استانی 01:46 - 09 آبان 1393
با حضور مشاور تخصصی خانواده صورت می‌گیرد
مشاوره خانوادگی با حضور مشاور تخصصی خانواده در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) ارائه می‌شود.

ارائه مشاوره خانوادگی در آستان حضرت عبدالعظیم (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به ‌نقل از روابط‌عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حقیری مشاور تخصصی خانواده در آستان مقدس که حدود 10 سال در بحث مشاوره در مسائل مربوط به خانواده به‌ویژه ازدواج فعالیت داشته است، اظهار داشت: قریب به پنج سال است که در دفتر مشاوره آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در موضوعات خانواده، ازدواج، جوانان و امور تربیتی در دو بخش برادران و خواهران به ارائه مشاوره پرداخته می‌شود.

وی مشاوره را ضروری‌ترین و به روزترین نیاز جامعه امروز ارزیابی کرد و گفت: جامعه نیاز به تخلیه روانی دارد که اگر این تخلیه صورت نگیرد، آفات بسیاری دامن‌گیر افراد جامعه می‌شود.

مشاور تخصصی خانواده با اشاره به اھمیت و جایگاه مشاوره در قرآن کریم و روایات معصومین (ع) افزود: از امام رضا (ع) نقل است که حضرت می‌فرمایند «مَن فَرَّجَ عن مُؤمِنٍ فَرَّجَ اللّهُ عن قَلبِهِ یَومَ القِیامَةِ؛ هر که غم و نگرانی مؤمنی را بزداید، خداوند در روز قیامت گره غم از دل او بگشاید.»

وی در ادامه افزود: مشاوره بیشتر باید در فضای پیشگیری انجام بشود، اما امروز متأسفانه بیشتر مشاوره‌ها در راستای درمان صورت می‌گیرد. برای نمونه اگر دختر و پسر قبل از ازدواج مشاوره کنند، فایده‌ھای بسیاری برای آنھا دارد در حالی‌ که بعد از ازدواج برخی راهکارھا را نمی‌توان انجام داد.

حقیری با اشاره به اینکه آثار اصلی مشاوره در حالت حضوری و چھره به چھره حاصل می‌شود، بیان داشت: استقبال از مشاوره بسیار فراوان بوده و مردم با توجه به اعتماد و ارادتی که به امامزادگان دارند، با اشتیاق برای مشاوره مراجعه می‌کنند که این امر سبب شده فعالیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در زمینه مشاوره موفق ارزیابی شود.

وی با بیان اینکه در ابتدا امر مشاوره در مجموعه داخلی حرم اعم از پرسنل رسمی و افتخاری برای خود، خانواده و وابستگان در ارتباط با مسائل و مشکلات مربوطه آغاز شد، افزود: اهم موضوعات و مراجعات برای مشاوره، مسائلی از قبیل روحی روانی، استرس، افسردگی، شناخت و فواید دین و... است که غالباً مسائل خانواده مانند ازدواج و طلاق را شامل می‌شود و اکثر مراجعان از سنین 25 تا 45 سال و حدود یک‌پنجم آنها با تحصیلات کارشناسی به بالا هستند که به لطف خدا و توفیقات الهی و عنایات امامزادگان و با توجه به این مکان مذهبی و زیارتی و وجود انرژی مثبت در این فضای نورانی، اکثراً به حل مشکلات آن‌ها منتهی شده است.

مشاور تخصصی خانواده امر مشاوره را امری پر استرس و پر انرژی دانست و بیان داشت: یقیناً یکی از بهترین کارهای روی زمین را با عشق و علاقه پذیرفتم که واقعاً لذت‌بخش است و گاهی اوقات تا ساعاتی پس از ساعت مقرر ایستاده‌ایم و در جهت رفع مشکلات مردم قدم برداشتیم که از صمیم قلب با رضایت و خشنودی کامل، خدا را شاکرم که در راه حل مشکلات و مسائل زائرین اهل بیت (ع) قدم برمی‌دارم و لحظه پایانی که مشکلی از مؤمنی حل می‌شود و با خوشحالی این آستان مقدس را ترک می‌کند، واقعاً لذت‌بخش است و این توفیق بزرگی است که شامل حال ما شده است.

حقیری در پایان تصریح کرد: علاقه‌مندان برای انجام مشاوره می‌توانند ضمن تعیین وقت قبلی از طریق تماس تلفنی، به‌صورت حضوری نیز به دفتر مشاوره آستان مقدس واقع در صحن امامزاده که روزهای فرد ویژه خواهران و روزهای زوج ویژه برادران است، از ساعت 16 تا 22 مراجعه کنند که تا به حال با استقبال بسیار خوب زائران و مجاوران مواجه شده‌ایم.

گفتنی است، دو ساعت قبل از اذان ظهر هم برای امور اضطراری و خصوصاً ویژه شهرستان‌ها، به‌صورت تلفنی مشاوره صورت می‌پذیرد.

علاقه‌مندان به انجام امور مشاوره می‌توانند برای تعیین وقت، با شماره تماسهای ارتباطی 51223385.6 ویژه برادران و 51223387.8 ویژه خواهران تماس بگیرند.


5080492
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است