بین‌الملل 10:33 - 08 مهر 1399
براساس گزارش‌ رسانه‌ای، دو تن از کارشناسان ارشد بهداشت عمومی آمریکا نسبت به اینکه عضو جدید نیروی ضربت مقابله با ویروس کرونای کاخ سفید اطلاعات گمراه‌کننده یا نادرست درباره پاندمی کرونا به رئیس جمهوری این کشور می‌دهد، ابراز نگرانی کرده‌اند.

نگرانی مقام‌های آمریکایی از اطلاع‌رسانی غلط به ترامپ درباره کرونا

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی در ایالات متحده در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان گفت: ما به شدت نگرانیم اطلاعاتی که اسکات اتلس، مشاور جدید کاخ سفید به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می‌دهد حقیقتا خارج از موضوع یا در اصل نادرست باشند.

این اظهارات دکتر فائوچی چند ساعت پس از انتشار یک گزارش خبری جدید مطرح شد که در آن رابرت ردفیلد، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نگرانی‌های مشابهی را به اشتراک گذاشته بود.

شبکه ان‌بی‌سی به نقل از ردفیلد در جریان تماس تلفنی روز جمعه گزارش داد: هر چیزی که اتلس می‌گوید نادرست است.

اسکات اتلس یک متخصص نورورادیولوژی است که هیچ سابقه‌ای در بیماری‌های عفونی ندارد. وی به خاطر کم اهمیت جلوه دادن استفاده از ماسک صورت و دیدگاهش درباره "ایمنی جمعی" به شدت تحت نظارت و توجه قرار گرفته است.

"ایمنی جمعی" که به آن "اثر گله" نیز گفته می‌شود، نوعی محافظت غیرمستقیم از بیماری‌های عفونی است که زمانی اتفاق می‌افتد که درصد زیادی از جمعیت در اثر عفونت، از طریق عفونت‌های قبلی یا واکسیناسیون مصون شوند. از این طریق می‌توان از افرادی که مصون نیستند، در مقابل بیماری حفاظت کرد. در جمعیتی که بخش اعظمی از افراد از مصونیت برخوردار هستند، چنین افرادی در انتشار بیماری سهمی ندارند و زنجیره‌های انتشار عفونت مختل می‌شوند که این امر یا سبب توقف یا کند شدن شیوع بیماری می‌شود. هرچه نسبت افراد مصون در یک جامعه بیشتر باشد، احتمال تماس افراد غیر ایمنی با فرد عفونی کمتر می‌شود و به محافظت افراد غیر مصون از عفونت کمک می‌کند.

کاخ سفید تاکید دارد که چنین استراتژی را دنبال نمی‌کند، گرچه ترامپ شخصا به این استراتژی اشاره کرده است.

دیدگاه‌های اتلس درخصوص نحوه مدیریت پاندمی کرونا از سوی همکارانش در دانشکده پزشکی دانشگاه "استنفورد" و دیگر کارشناسان بهداشتی محکوم شده است.

این در حالی است که اتلس روز دوشنبه از مشاره‌های خود به رئیس جمهوری آمریکا دفاع کرد و در بیانیه‌ای که توسط کاخ سفید منتشر شد، گفت: هر چیزی که گفته‌ام مستقیما برگرفته از اطلاعات و علوم بوده است.

سارا متیوز، سخنگوی کاخ سفید گفت:‌ گاهی اوقات مشاوران ترامپ با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند و در چنین شرایطی رئیس جمهور بر مبنای تمامی اطلاعاتی که دریافت کرده تصمیمات سیاسی را اتخاذ می‌کند.

فائوچی و ردفیلد روز دوشنبه در مراسم کاخ سفید غایب بودند که در آن مراسم ترامپ پیش از آنکه از اتلس دعوت به سخنرانی کند، برنامه ارسال ۱۵۰ میلیون کیت تست سریع به ایالت‌های سراسر آمریکا را تحسین کرد.

در این رویداد اتلس اذعان کرد که عدم رعایت فاصله اجتماعی و انجام آزمایش‌ها باعث افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در بخش‌هایی از کشور شده اما پیش‌بینی کرد هنگامی که واکسن کرونا تائید و توزیع شود، تغییراتی به وجود خواهد آمد.

وی افزود: در حال حاضر مساله ترس نیست. ما بر آنچه رخ می‌دهد اشراف کامل داریم.

این در حالی است که ردفیلد در جریان تماس تلفنی روز جمعه بر خلاف ارزیابی‌های جدید ترامپ و اتلس تاکید کرد که تهدید پاندمی کرونا همچنان به قوت خود باقی است. وی گفت: ما به هیچ وجه به پایان این پاندمی نزدیک نیستیم.

انتهای پیام


10739491
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری رژیم صهیونیستی ظهر امروز (پنج‌شنبه) از حمله موشکی شدید از خاک لبنان به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از گزارش‌ها پیرامون استفاده گروه‌های تروریستی از تلگرام برای عضوگیری و ایفای نقش در حملات مسکو، روسیه خواستار توجه بیشتر این پیام‌رسان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بیل کلینتون و باراک اوباما رؤسای‌جمهوری اسبق آمریکا و جو بایدن در ائتلافی بی‌سابقه علیه پیروزی ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری، با یکدیگر متحد شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی که سال گذشته بار‌ها به قرآن کریم هتاکی کرده بود، در پی اخراج از سوئد به نروژ پناهنده شد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «جوزف لیبرمن» سناتور اسبق آمریکایی که اغلب به اتخاذ مواضع ضد ایرانی و حمایت از رژیم صهیونیستی شهرت داشت، در سن ۸۲ سالگی در اثر عوارض ناشی از زمین خوردگی درگذشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از حمله تروریستی روز جمعه در یک سالن کنسرت در روسیه، ۹۵ نفر مفقود هستند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات فرانسه روز چهارشنبه اعلام کردند بیش از پنجاه مؤسسه آموزشی در پاریس، عمدتاً کالج ها، روز چهارشنبه از طریق ENT (فضا‌های کاری دیجیتال) هدف تهدید حملات جدید قرار گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمار‌ها حاکی از افزایش شمار مهاجران غیرقانونی است که در سه ماهه نخست سال جاری به طور غیر قانونی و از طریق کانال مانش وارد خاک انگلیس شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه می‌گویند ارتش اشغالگر حمله زمینی به رفح را برای اواسط آوریل یا نهایتا اوایل ماه مه برنامه‌ریزی کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از شهادت چهار رزمنده خود در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است