اجتماعی 13:52 - 01 اردیبهشت 1393
رییس بنیاد شهید:
تهران - ایرنا - رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امنیت و آرامش امروز کشور را حاصل تلاش و مقاومت های زنان مبارز و انقلابی دانست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی شهیدی» روز دوشنبه و در نخستین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر، گفت: شناخت خصوصیات اخلاقی این بانوی گرانقدر بر همگان همواره توصیه می شود.



وی با بیان اینکه روز زن برای ما بسیار بزرگ و عزیز است، افزود: بدون شک برگزاری جشنواره اسوه های صبر و مقاومت و معرفی زنانی که در پیروزی دوران دفاع مقدس و شکل گیری انقلاب اسلامی نقش موثری داشته اند، تاثیرگذار است.



شهیدی خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص نشر فرهنگ ایثار و شهادت است.



وی با اشاره به نامگذاری امسال مبنی بر «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» افزود: انتخاب این عنوان از سوی رهبر معظم انقلاب، بسیار به جا و مناسب است.



معاون رییس جمهوری با بیان اینکه کشور ما در دوران قبل و پس از انقلاب اسوه های مقاومت فراوانی دارد، ادامه داد: اقدامات زنان مبارز و انقلابی همچون مرضیه حدیدچی(دباغ) و معصومه آباد در حیات و شکل گیری انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم ستمشاهی بسیار ستودنی است.



شهیدی، امنیت و آرامش امروز کشور را حاصل تلاش و مقاومت های زنان مبارز و انقلابی عنوان کرد و گفت: این زنان اسوه های مقاومت، صبر و ایستادگی هستند.



رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه نقش آفرینی های زنان در دفاع از انقلاب اسلامی هیچگاه از اذهان فراموش نخواهد شد، افزود: زنان جامعه چه در جبهه و چه در پشت جبهه و چه قبل و بعد از جنگ، نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه با طاغوت داشته اند. همانطور که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی چند روز خود فرمودند: «اگر نقش شما زنها در شکل گیری انقلاب و پیروزی مقابل دشمنان بیشتر نبوده، کمتر نبوده است.»



در ادامه این مراسم از کتاب های حوزه دفاع مقدس از جمله «مشق از روی دست فرشتگان» نوشته مرضیه وزیری مقدم با اهدای جوایزی تجلیل و قدردانی به عمل آمد. همچنین کتاب «خوشبوترین گل سرخ برای من» در این مراسم توسط مسوولان رونمایی و از نویسنده آن تجلیل به عمل آمد.



در این مراسم همچنین از کتاب «مادر که از تمام دلش چشم بست» به قلم نادره عزیزی نیک رونمایی و از نویسنده آن تجلیل شد.



کتاب «زنان پایدار» نوشته لیلا محمدی با موضوع دفاع مقدس نیز در این مراسم رونمایی و از نویسنده آن با اهدای جوایزی قدردانی شد.



در این مراسم همچنین از پژوهشگران و نویسندگانی که در عرصه تالیف کتاب های دفاع مقدس نقش ارزشمندی داشته اند، با اهدای تندیس و جوایزی قدردانی صورت گرفت.



در حاشیه این مراسم همچنین خانم مرضیه حدیدچی(دباغ) از فعالان و مبارزان سیاسی در دوران ستمشاهی به بیان خاطراتی از مبارزات خود علیه رژیم طاغوت پرداخت.



پروین سلیحی همسر شهید لبافی نژاد و معصومه آباد آزاده و عضو شورای اسلامی شهر تهران، و همچنین خانم ملکی همسر جانباز 70 درصدی به بیان خاطراتی از مبارزات خود در دوران انقلاب اسلامی پرداختند.



شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و الهام امین زاده معاون حقوقی ریاست جمهوری در این مراسم حضور داشتند.



اجتمام (3) ** م . د ** د.الف ** 1071

انتهای پیام /*


3538690
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است