است و فاصله‌ی بسیار کمی با زمین دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرخپوشان پایتخت امروز در دیداری تدارکاتی با یک گل از سد پیکان گذشتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت در بخش بانوان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع استقلال گفت: باید از تیم حمایت شود و به هم کمک کنیم؛ شش بازی سخت تا پایان لیگ باقی مانده است و باید از تیم استقلال حمایت کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست تیم فوتبال استقلال هر گونه اختلاف با سرمربی آبی‌پوشان را تکذیب کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است