استانی 03:54 - 31 فروردین 1393
تکرار/استاندار هرمزگان:
استاندار هرمزگان گفت: سادات نقش برجسته‌ای در تاریخ اسلام دارند.

سادات نقش برجسته‌ای در تاریخ اسلام دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جاسم جادری شامگاه شنبه در حاشیه همایش سادات و تجلیل از این قشر در جمع خبرنگاران با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: جهان هستی حول محور اهل بیت و حضرت فاطمه (س) می‌چرخد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی نیز بر حول اسلام و آزادی برگرفته از دین در حال پیشرفت در تمامی عرصه‌هاست، اضافه کرد: مسلمانان باید افتخار کنند که در محوریت اهل بیت و اسلام قرار دارند.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سادات همواره در تاریخ اسلام تأثیرگذار بوده‌اند به نقش شخصیت‌هایی همانند امام خمینی (ره) اشاره و اضافه کرد: وجود سادات سبب برکات زیادی در اسلام و انقلاب شده است.

به گزارش فارس؛ در این مراسم علاوه بر استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه و مدیر کل ثبت احوال هرمزگان نیز حضور داشته و سخنرانی کردند.

پیش از این مهدی عسکری‌زاده، مدیرکل ثبت احوال هرمزگان اعلام کرده بود: این اداره‌کل و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون فرهنگی هنری مساجد استان و سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گردهمایی و تجلیل از سادات فرهنگی و اجتماعی مساجد می‌کند.

وی، هدف از برگزاری این همایش را تبیین جایگاه سادات در استان اعلام کرده و گفته بود: برگزاری همایش سادات علاوه بر ارزش معنوی و کار بزرگ فرهنگی باعث معرفی جایگاه ثبت احوال و نقش ارزشمند آن در بین آحاد مردم نیز می‌شود.

عسکری‌زاده، هدف از برپایی این همایش را شناسایی هرچه بیشتر سادات استان عنوان کرد.


3524124
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است