بین‌الملل 20:20 - 01 خرداد 1394
سوروس:
جرج سوروس، سرمایه گذار یهودی بازار سهام، تاجر و فعال سیاسی آمریکایی وقوع یک جنگ جهانی جدید را پیش بینی کرد و گفت: احتمال دارد مناقشه بین چین و آمریکا سرانجام به جنگ منجر شود.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، رئیس بنیاد سوروس و  بنیاد "جامعه باز" و  همچنین عضو سابق هیئت مدیره شورای روابط خارجی آمریکا گفت پیش بینی می کند مناقشه بین چین و آمریکا سرانجام به جنگ خواهد انجامید.



وی می گوید اگر چین اقتصاد خود را بر مصرف داخلی استوار کند و در واقع اقتصاد صادرات محور را از اولویت های خود حذف کند، وقوع چنین سناریویی امکان پذیر خواهد بود. چون در این حالت، مقامات این کشور برای آنکه همچنان در قدرت باقی بمانند مجبورند مناقشه ای خارجی را به راه اندازند.



جرج سوروس افزود: اگر مناقشه ای بین چین و یک متحد نظامی آمریکا مانند ژاپن روی دهد اغراق آمیز نیست که بگویم جنگ جهانی سوم در راه خواهد بود.

این سرمایه دار آمریکایی می گوید برای جلوگیری از چنین سناریویی،آمریکا باید به چین امتیازاتی بدهد. مثلا با گنجانده شدن یوان در سبد ارزی صندوق بین المللی پول موافقت کند. در این حالت، واحد پول چین می تواند با دلار آمریکا به طور جدی رقابت کند.



جرج سوروس در بخش دیگر از سخنان خود تاکید کرد هنگامی که آمریکا با گنجانده شدن یوان در سبد ارزی صندوق بین المللی پول موافقت کند از آن طرف هم چین مجبور می شود از اصلاح ساختار اقتصادی خود صرف نظر کند. چین برای آنکه به رشد اقتصادی پایدارتری دست یابد اصلاحات مهمی را در ساختار اقتصاد خود به اجرا گذاشته است که بر اساس آن ، رشد اقتصادی کشور از این به بعد به جای آنکه بیشتر مبتنی بر صادرات و سرمایه گذاری های خارجی و داخلی باشد یا به اصطلاح صادرات محور باشد؛ باید بر اساس خدمات دهی، نوآوری و افزایش مصرف داخلی یا مصرف گرایی باشد. همین امر باعث شده است روند رشد اقتصادی کشور کند شود.



به گفته سوروس چین و آمریکا برای رسیدن به راه کاری برای حل اختلافات اقتصادی خود با مشکل مواجه خواهند شد اما هر جایگزین دیگری به جز راه حل گفتگو شده، برای دو کشور نتایج بسیار سنگینی خواهد داشت. اگر آمریکا و چین نتوانند اختلافات خود را حل کنند آنگاه پکن به مسکو روی خواهد آورد و ائتلاف سیاسی و نظامی بین چین و روسیه شکل خواهد گرفت و بدین گونه تهدید وقوع جنگ جهانی سوم بیشتر به واقعیت نزدیک خواهد شد.


6422420
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت آمریکا در یک اقدام نمایشی جدید، نماینده‌ای ویژه در امور نوار غزه و همچنین مسائل انسان‌دوستانه در غرب آسیا تعیین کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انگلیس در تداوم مواضع خصمانه این کشور علیه عملیات «وعده صادق»، تحریم‌های تازه‌ای را علیه صنایع نظامی ایران وضع کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروهی متشکل از ۱۸ کشور از حماس خواستند که توافق آتش‌بس روی میز را بپذیرد و اسرای صهیونیست را آزاد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پادشاه انگلیس روز پنجشنبه طرح پرحاشیه و جنجالی دولت «ریشی سوناک» درباره اخراج پناهجویان به کشور آفریقایی روآندا را امضاء کرد تا به قانون تبدیل شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا در تمام جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از محاصره و گرسنگی گرفته تا کشتار، ویرانی و نسل‌کشی شریک است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است