اقتصادی 13:45 - 01 دی 1393
کرمان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: سالانه 400 میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری راه های استان نیاز داریم و امسال در شرایط بسیار خوبی که روی داد توانستیم 70 میلیارد تومان برای ایمن سازی و روکش راه ها جذب کنیم.

به گزارش ایرنا، خداداد مقبلی روز دوشنبه در نشست خبری اعضای شورای حمل و نقل استان کرمان افزود: حدود 9 هزار کیلومتر راه در استان داریم که کار نگهداری آنها را مستمر انجام می دهیم و یکی از مشکلات ما کمبود اعتبار برای نگهداری آنهاست.



وی بیان کرد: بین 3 تا 6 درصد ارزش هر راه را باید هر سال برای نگهداری آن هزینه کنیم که اگر هزینه نگهداری هر کیلومتر راه پنج میلیون تومان باشد، برآورد تمامی راه ها رقم بسیار بالایی می شود.



وی با تاکید بر اینکه توسعه حمل و نقل زیربنای توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه است، گفت: سال گذشته در حوزه راهداری 105 درصد رشد اعتبارات داشتیم که 32 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات منابع ملی برای آسفالت و خرید ماشین آلات و ایمنی راه ها هزینه شد.



مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: امسال این اعتبار به 75 میلیارد تومان تاکنون رسیده که امیدواریم تا پایان سال به 78 میلیارد تومان برسد.



وی بیان کرد: در بحث ایمنی جاده ها نیز در نصب علائم دیجیتالی و هشدار دهنده و خط کشی کارهای خوبی انجام شده که امیدواریم تاثیرگذار و بتواند در کاهش تصادفات موثر باشد.



مقبلی اظهار کرد: برای فصل زمستان از 19 آذرماه سال جاری 420 دستگاه ماشین آلات راهداری در گردنه های استان برای خدمت رسانی به مردم مستقر هستند.



وی همچنین با اشاره به اینکه سال 87 رفع نقاط حادثه خیز در 460 نقطه آغاز شد، گفت: 163 نقطه حادثه خیز باقی مانده که اصلاح هندسی یا نصب علائم در آنها صورت گرفته است.



وی افزود: احداث باندهای بزرگراهی در شبکه ارتباطاتی راه های استان یکی دیگر از اقداماتی است که برخی از آنها در مراحل اجرا و برخی در مراحل روسازی قرار دارند.



مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در رابطه با راه های مورد نیاز تصریح کرد: 10 هزار کیلومتر راه در شمال استان نیاز داریم که حدود چهار هزار و 300 کیلومتر آن را ساخته ایم و 600 کیلومتر نیز در حال احداث است اما این فقط بخشی از نیازمندی ماست.



وی در مورد راه های روستایی گفت: ضریب برخورداری روستاهای بالای 100 خانوار در زمینه راه ها 96 درصد و روستاهای بالای 50 خانوار نیز 75 درصد است.



مقبلی با بیان اینکه اعتبارات ما تا سه سال گذشته 16 تا 17 میلیارد تومان بود و به صورت ملی داده می شد، افزود: اما از سه سال پیش این اعتبار را که بصورت متمرکز دریافت می کردیم دست فرمانداران و نمایندگان مجلس افتاد و تقسیم شد و دیگر با این اعتبارات جزئی در هر بخش نمی توانیم راه بسازیم.



وی گفت: در بسیاری جاها باید بهتر کار می کردیم اما نتوانسته ایم و همین موضوع موجب عقب ماندگی می شود و درخواست کردیم که در شورای برنامه ریزی اختیارات را به متولی امر بدهیم.



وی در مورد مشکلات محور کرمان - زرند بیان کرد: بزرگراه کرمان - زرند 84 کیلومتر طول دارد که احداث 15 کیلومتر از آن باقی مانده و حد فاصل پلیس راه چترود تا روستای سرآسیاب را شامل می شود که متاسفانه تصادفات بسیاری داریم.



مقبلی افزود: دو باند آن را سمت کوه و شرق جاده موجود بردیم، از این 15 کیلومتر یک باند آن را تا پایان سال احداث می کنیم و در بخشی که پلیس راه چترود است 6 کیلومتر آن را آماده و ساماندهی کردیم و امروز به همکاران گفته بودیم که این محور را زیر بار ترافیک ببرند.



وی گفت: در مابقی 15 کیلومتر نیز پل ها و ابنیه آن ساخته شده که کار اجرایی آن بزودی آغاز می شود و امیدواریم تا پایان سال یا آخر فروردین سال آینده بتوانیم 15 کیلومتر را به طور کامل به بهره برداری برسانیم.



وی اظهار کرد: انجمن طرفدران ایمنی راه ها بزودی راه اندازی خواهد شد که تاثیرات خود را در کاهش تلفات و تصادفات خواهد داشت.



7443/8154

انتهای پیام /*


5465541
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت دو روز شاهد خروج نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران ۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: این هفته نقدشوندگی و حمایت بیشتر از شاخص‌ساز‌ها و سهام بزرگ توجه اهالی بازار را جلب کرده و روز‌های بهتری را سپری کردند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ۲۹ محور اصلی و غیر شریانی کشور به دلیل بارش سنگین باران و سیل مسدود شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق گزارش وزارت اقتصاد، تعداد مجوز‌های کاغذی که به شناسه یکتا تبدیل شده تا روز ۲۸ فروردین به ۳۶۸ هزار و ۸۰۷ مجوز رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عملکرد فولادی‌ها در یک سال گذشته نشان می‌دهد که تولید فولاد کشور در سال ۱۴۰۲، از ۳۲ میلیون تن فراتر رفته که بالاترین میزان در تاریخ تولید فولاد کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآورد می‌شود که تولید چای خشک بین ۲۸ تا ۳۰ هزار تن باشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، با افزایش راندمان و اصلاح رده‌های انرژی سیستم‌های سرمایشی، هدف‌گذاری کاهش ۴۳۰۰ مگاواتی مصرف برق پیگیری می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، با توجه به شرایط جوی مناسب و سبزینگی مزارع پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی گندم از مرز ۱۱ میلیون تن فراتر رود، اما تحقق این موضوع به اعلام‌جایزه تحویل گندم بستگی دارد که امیدواریم تا پایان فروردین این امر محقق شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با توجه به تمدید مهلت برای مودیان مالیاتی جهت تکمیل اظهارنامه‌های پیش فرض تا ۱۲ اردیبهشت ماه تابه امروز ۵۰ درصد از مودیانپیش فرص اظهار نامه‌های خود را تکمیل کرده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است