گوناگون 14:01 - 28 فروردین 1397
یکم تا چهارم اردیبهشت‌ماه در قم؛
قم - دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی با حضور شرکت کنندگانی از ۴۰ کشور، یکم تا چهارم اردیبهشت‌ماه به میزبانی قم برگزار می‌شود.

دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، اظهار داشت: برای دومین سال پیاپی مسابقات قرآنی ویژه طلاب و روحانیون در سطح بین‌المللی به میزبانی قم برگزار خواهد شد.

 وی گفت: از ماه‌های قبل ستاد برگزاری این مسابقات تشکیل شده است و اقدامات لازم جهت حضور افراد شرکت کننده از بیش از ۴۰ کشور فراهم شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه زمان برگزاری این مسابقات از اول تا چهارم اردیبهشت‌ماه سال جاری خواهد بود، تصریح کرد: مراسم افتتاحیه مسابقات با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در مدرسه امام کاظم(ع) و مراسم اختتامیه با حضور مرجع عالی‌قدر آیت الله العظمی سبحانی در همان مکان برگزار می‌شود.

وی افزود: جلسه هماهنگی بین نهادها برای انجام اقدامات درباره برگزاری هرچه با شکوه‌تر این مسابقات در استانداری برگزار خواهد شد و زمینه بهره‌مندی از توانایی‌های دستگاه‌های مختلف در این زمینه به وجود خواهد آمد.

حجت الاسلام حسینی مقدم اضافه کرد: سازمان اوقاف از تمام ظرفیت خود برای هرچه بهتر برگزار شدن این مسابقات استفاده خواهد کرد.

حضور ۷۱ شرکت کننده از ۴۶ کشور دنیا

رئیس ستاد برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی نیز در این جلسه اظهار داشت: این مسابقات در سه رشته قرائت قرآن همراه با تفسیر، حفظ کل همراه با تفسیر و خطابه قرآنی برگزار خواهد شد.

حسین اسدی افزود: ۷۱ شرکت کننده از ۴۶ کشور دنیا شامل نمایندگانی از همه قاره‌ها به مسابقه راه پیدا کرده‌اند که می‌توان به کشورهایی چون آذربایجان، آرژانتین، ازبکستان، آمریکا، اندونزی، انگلستان، برزیل، پاکستان، ترکیه، روسیه، سوریه، دانمارک، عراق، کویت، گرجستان، لبنان، مصر، نیجریه، هندوستان و یمن اشاره کرد.

وی گفت: مرحله مقدماتی مسابقات به میزبانی جامعه المصطفی در بیش از ۲۵ کشور برگزار شده که این در برخی کشورها به معنای یک رخداد فرهنگی و قرآنی بسیار مهم بود.

رئیس ستاد برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: ۱۵ نفر از اساتید بزرگ بین‌المللی در عرصه قرائت، حفظ، تفسیر و خطابه این مسابقات را داوری می‌کنند که ۸ نفر از آن‌ها ایرانی و ۷ نفر دیگر از کشورهای الجزایر، عراق، افغانستان، پاکستان، لبنان، سوریه و مصر هستند.

وی افزود: روز اول اردیبهشت ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه مراسم استقبال رسمی از مهمانان، جلسه توجیهی و قرعه کشی انجام می‌شود و بعد از ظهر همان روز ساعت ۱۸ مراسم رسمی آغاز خواهد شد.

اسدی برگزاری کارگاهی با موضوع تفسیر و خطابه قرانی، تواشیح، تلاوت، سخنرانی، حضور در حرم حضرت معصومه(س) و دیدار با آیت الله سعیدی و نشست صمیمی با رئیس سازمان اوقاف، برگزاری محافل قرانی در سطح مدارس، مساجد و امامزادگان را از برخی برنامه‌های دیگر این مسابقات برشمرد.

وی گفت: سفر به مشهد مقدس به میزبانی اداره کل اوقاف خراسان رضوی و نیز دیدار با مقام معظم رهبری در ششم اردیبهشت‌ماه پایان بخش برنامه‌ها خواهد بود.

رئیس ستاد برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عنوان کرد: فصل جدیدی از رویکرد حوزویان در قرآن با مدیریت آیت الله اعرافی در حوزه شکل گرفته و همراهی و هم افزایی همه نهادهای عالی حوزه در این امر قابل توجه است و اخیراً نیز شورای راهبری و هماهنگی امور قرآنی حوزویان تشکیل شده است.

نمایشگاه دستاوردهای قرآنی حوزه علمیه برپا می‌شود

مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه‌های علمی هم در این جلسه، اظهار داشت: این دوره از مسابقات در 6 مقطع برگزار می‌شود و امسال مقطع دانشجویان نیز اضافه شده است.

حجت الاسلام سید مصطفی رضوی با بیان اینکه کمیته مدعوین در دو بخش دعوت عمومی و اختصاصی از حوزویان پرداخته است، افزود: در ۵ نوبت مسابقه که برگزار خواهد شد از بزرگان و علمای برتر حوزه برای حضور دعوت به عمل آمده است.

وی با اشاره به این که از ۷۰ مدرسه علمیه قم دعوت عمومی داشتیم، گفت: از برنامه‌های جنبی این مسابقات برگزاری نمایشگاه دستاوردهای قرآنی حوزه علمیه است.


9748782
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است