اجتماعی 06:00 - 19 آذر 1397
ورم انگشتان دست که در بیشتر موارد بی‌خطر است می تواند از بیماری‌ها و عوامل مختلفی ناشی شود. ‌

دلایل احتمالی ورم انگشتان دست

به گزارش ایسنا، سایت تخصصی "مدیکال دیلی" در مطلبی در این باره آورده است که صرف نظر از شدت ورم انگشتان، دلایل احتمالی در بروز این مشکل می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

افراط در مصرف نمک 

بدن سطح آب و نمک را تنظیم کرده و تعادل آن را حفظ می‌کند. زمانیکه فرد در مصرف نمک افراط کند بدن با ذخیره میزان آب بیشتر واکنش نشان می‌دهد. این نوع از ورم خفیف و موقت است و به طور معمول در مدت یک روز از بین می‌رود.

قرار گرفتن در معرض هوای گرم 

درصورتیکه در معرض دمایی بالاتر از حد معمول قرار بگیرید که در بیشتر مواقع در سفر این اتفاق می‌افتد، امکان ورم انگشت‌ها وجود دارد که می‌تواند نشانه‌ای از اختلالات ناشی از گرما باشد. در این شرایط هوای گرم می‌تواند به انبساط عروق خون منجر شود که در این شرایط زنان بیش از مردان آسیب‌پذیر هستند.

انواع مختلف آرتریت 

استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید و نقرس سه نوع از آرتریت به حساب می آیند که ممکن است با نشانه ورم انگشت‌ها خود را نشان دهند. همچنین درصورتیکه ورم در نزدیکی مفصل انگشت‌ها بیش از سایر قسمت‌ها باشد احتمال ابتلا به استئوآرتریت نسبت به دو عارضه دیگر بیشتر است.

ورزش و فعالیت‌های جسمی 

بروز ورم در مواقعی که فعالیت فیزیکی داشته باشید می‌تواند از افزایش نیاز ماهیچه‌ها به انرژی ناشی شود. با انجام حرکات ورزشی، ماهیچه‌ها گرما تولید کرده که باعث می‌شود سیستم بدن خون را به سمت عروق‌ نزدیک به سطح بدن هدایت کند. این واکنش می‌تواند در ورم‌ دست‌ها نقش داشته باشد.

بیماری‌های تاثیرگذار روی پوست و اعصاب

اسکلرودرمی از جمله بیماری‌هایی است که به سفت و ضخیم شدن پوست و بافت‌های ارتباطی منجر می‌شود. از جمله علائم اولیه این بیماری می‌توان به ورم انگشت‌ها هنگام صبح و بی‌حرکتی ماهیچه‌ها در شب اشاره کرد.

انتهای پیام


9995477
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران»  فرمانده مرزبانی فراجا از توقیف یک تریلی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر شیشه و هروئین توسط مرزبانان هنگ تایباد در نقطه صفر مرزی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف یک دستگاه خودرو بی‌ام‌و قاچاق و همچنین کارگاه تغلیظ سوخت قاچاق در تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین از طریق فضای مجازی در شهر تهران در عملیات ضربتی «گاندو» خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع اخاذی و تهدید در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: روزانه ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تن پسماند عادی در پایتخت تولید می‌شود که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن پلاستیک است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون خدمات شهری شهرداری تهران از احداث آرامستان‌های جدید در شرق و غرب پایتخت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۵ نوع پسماند در قانون مدیریت پسماند تعریف شده که پسماند‌های صنعتی، ویژه و پزشکی نیازمند انجام اقدامات مضاعفی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب صحیح پرستاران، بسیار حائز اهمیت است چنانکه سازمان نظام‌پرستاری و شورای ملی سالمندان نیز بر این امر تاکید دارند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دولت آمریکا با شکایت ۱۵ نفر از زندانیان سیاسی به دلیل حمایت از جنایات رژیم پهلوی به پرداخت یک میلیارد و نود و یک میلیون و هشتصد و چهل هزار دلار محکوم شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: با اجرای طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه، زمینه تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه فراهم خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است