استانی 22:09 - 19 مرداد 1399
ایسنا/قم با وعده اخیر شهرداری قم یک ماه دیگر گشایش بسیار مناسبی در زمینه راه اندازی مسیرهای دوچرخه سواری در شهر ایجاد می شود.

محنت دوچرخه سوارهای قم را پایانی هست؟

عباس ذاکریان در جلسه ستاد مدیریت بحران که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به استقبال شهروندان قم از دوچرخه اظهار داشت: برای اولین بار طرح جامع دوچرخه در سطح شهر توسط شهرداری تهیه شد و مصوبه شورای هماهنگی استان را اخذ کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: در حدود ۱۸۰ کیلومتر از خیابان های شهر در طرح جامع مسیر ویژه دوچرخه پیش بینی شده است.

ذاکریان تصریح کرد: تنها مدل حمل و نقلی که در ایام کرونا بسیار مورد استقبال قرار گرفت و برخلاف حمل و نقل عمومی بر آن تاکید شد، استفاده از دوچرخه در سطح شهر است.

وی بیان کرد: با طرح فاصله گذاری اجتماعی عملاً استفاده ازحمل و نقل عمومی از رونق افتاد، اما استقبال شهروندان از دوچرخه افزایش چشمگیری دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: به دلیل همین استقبال شهروندان به ویژه در ایام کرونایی، فروش ۴ ماهه دوچرخه در قم، معادل یک سال گذشته است.

ذاکریان عنوان کرد: بسیاری از کشورها شاخصه‌های استفاده از دوچرخه در ایام کرونا را در نظر گرفتند و بخشی از مسیرهای خیابان‌ها را به طور موقت به دوچرخه اختصاص دادند.

وی گفت: طرح شهرداری در مورد ایجاد زیرساختهای لازم برای استفاده از دوچرخه آماده است و تا ماه آینده راه‌اندازی مسیرهای دوچرخه به طور موقت و در ادامه برای درازمدت در قم احداث می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی باید به سمت و سوی استفاده آسان از دوچرخه در سطح شهر حرکت کند تا در جهت حفظ سلامت شهروندان بتوانیم قدم‌های خوبی برداریم.

انتهای پیام


10659516
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است