ورزشی 01:26 - 31 شهریور 1397
در پی برگزاری تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان
رکابزن المپیکی ایران گفت: وقتی دوچرخه سواری پول ندارد که تیم بدهد و مسابقه شرکت کند چه لزومی دارد تور آذربایجان را با این شرایط مالی برگزار کنیم که تیم های خارجی بیایند و هرچه داریم و نداریم را یک هفته خرج آنها کنیم.

گلایه رکابزن ملی پوش : پول نداریم مسابقه برویم اما می خواهیم یک هفته خرج تیمهای خارجی کنیم

میرصمد پورسیدی در گفتگو با ایسنا درباره ی وضعیت نه چندان خوب ایران در دوچرخه سواری جاده بیان کرد: ورزشکاران دو سال است حقوقی دریافت نکرده اند و در مسابقه ای هم  شرکت نداشتند. ما قبلا چند تا تیم خوب داشتیم که در تمام تورهای آسیایی شرکت می کردند. تبریز با تیم پتروشیمی و بعد با شهرداری بهترین تیم آسیایی را داشت و قهرمان تورهای بین المللی می شد اما الان در دوسال اخیر هیچ نماینده ای در تور های آسیایی نداریم.

 او ادامه داد: قبلا ما به دنبال این بودیم که به خط پایان المپیک برسیم اما الان شرایطی شده که در آسیا هم هفتم، هشتم می شویم. برای بازی های آسیایی2018 بروید ببینید رقبای ما در چند مسابقه شرکت کرده بودند و ما در چند مسابقه حاضر بودیم. ما اصلا مسابقه ای نرفتیم و فقط اردو داشتیم. البته به فدراسیون هم نمی توان ایراد گرفت تا جایی که منابع مالی اجازه می داد سعی کرد بهترین شرایط را فراهم کند.

پورسیدی با اشاره به برگزاری تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان تصریح کرد: به نظر من تور دوچرخه سواری ایران-  آذربایجان با این شرایط مالی پیش آمده برگزار نشود بهتر است. چه لزومی دارد مسابقه ای را با این شرایط مالی برگذار کنیم و ١٠- ١٢ تیم خارجی را بیاوریم و هرچی داریم و نداریم را یک هفته خرج آنها کنیم و بعد دوچرخه سواری جاده ایران یکسال بخوابد چرا چون پول نیست که تیم بدهند و مسابقه شرکت کنیم.

او ادامه داد: بنظرم الان این پولی که قرار است هزینه تور شود را برای یک تیم هزینه کنند تا بتواند در سال در 10تور شرکت کند و امتیاز بگیریم و سهمیه المپیک 2020 را کسب کنیم. این خیلی بیشتر به نفع دوچرخه سواری ایران خواهد بود.

رکابزن المپیکی ایران همچنین گفت: الان پنج تیم ایرانی در اتحادیه جهانی دوچرخه سواری ثبت نام شده اند اما هیچ کدام یک ماه هم حقوق ندادند و یا در یک مسابقه خوب شرکت نکرده اند. به نظرم فدراسیون برنامه ای باید بچیند تا این پنج تیم با هم ادغام شوند و با هزینه های تور، یک تیمی را بسازند که در سال در 10 تور شرکت کند. مخصوصا در این دوسال باقی مانده تا المپیک که بحث گرفتن امتیاز و سهمیه خیلی مهم است در این صورت دوچرخه سواری خیلی بیشتر می تواند آبروداری کند تا اینکه یک تور را با مشکل مالی و به صورت عجله ای برگذار کنیم. نا گفته نماند که نتیجه مشکلات مالی و مسابقه شرکت نکردن تیم ها را در بازیهای آسیایی جاکارتا دیدیم که دوچرخه سواری بدون مدال برگشت. البته این نظر من از دید ورزشی و قهرمانی است ولی شاید مسئولان جنبه های دیگر مانند بحث های سیاسی و گردشگردی را در نظر گرفته اند. با این حال بهتر است خود مسئولان پاسخ دهند که واقعا این برگزاری تور که نه پخش زنده دارد نه تبلیغی، تاثیر گذار است یانه.

انتهای پیام


9914383
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئال مادرید با عبور از منچسترسیتی در ضربات پنالتی، به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم شباب الاهلی با وجود گلزنی سعید عزت اللهی شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم پورتو موفق شد در شب گلزنی طارمی به فینال جام حذفی پرتغال صعود کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بایرن مونیخ در مجموع با برتری ۳ - ۲ راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد تا رویای حضور در فینال ومبلی ادامه داشته باشد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» العین امارات پس از حذف النصر عربستان، این بار سراغ الهلال رفت و در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پیروزی بزرگی کسب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: بازی ما کیفیت لازم را نداشت اما با توجه به بضاعتی که داشتیم، فوتبال بازی کردیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: شاید زمانی باشد که اسم من را صدا بزنند؛ در حالی که مربی دیگری روی نیمکت است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: شاید زمانی باشد که اسم من را صدا بزنند؛ در حالی که مربی دیگری روی نیمکت است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان در حکمی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان را منصوب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در فینال تپانچه ۲۵ متر در مسابقات جهانی برزیل، هانیه رستمیان در جایگاه پنجم ایستاد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است